1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen met een Beamer [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Occisor, 17 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. E-lite Victoria

    E-lite Victoria Active Member

    Berichten:
    983
    Leuk Bevonden:
    0
    22 euro dacht ik
     
  2. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Thanks, en maak je niet druk over je leeftijd :) , zelf ben ik 16 en als je goed kan sparen is alles mogelijk.:thumbs:

    Van welke game zou je het het liefst willen zien? Ik heb: GR:AW, PGR3, DOA4, COD2, Oblivion en natuurlijk GoW. En een shot van een van de beschikbare demo's is ook mogelijk ( ik wilde morgen wat pics maken van Crackdown :))

    Ik heb hem bij HardWare Discount gekocht. Het gevoel dat je beschrijft ken ik, en negatieve ervaringen maken het er zeker niet beter op. Maar al mijn aankopen die ik heb gedaan ( Speakers, reciever, kabels, HD beamer ) zijn allemaal online gedaan en dat heeft me echt een HOOP geld bespaard, moet er wel bij zeggen dat bijna alle aankopen zijn gedaan door middel van betaling bij afhalen. Die optie vind ik persoonlijk het allerchillst, want je hebt je geld dan nog, en als het binnenkomt kan je betalen; dus niet betalen en maar afwachten of het binnenkomt.

    Ik heb hem nu op Theatre Black 1 staan, met auto-iris aan. Een echte Eco-modus heb ik eigenlijk niet, er zijn (als ik het goed begrijp) 2 modussen die echt de volle lichtopbrengst gebruikt, en de rest is allemaal eco...


    ?? Wow, dat wil inderdaad wat zeggen, want wat is de fifth element toch mooi, echt... damn.._O_ (PS: nogmaals sorry voor het jatten van die .wmv:+ )

    Trouwens mike, zou je wat pics voor mij kunnen hosten? Aangezien veel mensen hier wat pics niet kunnen loaden?



    Tjee, wat is gamen toch opeens enorm verslavend geworden sinds die beamer... \o/
     
  3. Vincent R

    Vincent R Active Member

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    0
    gemiddeld tussen 20 en 30 euro


    he maar ff een paar vragen! Ik ben niet echt thuis in de beamers.

    Maar na wat ik gister bij dynamike heb gezien, ben ik zeer onder de indruk van de kwaliteit en de sfeer van een beamer. Maar ik heb net een 40" lcd hd scherm op me kamer.

    maar nou zat ik een beetje te zoeken maar is dit nou een beetje een goede beamer?

    http://www.kieskeurig.nl/product/FACC2E3AB93E46ADC12570BD003F7AA2.htm#

    nog maals ik ben helemaal niet thuis in de beamers

    maar nog iets. stel al zou ik een beamer nemen dan moet ik deze aan me muur plaatsen maar dan komen er kabels tussen van bijna 9m. Hoe langer de lengte hoe meer weerstand dat zal opleveren. heeft dit dan erg effect op de kwaliteit van het beeld?

    vincent
     
  4. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0

    De beamer die je hebt gepost is niet HD, zoals in de start post staat moet je goed opletten op de native resolutie en de maximale resolutie.. :)

    Het effect, zal denk ik met een goeie kabel niet echt merkbaar zijn..
     
  5. 2005simoens

    2005simoens Active Member

    Berichten:
    423
    Leuk Bevonden:
    0


    Dank je ;)
    Uhmm ikzelf heb PGR3 en GR:AW en GOW dus maak me niet uit ;)
    Crackdown is ook goed :thumbs:
    Ik zit nu ongeveer boven de helft al van de prijs van de TW700 ;)
    Ongeveer tegen juni heb ik hem wel ;)
    Ik wens je echt heel veel plezier toe !
    En ik ben jalours O-)

    Ja met dat afhalen heb je wel gelijk in, denk ik ook te doen ;)

    karl
     
    Laatst bewerkt: 22 jan 2007
  6. Vincent R

    Vincent R Active Member

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    0
    Dell 3400MP-projector
    Ultradraagbare en ultralichte projector met een cool design, die eenvoudig tussen verschillende ruimten kan worden verplaatst.

    Helderheid van max. 1500 ANSI lumens2
    Slechts 1.09 kg !
    Superieur hoog contrast van 2100:1 (volledig aan/volledig uit)
    Superdraagbaar en licht in gewicht. Vormfactor: 204 mm x 154 mm x 73,7 mm
    Geïntegreerde zoomlens en geavanceerde automatische verticale hoekcorrectie
    DLP® DDR technologie van Texas Instruments
    Native XGA (1024 x 768) met automatische synchronisatie naar UXGA (1600 x 1200)
    Ingebouwde geavanceerde hardware met motion adaptive de-interlacing
    Optionele energiebesparende stand voor stillere werking en langere levensduur van de lamp, tot 4000 uur
    Volledige connectiviteit— Ondersteunt aansluiting op PC, S-video, composietvideo en componentvideo (HDTV).
    Eén connector voor audio-ingang en -uitgang
    Ondersteunt een volledige reeks televisie- en videostandaarden, zoals NTSC, NTSC 4.43, PAL (B/D/G/H/I/M/N), SECAM (B/D/G/K/K1/L) en HDTV (480i/P, 576i/P, 720P en 1080i)
     
  7. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, je snapt het niet :)
    Hij accepteerd deze signalen idd, en zal ze verkleinen naar de natieve resolutie. Ik zag eerst ook een 640x480 lcd tv, stond erbij: compatibel met 1080i HDTV. Mooie verkooptruc, maar dat is natuurlijk geen HD ;)

    Wil je HD, dat moet je natieve resolutie ook HD zijn, oftewel minimaal 1280x720 (WXGA).
     
    Laatst bewerkt: 22 jan 2007
  8. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan het niet anders formuleren.. :)

    Misschien een tip Vincent; lees de startpost ff door, ik heb mijn uiterste best erop gedaan en ik vind hem zelf erg informatief. Aangezien je meer wilt weten van beamers *)
     
  9. Vincent R

    Vincent R Active Member

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    0

    hehe ja zal ik doen, ben meestal zo iemadn die gelij knaar de achterste pagina gaat en laterpas verder gaat kijken! Heb al op i-net gezocht maar ik houhet wel lekker bij m`n LCDtje.

    :D
     
  10. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Klopt niet, wil je HD dan moet je horizontale resolutie 720p zijn ;)
    Mijn plasma is 1024 x 768 en is toch echt HD Ready
    (Men mag het HD Ready logo pas voeren als minimaal 720 beeldlijnen in wide aspect ratio getoond kunnen worden).
    Bron: (PDF bestand) http://www.eicta.org/fileadmin/user_upload/document/document1160753919.pdf
    En de site: http://www.eicta.org/index.php?id=32&id_article=50

    Edit: dus eigenlijk mag de start post ook aangepast worden aangezien jullie definitie van HD niet juist is.
     
    Laatst bewerkt: 22 jan 2007
  11. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    http://www.ps3only.nl/ps3.php?show=hdtv

    Echt niet....
    Waar de normale TV zich beperkt tot slechts 720 beeldpunten en 576 lijnen, begint High Definition bij 1280 beeldpunten en 720 lijnen. Het beeld is dan dus ongeveer 2x zo groot en daarnaast ook nog een heel stuk scherper.


    http://nl.wikipedia.org/wiki/HDTV

    De meest toegepaste HDTV formaten zijn:

    1280 x 720, progressief, 30, 50 of 60 Hz, aangeduid als 720p 30, 720p 50 of 720p 60
    1920 x 1080, geïnterlinieerd, 50 en 60 Hz, aangeduid als 1080i 50 of 1080i 60, vaak onterecht aangemerkt als 'Full HD'


    http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1099643

    De twee primaire HDTV resoluties zijn:
    720p
    Deze videoresolutie bevat 1280 beeldpunten en 720 lijnen (1280x720) met progressive scan (te zien aan de p achter het nummer).
    1080i
    Deze videoresolutie bevat 1920 beeldpunten en 1080 lijnen (1920x1080) interlaced. Wat interlaced precies inhoud wordt verder in dit topic uitgelegd.

    you're wrong.
     
    Laatst bewerkt: 22 jan 2007
  12. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Hoezo? Denk jij dat Sony het HD logo heeft uitgevonden?? Sony heeft de term "True HD" uitgevonden en thats it.
    check mn bron maar, dat is officiële bron voor Europa als het om audio en video standaarden gaat...
    "EICTA, the European Industry Association for Information Systems, Communication Technologies and Consumer Electronics, announced on the 19th January 2005 its "Conditions for HD Labelling of Display Devices" and associated "HD ready" logo.""
    Dat zo'n beetje 90% van de mensen dat niet weet is niet mijn schuld.

    you're wrong ;)
     
    Laatst bewerkt: 22 jan 2007
  13. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    EDIT: Ik heb het zelf al gevonden in jou eigen artikel:

    "With reference to resolution, the core of the "HD ready" minimum requirements is: minimum 720 physical lines in wide aspect ratio (i.e. lines used to display a wide aspect ratio image).

    The "HD ready" minimum requirements are applicable to any display device type, and within that broad context the words "aspect ratio" in the agreement refer to the "picture aspect ratio" (i.e. the displayable image based on the video frame), not directly as such to the physical screen aspect ratio of a (fixed resolution) display device. The +/- 5% allows for some flexibility for the picture aspect ratio (and hence indirectly the physical screen aspect ratio).

    AR is Picture Aspect Ratio
    AR = Horizontal_Picture_Size / Vertical_Picture_Size
    AR = 16 : 9 [± 5%]
    AR = 1.78 [± 5%]
    1.6889 < AR < 1.8667"


    Het gaat er dus om dat zowel de pixels, als de fysieke verhouding van het scherm 'wide' zijn. Gelukkig wordt de 'wide' term ook goed gedefineerd in het artikel (16 : 9, +- 5%). Dus ookal is jou fysieke verhouding misschien wide, jouw 1024 x 768 resolutie is niet wide. Dus niet HD-Ready volgens dat stukje uit het artikel.

    Onderaan het artikel staat nog dat je bij een monitor met een 768 resolutie nog verder mag inkrimpen tot een 720 resolutie en dan mag kijken of je de Wide Aspect ratio haalt. Maar 1024 x 720 is nog steeds geen wide (1024 / 720 = 1.422). Feit is gewoon dat je een fysieke widescreen monitor hebt, met een 4:3 resolutie (1024 / 768 = 1.333 ).

    Leuk artikel verder, heb er weer wat van opgestoken :)
     
    Laatst bewerkt: 23 jan 2007
  14. JAGUAR

    JAGUAR xbox

    Berichten:
    710
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is inderdaad wel een interresant artikel, maar het handigst is om een beamer met 1280*720/ 1920*1080 te kopen, dan weet je teminste zeker dat je goed zit!

    PS
    doordat ik op kamers ga moet ik helaas mijn beamer verkopen, mocht iemand interesse hebben, pm of mail maar even.
     
  15. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Precies ;) En dat is ook precies waarom het in de startpost zo staat...
     
  16. JAGUAR

    JAGUAR xbox

    Berichten:
    710
    Leuk Bevonden:
    0
    daar(starterspost) is over nagedacht :9
     
  17. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Hmm, vreemd, ik lees op diverse andere fora's dus tegengestelde berichten....
    Ach ja, ik ben in iedergeval blij met mn HD Ready plasma en zie de meeste "echte" HD schermen niks mooiers toveren ;)

    Klote getallen ook altijd, het gaat uiteindelijk om hoe het getoond word mensen.
     
  18. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    dus...
    ik had dan tog gelijk?

    Foutje is mensenlijk ;) :9
     
  19. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Haha, ik geef je nog geen gelijk hoor ;)
    Al de HD Ready logo's mogen niet zomaar gebruikt worden (zie mijn bron). Dat zou betekenen dat men die logo's onrechtmatig gebruikt en dat kan ik me niet voorstellen.

    Maar je hebt wel verstand van zaken, dat geef ik je wel :)
    Je bekijkt tenminste de bron en leest hem ook daadwerkelijk dus kudo's daarvoor!

    Ik heb het al in verschillende andere threads aangegeven. Men kijkt vaak teveel naar de cijfertjes en roept snel: "Dat is geen HD dus wil ik het niet..."

    Bij de aankoop van mijn tv wist ik dat het niet de optimale HD resolutie had maar als je de beeldkwaliteit tegen de gemiddelde andere tv zet (in dezelde of iets duurdere prijsklasse) dan kun je niet anders zeggen dat mijn niet zo HD scherm toch erg HD is ;) (If you know what I mean :) )

    Maar goed, het gaat hier over beamers ;)
     
  20. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Danku :)

    Ik vind het daarom raar dat er een HD-Ready logo op jouw tv zit. Want volgens dit artikel mag het dus eigenlijk niet zo zijn. LG is een merk uit Amerika, maar daar zullen de regels toch niet anders zijn? Of misschien is het echt een foutje van LG op deze TV een HD ready logo te zetten. Wie weet, we'll never know :) Je zal er iig prima op kunnen gamen, so why bother :b:

    Enne Striker, je had wel gelijk met je feitjes over HD, maar het voegde niet echt veel toe aan de discussie :9 Als je dat toch Xwons mening wil bevechten, lees dan wel zijn (goed) argumenten, en ga er niet overheen met wat standaard HD resoluties en feitjes die gecopypaste zijn.
     
    Laatst bewerkt: 23 jan 2007
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina