1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen met een Beamer [deel 3]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Matrix, 22 dec 2007.

  1. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    De vraag over je BR verzameling is omdat we in het verleden weleens wat ruilvoorstellen hebben besproken :) Je ging toen al meer van HD-DVD richting BR. Ik heb trouwens die HD-DVD's ook allemaal haha. Mijn collectie is zo'n 40 HD-DVD's en 6 BR's geloof ik. Band of Brothers heb ik de HD-DVD rip van gezien, die wil ik ook héél graag op HD-DVD of BR hebben. Waanzinnig!

    Ziet er netjes uit, je appartement! Kun je geen rolscherm gebruiken die je aan de wand met een beugel hangt? Dus een verlengde beugel, waardoor hij voor je tv naar beneden kan zakken / rollen?
     
  2. jan_tran

    jan_tran Active Member

    Berichten:
    304
    Leuk Bevonden:
    13
    Iemand hier ervaringen met de schermen van Reco (voorheen Camco)?

    Heb sinds kort een TW600 en zit nu te twijfelen tussen een spanscherm en een rolscherm, maar dit lijkt me wel een goede aanbieding in vergelijking met de normale prijzen van dit soort schermen (vooral als het bij elektrisch aankomt). Iemand die er thuis eentje heeft hangen en erwat over kwijt kan? Ben van plan om ongeveer rond de 2m breed te gaan projecteren.
     
  3. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Ik ben gister bij Dynamike geweest, maar mijn god, wat een toffe setup heeft die gozer.
    Of, kan beter zeggen had, hij zit nu zonder receiver. ;)
     
  4. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha, tnx GH!

    Omdat ik hier niet al te vaak meer kom een plaatje van mijn huidige setup. De panorama is niet helemaal goed, maar geeft wel een goed beeld van de kamer.

    [​IMG]

    De nieuwe AVR is zojuist besteld. Hopelijk komt ie van de week, want ik ben nu gewoon sound-loos! Alhoewel, gamen op de beamer met als geluid 2 Heineken speakerkratjes heeft ook zijn charme :9
     
  5. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Erg toffe voornemens!
     
  6. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Dank!

    Spanning neemt bij mij ook toe, want de 'ontwerper' is bezig met het eerste voorstel / ontwerp. Wat hopelijk dit weekend gestalte krijgt.

    Ondertussen zijn de verdere voorbereidingen gestart, eerste indrukken wbt projectoren en surroundset zijn opgedaan. Erg leuk dit allemaal :)
     
  7. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Heel mooie combinatie van leven, studeren, wonen en hobbie / passie gecombineerd in 1 ruimte. Straalt echt klasse uit. Petje af.
     
  8. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat zal Ge wel zijn, die ontwerper..
    Heb hoop mooie dingen van hem gezien ieder geval. Waarom mag je eigenlijk zijn naam niet noemen?
     
  9. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Mag gerust. Maar als we er niet uitkomen qua kosten, is het zo zuur dat iedereen het ontwerp al heeft gezien en dat dat HT er dan nooit zo zal komen, in die hoedanigheid. Dus probeer op de vlakte te blijven tot er meer duidelijk is.

    Maar het eerste ontwerp is er al wel en Gé heeft hem toch al de wijde wereld in gestuurd op HTForum... dus hierbij (dit hoeft hem dus niet te worden uiteindelijk, maar ben zeer tevreden met het ontwerp!).

    Even wat dingen:

    - Speakers zijn 'random' in het ontwerp
    - Zelfde voor de bankstellen, die overigens wel leuk zijn

    Meer info volgt áls we eruit kunnen komen binnenkort :)

    1e ontwerp:
     

    Bijgevoegde bestanden:

  10. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Welke stijl mag ik dit toeschrijven..
     
  11. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Wel vet, had het ontwerp al gezien op HT forum. Leuke paarse bank toch:p Ga dit wel volgen sowieso.
     
  12. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ziet er wel vet uit zeg. Als ik miljonair zou zijn en niet nog bij mijn ouders woonde zou ik dat ook doen :D
     
  13. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Wat jij wilt. Laat je niet teveel leiden door de aubergine muren en het roze bankstel (hij heeft gewoon wat uitgezocht als bankstel). Er komt als alles doorgaat halfpolig (donkerbruin?) tapijt op de vloer, om het geheel een wat levendigere uitstraling te geven. Omdat de polen alle kanten op gaan staan..

    Als de sterrenhemel aanstaat en de ledverlichting (die je nu niet kunt zien in dit ontwerp) rond het verlaagde plafond ook, hoop ik echt dieptewerking te krijgen in het plafond. Nog meer sfeer. Spotjes bij het audio en de dvd racks verlichten naar boven en beneden..

    Volgens mij is het dan wel een soort lounge stijl met een heel gaaf plafond wat rust en diepte uitstraalt!


    @Gompy & Dusky: bedankt hoor. En dat miljonair moeten zijn kan nog wel eens meevallen. Mocht ik willen haha. Er zijn stapels mensen die bij het kopen van een huis persé een relatief dure design keuken willen. Is soms een kwestie van prioriteiten stellen, en creatief met geld omgaan.
     
  14. Jafe

    Jafe Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo!

    Door hier een beetje rond te kijken en jullie setups te zien, krijg ik ook meer zin om een beamer setupje te kopen!
    Ik had wat dingen uitgezocht maar misschien dat jullie daar je mening over geven, ik ben namelijk redelijk nieuw in het beamer wereldje! Mijn idee was om natuurlijk mijn XBOX 360 er ook op te zetten, en vooral met een home cinema set een mooie geluid te krijgen.

    Beamer: Epson TW 700
    Projectiescherm: Beamax Vast spanscherm 180x108 cm (16:9)
    Home cinema: Samsung HT Z210

    Ik hoor graag suggesties over deze setup, wat er misschien beter kan.

    Jafe
     
  15. UnitedJunk

    UnitedJunk Roflcopter! "SOI"

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt me serius WREED om op een beamer te gamen :D Maar voor mij is het weg gegooid geld. Ik zal nog niet veel aan een beamer hebben :mad:
     
  16. jan_tran

    jan_tran Active Member

    Berichten:
    304
    Leuk Bevonden:
    13
    Ziet er op papier prima uit, heb zelf een soortgelijke setup, namelijk een TW600 met een elektrisch rolscherm van 184x112 cm.

    Weet wel dat je dan je projectie op z'n kleinst heb staan, van ongeveer 3 meter afstand projecteer ik op mijn scherm en hij staat nu op de minste inzoomstand.

    Hoeveel ben je kwijt voor je beamer als ik vragen mag?
     
  17. Jafe

    Jafe Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik zit er nog over te denken misschien een iets groter scherm te nemen!
    Ik heb hem op internet gevonden voor €829, volgens mij was dat het goedkoopste dat ik kon vinden!
     
  18. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik overweeg toch weer om aan een beamer te beginnen :+

    Echter wil dan wel een full-hd beamer. Welke beamers zijn aanraders op dit vlak en evt ook al 2ehands te krijgen?

    edit: wanneer ga ik het verschil goed zien tussen een hd en full hd beamer?

    edit:

    [​IMG]
     
  19. Jafe

    Jafe Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben dus van plan die epson EMP TW700 te gaan kopen, en daar zit een HDMI aansluiting op. Mijn XBOX 360 is ook van de nieuwere generatie zag ik net, want die heeft ook een HDMI aansluiting. Ik had al even opgezocht op internet en zag dat zo'n HDMI kabel van microsoft al gauw 50 euro gaat kosten. Als ik dus die kabel koop gaat die HDMI kabel van mijn XBOX naar de beamer, en heb ik betere kwaliteit als de gewone a/v kabel die standaard bij je XBOX zit?

    En welke kabels ben ik dan allemaal nodig, ik sluit er ook nog een dvd speler op aan!
     
    Laatst bewerkt: 3 okt 2008
  20. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik zou een gewone hdmi kabel nemen en de av alleen voor het geluid gebruiken (optisch neem ik aan?). Ze passen niet perfect naast elkaar dus je moet dan de grijze behuizing van de standaard kabel wel verwijderen. Ik weet niet wat de lengte van je 360 naar de beamer is, maar 50,- ben je voor een gewone hdmi-kabel over een lange afstand al snel kwijt.

    Je dvd speler ligt er aan. Als je dvd speler een beetje ok is heeft ie een component aansluiting achterop of zelfs een hdmi uitgang, maar waarom niet gewoon je 360 gebruiken.

    Verder kan je evt nog overwegen om door te sparen voor een full hd. Ik heb op het ht forum begrepen dat er een nieuwe generatie full hd beamers aan zit te komen in okt ergens dus dan wordt de oude gen ws wat goedkoper.

    Wat ga je voor een scherm kopen?
     

Deel Deze Pagina