1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen met een Beamer [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Occisor, 17 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.304
    Precies, ik zat dus te kijken naar een scherm van 180x102....

    Schiedam is zelfs maar 10 min. met de auto ;) Ik zal het onthouden, thanks.
     
  2. Vincent R

    Vincent R Active Member

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    0

    ben ik wel benieuwd naar
     
  3. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Stuur maar een PM ;)
     
  4. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Anders wordt er weer ff in de thread gepost :9

    Mijn beamer is ondertussen al besteld, en ik kan ieder moment een mailtje krijgen dat ik hem kan afhalen, maar ikzelf denk zelf dat het gewoon zaterdag a.s. wordt, aangezien ik dan pas kan..

    Ik heb al wel mn scherpmje opgehangen, het is een rolgordijn van Ikea waarop ik tijdelijk ga projecteren; mocht het bevallen dan stel ik een pro scherm nog wat verder uit..

    Hier 2 pics:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Plaatjes van de TW700 + beeld zullen snel volgen..! O-)
     
  5. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.304
    Paar zwarte randen maken en je hebt een pro scherm. Ziet er goed uit. Ik ben benieuwd hoor.
     
  6. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    Cool dat beamers EINDELIJK een beetje doorkomen nu... Het is gewoon het MEKKA om op te gamen !!! Maar film kijken idem dito!

    Goed ik heb 2 jaar geleden een Epson TW10h gekocht en nu 1200 lampuren verder ben ik aan het kijken voor wat nieuws. Ik speel op 720p (werkelijk 720p of niet, het is moo!!) het zal wel gedownscaled zijn maar ja. Ik wil dus nu een ECHTE HD beamer gaan kopen.

    Laatst ben ik geweest bij HTforum winkel in Emmeloord en daar een demo gezien van een Panasonic en een Epson tw700.

    Nu ga ik morgen een demo kijken van de tw600 en ben benieuwd of Gears of War, R6 Vegas mij kunnen doen smelten van de graphics.

    Ik wil even weten van jullie (die met een echte HD beamer) of jullie ook vinden dat een LCD tv veel meer de bumpmapping toont dan op een beamer. Kameo en PDZ vielen me al op, en ben benieuwd hoe GoW morgen eruit ziet daar.

    Met andere woorden, is de tw600/700 een goede keus voor

    - NU xbox 360
    - Nu DVD films
    - straks Blue Ray
    - straks PS3



    P.S Wat zou een tweedehands Epson TW10h (1250 lampuren) mogen kosten nog? gekocht voor 850 eur 2 jaar terug
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2007
  7. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Uhm....alles ja? :+

    Maar ff serieus, een tw700 is nu wel een beetje het toppie van de betaalbare 720p beamers. Occisor krijgt hem als het goed is morgen ;) Dus verwacht maar alvast een verhaaltje van hem :9
     
  8. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    \o/ het wordt een slapeloze nacht deze nacht... :+


    Maar een review is beloofd, incl. pics :thumbs:
     
  9. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    @occisor: ben benieuwd hoe je het gaat vinden!

    Maarre, 2 opmerkingen: Hangt je scherm niet erg hoog? En waarom hangt hij uit het midden?

    Edit:
    Jaaaa, pics zijn altijd welkom. Moet ik zelf ook nog altijd een keer maken.
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2007
  10. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    mn schem hangt idd een beetje hoog, maar 1: de bovenkant van mn beeld gaat niet overeenkomen met de bovenkant van het scherm, en 2: hij kan nog verder uitgerold worden als ik dat wil, maar ik wil niet dat mn scherm voor mn center zit :+ en 3: de hoek van die pic is echt.. heeeeeeeeeeel erg laag, ongeveer boven je knieen, in het echt is het minder
    hinderlijk dan het op de foto lijkt.

    En de rede dat hij niet precies in het midden hangt is omdat: 1. mijn kijkpositie in de kamer ook niet in het midden is 2. ik wil geen deur tegen mn scherm aan, mocht er iemand binnenkomen 3. Op de pic zie je een trap, en dat is een hoogslaper, stel ik hang het scherm in het midden, en ik ga er recht voorzitten.. dan zie ik niets door die trap.. :{

    dus jah, daarom... :b:

    ik had het ook liever heel wat anders gehad hoor, daar niet van, maar ik moet ermee leven dat mn kamer niet zo heel erg groot is aangezien ik hem ook deel.
     
  11. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.304
    Spannend man! Deze week ga ik ook de Epson TW700 scoren. Alleen het scherm is nog een vraagteken bij mij. Ik ben benieuwd naar je pics!
     
  12. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    inmiddels heb ik de beamer, en was ik het hele forum vergeten :+
    ik ben al bijna klaar met mn review, alleen heb ik echt hulp nodig van mike (of iemand anders ) voor het maken van goeie pics van het beeld....
     
  13. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.304
    Maar het scherm werkt goed?
     
  14. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Het overtreft zelfs mijn verwachtingen \o/

    maar ik weet zeker dat een High Contrast scherm meer uit je beamer zal halen dan dit rolgordijntje :)
     
  15. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie wel weer dat Mike Sjoerd en Jorrit hier beetje tipgevers zijn (ook in audio forum) ga zo door :)
     
  16. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    TW700 Review

    Inleiding

    Het was me het dagje wel gister, poe... Toen ik vrijdag een mail kreeg dat ik de beamer kon ophalen sprong ik een gat in de lucht, en vertelde het aan mijn moeder; "Mam, we moeten morgen even wat ophalen.." Waarop zij antwoorde: " Maar mijn auto is stuk jongen, het zal niet gaan.." Ik natuurlijk balen, maar ik had wel geregeld dat ik toch nog de beamer zaterdag kon ophalen, maar dan werd ik wel pas om 2 uur opgehaald. Na een slapeloze nacht die vrijdagnacht ging ik om 10.00 uit mn bed ( wat vroeg is voor mijn doen ), en maar wachten tot 2 uur, de langste minuten ooit..:+. Eindelijk was het 2 uur, en gelijk in de auto gestapt en op weg naar amsterdam. Eenmaal in de winkel, bij de kassa - ik wilde afrekenen- deed mijn pinpasje het niet meer, ik kon wel huilen, zo'n rotgevoel is dat, als je weet dat je het geld echt hebt, maar je kan niet betalen. Ik vroeg hierop, is hier ergens een postbank automaat in de buurt? Ja die was er, om de hoek. Hier werd mijn pasje wel geaccepteerd, maar ik kon niet meer dan 1000 euro pinnen... Ikke 1000 euro pinnen, maar het was dus niet genoeg. Toen ben ik naar binnen gewandeld en heb gevraagt of ik misschien meer kon pinnen, en dat kon. Maar hier deed mijn (KUT)pasje het weer niet. Toch was het nog mogelijk, ik moest alleen mn ID laten zien en een krabbeltje zetten en ik kon het overige bedrag alsnog opnemen. ( wat een geluk dat ik toch nog die vrijdag daarvoor mijn ID-kaart heb opgehaald i.p.v. maandag...) Terug naar de winkel, gelijk betaald, en met een grijns op mijn gezicht terug naar huis.

    Opening the Box

    Altijd leuk om te doen; de doos van iets openmaken. Hier een lijstje van wat erin zat:

    Quick-Start Guide; wat ik erg handig vond, aangezien de basis er goed in staat ( meer had ik niet nodig om mijn beamer up and running te krijgen.
    Blaadjes met dingen waarop je moet letten; Bijvoorbeeld, het schuimpje verwijderen dat om de lens heen zit.
    Gebruikelijke Epson register-your-product kaartjes.
    Document CD-rom; Wat eigenlijk gewoon de manual is in 20 talen. Persoolijk vind ik dit jammer, omdat ik liever een boekje heb die ik overal rustig kan doornemen.

    [​IMG]

    Afstandsbediening; Erg handig dingetje, en ik heb ook niet het gevoel dat het een super goedkoop extra'tje is, het heet ook verlichte toetsen. Overigens vond ik het wel grappig dat er panasonic batterijen bijzaten, panasonic is namelijk een van de grote concurenten op het gebied van HD-beamers.

    [​IMG]

    Scart-Videocinch/Scart-D kabel; Goeie zaak dat ze zoiets erbij doen, zo kan je toch nog een apparaat ( bijvoorbeeld een dvd-speler ) met een scart uitgang aansluiten op de beamer door middel van deze kabel.

    [​IMG]

    De EMP-TW700; Waar het natuurlijk allemaal om gaat, incl lenskapje.

    [​IMG]

    Hook'n it up

    Aansluiten was echt erg makkelijk ( dit komt misschien ookwel omdat ik snap waar alles in moet ), en door middel van het quickstart boekje was ik echt zo klaar. De TW700 heeft erg veel ingangen, hier een pic ervan:

    [​IMG]

    Na het aansluiten van de powerkabel en natuurlijk de 360, is het moment daar ; De beamer aanzetten..! Het eerste wat mij verbaasde was de geluidsopbrengst, ik had echt 10x erger verwacht, en ik hoor alles toch erboven uit ( de 360 ).. Dus dit was duidelijk het eerste pluspunt. Het beeld stond nu nog normaal en er was nog geen lenshift gebruikt, het resultaat was dat er beeld kwam op de zijmuur en deels op het scherm ( mijn tijdelijke opstelling van de beamer is niet super, hij staat namelijk zowat tegen de rechter zijmuur aan, maar over 2 weken komt de muurbeugel en dan is alles weer ok :) ). Maar dit was geen probleem, door middel van horizontale en verticale lensshift kon ik gewoon nog mijn beeld op het doek krijgen ( danwel niet in het midden, omdat mijn beamer dus veels te veel naar rechts staat.) Na het positioneren van het beeld, ging ik het beeld scherpstellen, het beeld was gewoon blauw, maar er stonden wel vage witte letters van welke source het was en welk aspect. Ik begon er rustig aan te draaien, en opeens.... daaaaaaaaaaaaaaaaaaammnnnnn wat een scherpe letters ik sprong echt een gat in de lucht van blijdschap, ik was echt zo verbaasd door de scherpte het was ongelovelijk..!

    User Interface

    Tussen het aansluiten en het uiteindelijk spelen heeft toch nog wel wat afgespeeld, want ik had namelijk eerst de beamer gewoon op mijn kasje staan, en ... ja op een kartonnen doos. Maar ik heb het dus verholpen door snel een stellingkast inelkaar te flansen, en de beamer daar op te plaatsen. Hierna ging ik dus wat materiaal kijken en een beetje met de instellingen klooien. De UI is echt makkelijk, ik ben nog geen 1 keer verdwaald in de menu's en dat terwijl er best veel... menus in de menu's zitten. Hier een pic van het main menu:

    [​IMG]

    Na een beetje te hebben gevraagd aan mike wat een beetje goeie instellingen zijn, ben ik maar een beetje gaan gamen..


    Het uiteindelijke plaatje

    Dan natuurlijk, de beamer in werking. Steeds als ik ernaar kijk vind ik het prachtig, tot nu toe ben ik er nog echt niet aan gewend en ik heb al heel wat gekeken. De zwartwaardes van de epson zijn out-of-the-box al uitstekend en daar is echt niets op aan te merken: zwart is echt zwart naar mijn gevoel. De kleuren komen heel natuurlijk over, bij het begin stukje van de Halo 3 commercial bleef mijn broer volhouden dat die 2 kinderen "echt" waren en geen computer animaties, toen ik het hem sdtv liet zien zei hij dat het misschien wel kan kloppen dat het niet "echt" was.

    Hier wat pics:

    De Master-Chief

    [​IMG]

    Xbox-Dash

    [​IMG]

    Close-up Fifth element ( waar hd echt in uitblinkt natuurlijk, close-up)

    [​IMG]


    Conclusie

    De TW700 is echt dubbel en dwars het geld waard, nu al, terwijl ik nog niet alles heb doorgekeken en goed heb gezet naar mijn wens (heb wel wat ingesteld, maar LAAAANNGG niet alles). Geluidsopbrengst valt echt hardstikke mee, de scherpte is fantastisch, de kleuren zijn uitstekend, gebruiksgemak een makkie. Al met al deze beamer is helemaal top, en ik ben blij dat ik toch niet voor een lcd heb gekozen.. :cool:


    Foto's van bepaalde beelden zijn op aanvraag te maken...:thumbs:
     
    Laatst bewerkt: 24 jan 2007
  17. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Leuke review! En ook leuk dat de beamer zo goed bevalt. Maar ik ben wel erg benieuwd naar het plaatje van The Fifth Element (werkt bij mij niet). Want die film heb ik zelf ook al op mijn beamer bekeken, en ben benieuwd hoe het er dan bij jou uitziet.

    Heb je 'm trouwens op eco-mode gezet? Want dan heb je nog betere zwartwaardes, en nog minder ventilatorgeluid:). Auto-iris zou ik ook aanzetten;).
     
  18. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Gefeli Jorrit.
     
  19. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Very, very, very nice. Zo zie ik persoonlijke reviews graag.
    Misschien wat foto's van 360 games? ;)
     
  20. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Gears of War in HD op beamer = _O_

    Daar zal Jorrit nog wel achter komen:) .
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina