1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen met een Beamer [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Occisor, 17 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    In het begin beviel het me enorm, maar ik zit toch nog op een kamer die wordt gedeeld, en achter het scherm staat een kast... Dit resulteerd dus in eindeloos op en afrollen en dat gaat ten koste van het doek ( er zitten dus nu een paar bobbels in). Maargoed, het was dan ook een "tijdelijke" oplossing en dat high contrast scherm komt nog wel :)...

    Over de PJ-TX vs Epson, de pj-300 had out of the box veel minder contrast ratio dan dat de epson deed, en ik geloof te herinneren dat na callibratie de epson ook ver boven de hitachi zat. Dat heeft mij dus de Epson doen kiezen, die lampuren... ach... ik game zowat elke dag en ik zit nog niet op 1/6 van de uren..
     
  2. Orchid

    Orchid Active Member

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    De lamp is inderdaad goedkoper (95 euro minder) maar de Hitachi is niet zo goed als de Epson:
    • Epson 1600 Lumens - Hitachi 1200 Lumens, in reviews blijkt dat de Hitachi niet geschikt is voor daglicht projectie.
    • Epson 3 jaar garantie - Hitachi 2 jaar garantie, bij de Epson valt de lamp ook onder de garantie (tot max 2000 uren).
    • Hitachi heeft (meer) last van het chicken wire probleem.
    • Epson heeft betere lens shift dan Hitachi.

    Ik heb inmiddels wel een (faillisement) restpartij Epson TW700 reservelampen gevonden.
    Een e-mailtje gestuurd naar verkoper over de prijs. Als jullie ook belangstelling hebben laat mij dit dan weten.
     
    Laatst bewerkt: 15 aug 2007
  3. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    wat is chicken wire?
     
  4. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Jong je hebt toch net je lcd? Ga daar eerst van genieten man.
     
  5. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    hij vind hem nu al te klein :p
     
  6. Orchid

    Orchid Active Member

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    fuck kut klote!!! Ik baal echt ontzettend door de verhuizing en de verbouwing 5 weken niet kunnen gamen of film kijken. Sinds een aantal dagen alles weer aangesloten krijg ik gisteren allemaal rode lampjes op mijn beamer!

    Temp en Lamp knipperen rood, de desbetreffende combi staat niet in de manual. Dik balen dus. Ga eerst eens met het Europese servicenummer bellen en anders straks langs een reparateur...ik baal echt ontzettend!

    edit: niemand kan me vertellen wat er met het ding aan de hand is :mad:
     
    Laatst bewerkt: 16 aug 2007
  8. fast_ray

    fast_ray Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    Even een vraag voor de projector experts.
    Ik twijfel heeeel erg tussen de panasonic ax100 en de sanyo z5
    Welke denken jullie dat het beste is om te gamen?

    Ikzelf neig naar de ax 100 omdat je door dat smoothing gebeuren toch wel een stukje dichter op het scherm kan zitten zonder dat je de pixels ziet en dat de beleving volgens mij nog vetter maakt. Aan de andere kant schijnt het plaatje van de Sanyo een stukje scherper te zijn en dat heeft dan ook wel weer wat.(ben zeg maar een pixelgeiler :cool: Tot slot schijnt de panasonic nogal wat iris problemen te hebben, maar ja dat is een kwestie van 2 jaar garantie erbij kopen.

    Even wat info over de ruimte want hier denk ik dat de Sanyo beter tot zijn recht komt door de korte afstanden. Denk namelijk dat de panasonic teveel lumen heeft. Kamer is 1.90 meter breed en 3.60 meter lang, er is slechts 1 groot raam op de smalle kant en daar komt het scherm voor (zit een rolgordijn en gewoon gordijn achter waardoor ik absoluut geen lichtinval heb). Ik wil een beamax r100 scherm hangen (volledige breedte).
    De beamer komt op 2.25 meter hoogte op ongeveer 2.50 meter van het scherm, kan helaas niet verder omdat er dan een kast de lichtbundel breekt.
    De schermhoogte is van 1.00 meter tot 2.00 meter, mag ook iets hoger maar niet teveel.

    Hebben jullie een advies voor mij wat hier de beste beamer voor is....
     
  9. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Kun je dat niet oplossen met aan beide kanten (links en rechts) aan het aluminium balkje daar onderaan een loodje te bevestigen? Zodat hij strak blijft hangen zeg maar.
     
  10. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Rolgordijn doek is zo dik/stug dat dat niet zo veel zal helpen.
     
  11. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ach ja. Voor 19,95 kun je niet zo'n miskoop doen zou ik zeggen. En dan is het ook nog eens 250 x 140 cm. Dan kun je dus op zo'n 106 inch projecteren (wat ik ook zeker ga doen) en dan heb je nog een randje over.
     
  12. Triple X NL

    Triple X NL Hell Yeah..

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke vraagje , wt is verstandiger een Hd-tv kopen of een beamert??
     
  13. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik eerlijk moet zijn, een HD-tv, maar dan puur omdat het minder met zich mee brengt. Je kloopt een tv, sluit hem aan en je bent ready to go..Met een beamer moet je je zorgen maken over de ruimte, doek, lichtinval in de ruimte en noem maar op.... Maar het resultaat is er dan wel naar..;)
     
  14. Triple X NL

    Triple X NL Hell Yeah..

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    0
    Ruimte is geen probleem doek ook niet ook zat ruimte.
     
  15. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik zat ook heftig te twijfelen over een HDTV en een beamer. Ik heb uiteindelijk een HDTV van 32" gekocht. Nu ben ik weer aan het sparen voor een beamer. Een beamer lijkt me toch wel stukken vetter. Voor de prijs waar je een 37", misschien 40", lcd tv voor hebt, kun je gewoon een ontzettend veel groter scherm hebben met een beamer. Ik zou echt voor een beamer gaan.

    Khad al ff een opzetje gemaakt. Het probleem is alleen het geld. Een nieuwe beamer is gewoon te duur voor mij. Daar zal ik toch nog een paar duizend vakken voor moeten vullen. Ik zou dan toch een 2e handse moeten kopen. Misschien is het tijd voor een upgrade, Dynamike? O-)

    (Quote uit het 'waar ben je voor aan het sparen topic'):

    De beamer zou dan ergens moeten komen hangen aan die zilvergrijze balk:

    [​IMG]
    [​IMG]

    En BTW: Mijn tekeningen in paint zijn crap en niet helemaal op schaal.
     
    Laatst bewerkt: 17 aug 2007
  16. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Whahaha :lol:

    Mijn plan is pas up te graden als 1080p betaalbaar is op de beamer.
    Tenzij jij nou een heeel mooi bod doet... :9
     
    Laatst bewerkt: 16 aug 2007
  17. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Nou dat zal toch nog wel even een jaartje duren :+ Minstens een half jaar. Hooguit een jaar. Maar de lampen worden voor mij geen probleem. Want de vader van een vriend van mij die weet daar superveel van. Hij heeft namelijk een Hitachi beamer (geen pj-tx100 of 300) en die lampen daarvan die kosten ongeveer 700 euro, maar omdat hij er zoveel van afweet had hij gewoon aan zo'n chinees bedrijf precies doorgegeven wat voor lamp hij wilde en over laten komen. Daar maken ze dus gewoon die lamp zoals hij het zegt en sturen ze hem op. Hij was 40 euro kwijt.
     
    Laatst bewerkt: 16 aug 2007
  18. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Over een jaartje komt ie wellicht wel in de aanbieding, dusse.... :)
     
  19. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Dat is mooi. Ik hoop snel veel geld te hebben. En wanneer gaat er nou iemand serieus reageren op mijn ubermooie post die ik gemaakt heb? :mad:
     
  20. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooie post!!! :+:emo:

    Je hebt me heel wat werk uit handen genomen; de opstelling zoals jij nu hebt geschets zal ook voor mij grotendeels de beste opstelling zijn. ;)

    Ik zit een beetje te twijfelen of ik binnenkort een TW700 aanschaf of wacht totdat de 1080p beamers een beetje betaalbaar zijn... Dilemma, dilemma... Ik neig toch steeds meer naar het laatste. Mede doordat, volgens mij, het aanschaffen van een beamer voor op een kleine zolderkamer niet echt iets toevoegt. Oke, het beeld is groter, maar maximaal kan ik 2 meter breed projecteren. Maar dat zal waarschijnlijk toch kleiner worden vanwege de ruimte en uit praktisch oogpunt...
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina