1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen met een Beamer [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Occisor, 17 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Bummer man. Voorlopig dus weer ff op de muur peneteren, ik bedoel projecteren. Wel zonde man:mad:. Ach, komt vast wel goed. Valt denk ik wel onder de garantie.
     
  2. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is zeker een bummer zeg :mad:. Let dan ook op hoe je het doek erin zet :+

    Ik ben de laatste tijd een beetje met mijn nieuwe laptoppie aan het klooien in mijn HT'tje. Mijn laptop heeft een HDMI uitgang en Blu-ray speler, en deze heb ik verbonden met de de DVI ingang van mijn beamer. Halleluja, kleur :D Toch wel een klein verschilletje met VGA als je daar gewend aan bent geraakt. Scherpte is nagenoeg hetzelfde. Alleen een nadeel, die laptop heeft geen digitale audio uitgang, behalve de HDMI poort. Als je dus een Blu-ray zou willen kijken, mét surround geluid, heb je een HDMI receiver nodig :confused: Ik ben stiekum een beetje aan het kijken naar HDMI receivertjes, dus wie weet dat er dalijk opeens een beestachtige zwarte Harman Kardon AVR130 wordt aangeboden O-)
     
    Laatst bewerkt: 8 dec 2007
  3. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Zeker aant kijken naar een Onkyo 605 of de nieuwe Denon lijn (wel wat duur, dan is die Onkyo beter te behappen) Is er geen mogelijkheid tot het aanschaffen van een externe geluidskaart die wel digitale bronnen uit kan steuren? Daar zou ook gewoon een mogelijkheid kunnen liggen denk ik.
     
  4. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Wel dope dat het zo'n verbetering is :thumbs: Mijn beamert heeft helaas geen DVI ingang maar denk ook niet dat ik dat mis voorlopig. Het DVD kijken gebeurd nu op een Medion DVD speler via component en hetzelfde geld voor de 360. Vooral de 360 geeft een prachtig resultaat (helemaal op de juiste kant van het projectie doek O-) )

    Mijn Marantz 5300 komt ook in de verkoop, wil een versterker met component schakeling gecombineerd met een upgrade.
     
  5. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Met component schakeling moet je opletten. Mijn SR7400 doet ook component schakeling, maar kan geen 720p doorgeven. Dus er is een beetje voorzichtigheid geboden met een versterker met component schakeling.
     
  6. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de (externe) geluidsoplossingen natuurlijk ook bekeken. Er zijn een aantal redenen waarom ik dit niet doe.

    Ik heb zo'n Express slot op mijn laptop, zodat je zeg maar iets nog in kan bouwen. Maar voor de afmeting die ik heb (34mm), zijn nog geen geluidskaarten beschikbaar, helaas. Desalniettemin heb je met een externe kaart nu de keuze voor een optical, coax of de drie analoge aansluitingen (de drie bekende gekleurde jack stekkertjes). Het liefste zou ik nu natuurlijk met Blu-ray en HDDVD de wereld van de HD Audio willen betreden (Dolby TrueHD, Dolby Digital Plus, etc). Coax en optical hebben daarvoor beiden te weinig bandbreedte. Met analoge signalen is het natuurlijk wel gewoon mogelijk. Ik heb dus naar externe geluidskaarten gekeken met analoge uitgangen. Maar die zijn eigenlijk allemaal al een beetje verouderd, alles is digitaal joh tegenwoordig. De meeste externe kaarten zijn ook niet geschikt voor de hoge bandbreedtes van die de nieuwe HD audio formaten blijkt uit mijn onderzoekje. Tevens moet je naast de externe audiokaart nog drie leuke analoge 3,5mm jack naar stereo kabels kopen, en heb je een shitload kabels over je bureau, naar je receiver. Tsja, áls ik dan een leuke upgrade wil maken qua geluid, dan zou dat via een nieuwe receiver een flinke stap in de goede richting zijn, denk ik. Met één HDMI kabel, met genoeg bandbreedte voor HD beeld en HD geluid.

    Maar er zijn nog genoeg dingen erg tricky bij het kijken naar die receivers. Ik ben erachter gekomen dat ik in ieder geval geen receiver nodig heb met TrueHD, DD Plus, etc, decoders. En dat scheelt al heel erg in de portemonnee. Het zit namelijk zo. Mijn laptop, als speler, kan zelf gewoon die HD audio tracks decoden naar PCM, en deze via de HDMI kabel naar de receiver sturen. PCM is zeg maar de ongecomprimeerde versie van het HD audiomateriaal, wat eigenlijk de meeste receivers met HDMI wel aankunnen. Het is eigenlijk hetzelfde als een analoog signaal, maar dan omgezet in een digitale golf, per kanaal. Maar goed, na flink wat zoekwerk denk ik dat mijn laptop HD Audio om kan zetten naar PCM, en dat de receiver waar ik een oogje op heb, het kan ontvangen. Maar 100% zeker ben ik nog niet. Dit wil ik uiteraard weten voordat ik serieus over aanschaffen ga nadenken. Ik denk dat de enige manier om zeker te zijn, de proef op de som te nemen, en het een keer uit te proberen. Ik ga denk ik binnenkort dus gewoon vragen of ik bij Correct eens een keer mag proberen mijn laptop via HDMI aan te sluiten, en te kijken hoe de apparaten reageren op elkaar. Dusse ja, als er nieuws is, dan horen jullie het wel ;)

    edit:
    Ik vergeet helemaal te vertellen dat ik net Spiderman 3 op Blu-ray (die kreeg ik bij de laptop) heb gekeken via de laptop. Dus HDMI direct op beamer naar DVI, en geluid over stereo jack dropveter naar de receiver. Met de receiver op ProLogicII Movie toch nog wel een redelijk geluid, maar ik mis echt het LFE kanaal en de echte spidey smoosh surround effecten. Dat maakt het echt wel een stukje minder spannend. Ik ben er ook achter gekomen dat ik écht even die calibratie DVD een keer moet draaien om mijn beamer iets meer in de goede richting te krijgen op die DVI poort, want het was best wel een beetje te donker, en de kleuren misschien wel een beetje té overdreven. Maar goed, dat komt allemaal wel goed denk ik :)

    Truste ;)

    edit2:
    Dit hoort idd in het andere topic...sorry bout that. Ik zal ophouden hier :)
     
    Laatst bewerkt: 8 dec 2007
  7. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Mooi duidelijk en helder verhaal. Dat PCM verhaal kende ik inderdaad. Op een vergelijkende manier kun je via de 7.1 bypass op je receiver ook dolby true hd en dts hd master uitsteuren, mits je hd speler dit ondersteunt.

    Edit// Maar dit lijken me meer dingen voor in het andere topic;)
     
    Laatst bewerkt: 8 dec 2007
  8. r2thed

    r2thed Active Member

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou het gaat dan toch wel de TW10 worden! Ook op HTforum goede berichten over gelezen, en hiervan is een nieuwe lamp ook niet super duur (€180,-)

    Wat is een gemiddelde levensduur van een beamer? Van de lamp staat het wel vermeld, maar lijkt me dat je met één beamer geen 10 lampen kan verslijten.

    Zal deze week een afspraak maken om de beamer te bezichtigen en als het er allemaal mooi uit ziet heb ik deze maand nog een beamer in m'n kamer :) (Eentje van mezelf:9)
    Ben nu al verslaafd aan m'n leen-beamer en die moet woensdag alweer weg :'-(
     
  9. jan_tran

    jan_tran Active Member

    Berichten:
    304
    Leuk Bevonden:
    13
    Gezien mensen hier dol zijn op foto's leek het me niet erg op een beetje reclame te maken voor mijn beamer. Staat tevens ook op marktplaats.

    De Ice Age beelden komen van mijn laptop af, de rest zijn trailers en dergelijk van marketplace die afgespeeld worden vanaf mijn XBOX360. De gamebeelden komen van DOA4 af, kreeg maar niet het juiste moment vastgelegd doordat de karakters niet stil kunnen staan dus de bewegingen zien er nogal flets uit op de foto. Resolutie staat op 1280x720.

    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]
    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]
    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 9 dec 2007
  10. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    @mike: die expanded setting waar je het over had op pagina 71, waar kan ik die vinden? Heb lang gezocht, maar ik kan de setting echt niet vinden.
     
  11. JeePee

    JeePee Guest

    Mike,
    Heb je geen digitale 3.5mm jack in je laptop? Ik dacht eerst ook dat ik geen digitale uitgang had, maar nu blijkt dat ik een digitale jack in mn koptelefoon aansluiting kan steken. Die jack loopt dan over in een Toslink en die kan ik gewoon achter in mn reciever douwen :) Die ga ik binnenkort ff bestellen en dan heb ik ook 5.1 sound uit mijn laptop :)
     
  12. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Lol, zo werkt het bij mij ook. Lang zitten kutten met Mike destijds :p

    Idd gewoon kabeltje erin en je hebt een multi-channel uitgang. Gebruik laptop nu als hd afspeler. Alleen 1,5 mbit geluid wil niet lekker lopen...
     
  13. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Mike, welke calibratie DVD heb jij?

    ---------------------------

    Ik heb binnenkort ook een nieuwe PC met HD DVD drive als alles doorgaat :) Waarschijnlijk ook voor mij een hele nieuwe zooi aan spullen waarbij ik meer gebruik ga maken van de PC!
     
  14. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Is hier een beetje kwaliteit mee te behalen? En hoe kom ik aan een dergelijke dvd?
     
  15. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo heej... :+

    Die heb je alleen met de VGA kabel, en met de dashboard update (van de herfst vorig jaar geloof ik). Gewoon is de system blade, onder video.

    Nope, die zit niet in mijn laptop verstopt. Heb ik wel naar gegeken, maar thanks for the tip uiteraard. Helaas is de HDMI poort écht mijn enige digitale audio uitgang. Maar ik ben dus stiekem aan het kijken naar een HDMI receiver, alleen is de Correct een beetje dom aan het doen. Ik heb nog een aantal vraagjes die ik beantwoord wil hebben voordat ik serieus over een aankoop na ga denken. Soms vraag je je af wie er meer verstand heeft over de producten die ze verkopen...

    DVE, Digital Video Essentials HDDVD. Deze heeft ook testpatronen ín 720p en 1080p. Tevens krijg je kleurfilters (om doorheen te kijken) bij deze disc om ook je kleuren enigszins bij te stellen naar referentieniveau. Een andere goede calibratiedisc is Avia. Voor snelle algemene calibratie is de Halo3 Essentials disc ook een aanrader, zeer begrijpbaar!

    Mja, enigszins. Niet zoveel als een complete ISF calibratie natuurlijk. Maargewoon enkele stapjes in de goede richting. Op zo'n disc staan natuurlijk naast video calibratietools ook handige audio testsignalen zodat je evntueel met een dB meter flink aan de slag kan met de speakers en subwoofer. Ook uitgebreide video uitleg over hoe je te werk kan gaan en de achtergronden van elke calibratie worden besproken en gevisualiseerd, dus ook erg leerzaam.
     
    Laatst bewerkt: 13 dec 2007
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Avia....... hmmz volgens mij had ik die al een keer van een member hier gekregen. Harstikke kwijt geraakt met de verhuizing natuurlijk :+

    Hoeveel tijd ben je ongeveer kwijt met het calibreren en kan iedereen met een dergelijke dvd uit de voeten?
     
  17. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    PM terug :)

    En ja hoor, als je een beetje goed engels kan en enigszins bekend bent met de algemene A/V termen, dan moet het lukken. De video uitleg is ook erg uitgebreid.
     
  18. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook de DVE maar dan de normale, toen besteld bij ISF samen met de dB meter. Ik vond het zelf wel een redelijke verbetering en ook op andere schermen van maten van mij is het goed gelukt. Natuurlijk niet vergelijkbaar met een ISF calibratie, maar toch iets.

    Ik wou toen de Avia disc kopen, maar kon ik nergens bestellen geloof ik. Die had dacht ik ook test tonen om je audio in te stellen ofzo?
     
  19. spinaze

    spinaze Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit ook sterk te denken aan een beamer. Maar ik twijfel tussen 1080p en 720p.
    Bij de 1080p zou het de Sanyo Z2000 worden (€2500,-) en 720p de Sanyo Z5 (€1000,-). Is 1080p boven 720p dát verschil in prijs waard? Of voldoet 720p ook gewoon. Bij 42" tv's is het verschil niet te zien, maar ik wil gaan projecteren op zo'n 92 a 100"
    (Heeft 1080p uberhaupt zin voor een oude xbox 360, dus een met alleen component)
     
  20. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je nu een beamer gaat kopen en het budget hebt, zou ik zeker voor full hd gaan. Dat heeft gewoon de toekomst. Hoef je over een jaar niet nóg een keer je beamer te upgraden.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina