1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen met een Beamer [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Occisor, 17 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Ah sweet! Zo'n lichtsensor is idd wel een coole uitvinding...

    Ik heb op mijn kamer voor gewoon tv kijken nog de oude Aristona beeldbuis staan. Daar springen de tranen zowat in mn ogen in het donker :9 Maar met een lampje aan gaat het prima.
     
  2. Kortestier

    Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

    Berichten:
    3.105
    Leuk Bevonden:
    121
    idd heb hetzelfde, heerlijk ding trouwens en ongelooflijk scherp

    nu kunnen jullie me veel wijsmaken maar een beamer is echt niet zo scherp als een goede HD-TV
     
  3. DaveM

    DaveM Active Member

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou met een full HD is mijn beamer niet te vergelijken maar met de HD-ready durf ik de vergelijking wel aan te gaan.

    Maar meningen verschillen he.

    p.s. heb een panasonic beamer en hij staat op 1080i ingesteld.
     
  4. SiNNeD26

    SiNNeD26 The world, chico.

    Berichten:
    414
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dat is ook iets om rekening mee te houden: om de 1500 tot 2000 uur moet de lamp vervangen worden. En dat is een prijzig grapje zie ik. Nu heb ik gekeken op een paar websites en beamerlampen kosten iets van 350 Euro. Nu zie ik ook een website die losse lampen verkoopt (zonder die behuizing er omheen) maar dan is het nog steeds rond de 250 Euro. Hoeveel uur gebruik je jouw beamer in de week ongeveer, dynamike?
     
  5. Kortestier

    Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

    Berichten:
    3.105
    Leuk Bevonden:
    121

    heb zelf een Samsung HD-tv 32" ook op 1080i

    maar door de afstand van je beamer naar je scherm wordt een beamer al gauw waziger

    maargoed al zou ik een beamer kopen dan wordt dat pas als deze tv naar de eeuwige jachtvelden is, anders is het teveel weggegooid geld en ben veel te blij met m'n tv, toch net iets bruikbaarder en vooral als je met veel vrienden op je kamer bierzit te hakken en je wel licht nodig hebt, maargoed het is cker een leuk idee, ik heb verder ook niets tegen beamers :b:
     
  6. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Op eco-mode gaat 'onze' lamp 3000 uren mee en eco-mode is prima. Ik heb de beamer vanaf eind feb ongeveer, ben begonnen op 1006 en zit nu op 1480.
     
  7. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Nooit van scherpstellen gehoord? Het is gewoon even scherp.
    Feit is dat heeel veel mensen niet de tijd nemen om hun beamer goed in te stellen, waardoor het beeld vaak ondermaats is.
    Niet om je te dissen ofzo hoor, maar een beamer doen echt niet onder qua scherpte voor een hdtv.

    Ik heb mijn beamer nu ehm...8 maanden ofzo. En heb zo'n 500 uur erop staan. De lamp legt geloof ik na 3000 uur het loodje. Wat ik bedoel is dat ik nooit een losse lamp zal kopen waarschijnlijk, tegen de tijd dat ik die 3000 heb bereikt zitten we alweer bijna 3 jaar verder. En ik verwacht dat ik dan gewoon een nieuwe (betere) beamer zal aanschaffen.

    edit: Kevf zegt het ook al. Is het nou 3000 of 2000 uur in Eco mode?.....edit: 3000 dus! damn, dat ding gaat lang mee :)
     
    Laatst bewerkt: 18 dec 2006
  8. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
  9. SiNNeD26

    SiNNeD26 The world, chico.

    Berichten:
    414
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 18 dec 2006
  10. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je verder zoekt zie je dat de nieuwere versie van de TX100 ( TX300 ), zelfs goedkoper is dan de 100... op die site dan...
     
  11. bubu

    bubu Guest

    ik wil ook een beamer !! maar tjeee nogal duur =P.
    Is het wel scherp op zo'n beamer??
    Ik heb het gevoel alsof je dan echt haast geen flikker ziet.
    en dat je de pixels van veraf kan zien,
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 dec 2006
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Dit is een beetje loos geblaat niet? Lees de startpost eens door, zoek wat uit op het internet en kom dan nog eens langs als je iets zinnigs te zeggen of te vragen hebt :)
     
  13. bubu

    bubu Guest

    eeh bedankt voor je reactie =) ;)
     
  14. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Is verder niet flauw bedoeld oid. Maar als je echt concrete vragen hebt, no prob om te antwoorden. Maar zo wordt het wat lastig :+
     
  15. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Ok bedankt voor de tip!
    Mijn kamer is nu namelijk 2 bij 3 meter dus als ik de beamer aan de korte zijde plaats is mijn kijkafstand zo, 3 meter.
    En zal m,n beeld in 16:9 verhouding zo,n 150x84 cm worden right!? :)

    Correct me if im wrong.
     
  16. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan ook gewoon 160x90cm nemen :) Makkelijke verhouding. Ik heb verder natuurlijk geen idee hoe jou kamer ingericht is, maar het moet wel lukken binnen die afmetingen :) Lekker knus :9
     
  17. Relaks

    Relaks Active Member

    Berichten:
    35
    Leuk Bevonden:
    0
  18. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Gvd:mad: . Krijg net een mailtje dat de vga-kabel die ik een paar weekjes terug had besteld pas in de 3de week van volgend jaar weer leverbaar is:mad: . Iemand nog alternatieven, want zolang ga ik niet op die kabel wachten. Mijn budget is ongeveer 30 euro, en de lengte die ik nodig heb is 10 meter.
     
  19. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Even een vraagje aan de experts: Optoma beamers, zijn die wat? Ik heb hier 2 modellen waar ik graag jullie mening over zou horen. Ik kan die hopelijk tegen aardige condities kopen, vandaar.

    De Optoma HD70
    En de
    Optoma HD72

    Hoor graag van jullie!
     
  20. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Deze Optoma's zijn DLP modellen. En nu dacht ik gelezen te hebben dat DLP vor gamen niet zo relax was. DLP beamers hebben wat voordelen ten opzichte van LCD modellen, maar ook wel wat nadelen.

    Wikipedia

    Ik dacht toch wel dat LCD voor snel bewegende beelden wat beter was. Als je op het htforum.nl zoekt op DLP en/of LCD vind je ook genoeg meningen over deze technieken. Het is maar net wat je wil :)

    Google op DLP vs LCD (projectors) oid, en je vind ook een hoop leuks. Verwar het niet met LCD en DLP tv's, dat is iets heel anders. Sommige artikelen zijn ook flink oud, en houden niet rekening met nieuwere LCD/DLP technieken. Weet wat je leest :)
     
    Laatst bewerkt: 3 jan 2007
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina