1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen met een Beamer [deel 3]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Matrix, 22 dec 2007.

  1. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Even een update van mijn kant: vanmiddag krijgen we bezoek en gaan we goed doorspreken hoe we de bouw van het HT aan gaan pakken.

    Besloten is om zelf een gedeelte van de ruwbouw te doen, waarna GTDesign alles komt afwerken en op maat maken. Denk aan het verlaagde plafond in 3 delen, maatwerk kasten, verlichting, vloer en wandafwerking, scherm op maat, etc etc etc.

    Volgende week beginnen we. Het zal veel werk zijn, de planning blijft voorlopig even eind dit jaar klaar te zijn! Voor het beeld hebben we gekozen voor de JVC-HD1. Deze krijgen we waarschijnlijk vanmiddag al. Een extra drijfveer om de ruimte af te maken dit jaar, anders ligt hij maar zielig te wachten :D
     
  2. pim_smeets

    pim_smeets Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    179
    Sow, da's nog eens een beamer... Mooi budget zul je wel hebben.
    Houd je ons wekelijks op de hoogte met een verslag met foto's?
     
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Wat betaal je voor die JBL als ik vragen mag? En wat is het kostenplaatje voor de kamer?

    Uiteraard hoef je geen antwoord te geven ;)

    Ik ben zelf druk aan het sparen om volgend jaar weer te gaan beameren en dan dus op fullhd. Ik hoop tegen maart een leuk 2ehands model op de kop te kunnen tikken voor 1000,- en dan via htforum een goed scherm.

    Vervolgens een koof bouwen zodat je het scherm niet ziet als het opgerold is.

    Ik wil nl ook gebruik blijven maken van mijn plasma.

    Echter hoe los ik dit hdmi-technisch het beste op? Een schakelkastje oid?
     
  4. Distoration

    Distoration Da diii

    Berichten:
    3.115
    Leuk Bevonden:
    32
    ik heb zojuist een leuke/goedkope beamer gezien.

    Epson EMP 5500 Beamer incl. nieuwe lamp
    alleen nu was mijn vraag; is dit een beetje een goeie beamer om redelijk mee te game/films te kijken?
    heb zelf al gezocht maar kon niet echt iets vinden op google

    btw.
    dit zat er allemaal bij.
    10 meter VGA kabel male/male
    netsnoer
    Tas
    Handleiding
    Afstandbediening
    Extra (gebruikte) lamp
    koste 120 euro;)
    bij voor baat dank
     
  5. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik neem aan dat jij die op marktplaats bedoeld?

    Dat is dus hélémáál niks. Een oud rotding met andere woorden. Een Epson TW100 zou je nog goedkoop van HTforum ofzo kunnen scoren. Maar dat zal dan 3 a 400 euro zijn.

    @ Kevf:

    Wat ben jij toch DOM zeg!



    :+ Haha nee, maar had dan je beamer in eerste instantie gewoon niet weggedaan. En als je deze nu weg gaat doen, dan kom ik hem persoonlijk ophalen :9
     
  6. Distoration

    Distoration Da diii

    Berichten:
    3.115
    Leuk Bevonden:
    32
    ok wist ik veel8)
    ben toch nieuw op dit gebied en vragen kan nooit kwaad toch??

    ja ik bedoel die op marktplaats.
     
  7. Grindtegel

    Grindtegel Active Member

    Berichten:
    181
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik speel ook op een beamer echter moet ik in 720p spelen aangezien mijn Sony VW60 beamer 1080p alleen over hdmi pikt. Mijn xbox (1e generatie) heeft geen hdmi helaas. Nou zit ik te denken om een nieuwe xbox aan te gaan schaffen zodat ik voortaan wel 1080p kan spelen (native resolutie van mijn beamer). Ik vraag me alleen af of ik dat verschil goed ga merken aangezien vrijwel alle games standaard GEEN 1080p zijn en er dus sowieso gescaled moet worden. Iemand een tip :) ?
     
  8. Amadeuz

    Amadeuz Active Member

    Berichten:
    282
    Leuk Bevonden:
    0
    Niemand in je omgeving met een 360+hdmi?
     
  9. Grindtegel

    Grindtegel Active Member

    Berichten:
    181
    Leuk Bevonden:
    0
    ja dat wel maar dit is sneller (dacht ik :p )
     
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Als een spel native 720p is dan ga je denk ik weinig verschil zien. Dus je kan beter een ps3 halen voor de 1080p blu-ray filmpjes :+

    Want je ziet natuurlijk wel degelijk verschil tussen 720p en 1080p in het geval van een beetje groot scherm.

    @ Dusky: I know niet echt slim.

    Ik zit alleen een beetje met het volgende. Ik wil graag weer een beamer en het liefst een vast scherm. Echter dan staat mijn plasma er voor. Zijn er hier mensen die volledig de overstap naar beamer hebben gemaakt?

    Ik vind het nl wel heftig dat mijn werkkamer dan ALTIJD volledig verduisterd moet zijn en ALTIJD dat megascherm aan moet.
     
  11. Grindtegel

    Grindtegel Active Member

    Berichten:
    181
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb al een ps3 \o/

    Maar HD films kijken doe ik via mijn pc, ik gebruik de xbox360 en ps3 eigenlijk alleen voor gamen.
     
  12. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Ik zou gewoon met een electrisch rolscherm werken. Dan hou je gewoon beide mogelijkheden open.
     
  13. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Vind dat alleen minder mooi. Blijven die dingen altijd perfect strak? Want ik wil echt perse geen geouwehoer met golven ed.
     
  14. Grindtegel

    Grindtegel Active Member

    Berichten:
    181
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je veel tv kijkt zou ik het niet doen. Ondanks dat fabrikanten zeggen dat de lamp wel tot 2500/3000uur meegaan is het het mooiste toch echt wel na een 1000/1200uur af. Als je het niet erg vind dat de lamp snel "op" is dan kun je het overwegen, maar bedenk wel dat een nieuwe lamp gemiddeld zo'n 300 euro kost en dat je hem dus na 250dagen alweer moet verwisselen.

    Ik zou het nooit doen iig. Al die prut op tv is de lampuren niet waard.

    Je zou nog kunnen overwegen om een klein tv'tje erbij te zetten voor gewone tv en te gamen/films kijken op de beamer.
     
  15. Grindtegel

    Grindtegel Active Member

    Berichten:
    181
    Leuk Bevonden:
    0
    Moet je er een kopen met spanlijnen die het scherm strak houden.

    Zoiets dus:

    [​IMG]
     
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
  17. Grindtegel

    Grindtegel Active Member

    Berichten:
    181
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat dat scherm op den duur wel gaat krullen aan de zijkanten. Daar ontkom je eigenlijk niet aan met een scherm zonder spanlijnen.

    Welke beamer heb je in gedachten? Dat is nl ook van belang met de keus van je scherm (grootte scherm/gainwaarde).
     
  18. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    We gaan deze week beginnen met het verwijderen van het schoorsteenkanaal, de oude C.V. installatie en misschien al met de vloerisolatie. We hebben een houten verdiepingsvloer, dus we moeten massa creeeren om geluidsdemping voor luchtgeluiddruk te krijgen.

    We gaan de vloer opvullen met speciale isolerende (warmte + geluid) vlokken. Daarna een Fermacell vloer erop leggen. En dit helemaal afkitten. Zal alles bij elkaar al wel 2 weken duren. We doen nl. ook de 2 kamers ernaast om geen geluidslekken te hebben.; Daarna wanden en het dakafschot van het HT compleet isoleren!

    Foto's ga je wel zien :) Wil stap voor stap de verbouwing bij houden. Wel zo leuk.


    De JVC bedoel je? Check even op HTForum, GTDesign had ze in de aanbieding.
    Kostenplaatje kamer houd ik voor mezelf, maar omdat we veel zelf gaan doen loopt het veel minder hoog op dan wanneer alles zou worden gedaan!

    Tof dat je ook weer wilt gaan projecteren! Tegen die tijd verwacht ik wel wat Epson TW-980/1000's, Sanyo PLZ-1000/2000's of dat type modellen voor die prijs.

    De oprolbare schermen zijn vaak wel duurder en minder strak. Maar begrijp dat je ook je plasma wilt blijven gebruiken.

    Voor je HDMI probleem> hier zijn inderdaad wel switches voor. Let op dat je niet veel te duur gaat. Hier kun je bijvoorbeeld betaalbare oplossingen vinden die wel erg goed zijn .. Website van Curt Palme
     
  19. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Leuke aan deze thread is dat er veel liefhebbers zitten dus veel nuttige info :D

    @ Grindtegel: Weet ik eigenlijk nog niet. Ik wil a) een beetje goede kwaliteit b) sowieso full hd c) rekening houden met de vervangkosten van de lamp. hoe moet ik rekening houden met het scherm? Ik zou het fijn vinden als er tijdens een film een kaarsje oid aankan. Dan kan ik zeker beter een lichtgrijs doek nemen?

    Daarnaast vraag ik me af of een rolscherm wel voordelen gaat hebben. Er zit 40cm extra zwart op. Volgens mij eindig ik dan alsnog boven mijn tv. Optie zou zijn. Tv aan de muur, beamerscherm er strak boven, of zou dat vreemd staan?

    Die switch gaat goed komen en had zelf ook die in gedachten. PS3 en 360 er in en afhankelijk van de weergave beamer en plasma er in.

    Ik ga nog heel wat vragen stellen de komende tijd :+

    @ Marius: krijgen we ook foto-updates?
     
  20. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Dat is zeker de bedoeling, al zal het een tijdje duren voordat het 'leuke' foto's worden. De komende 4-5 weken zullen saaie ruwbouw werkzaamheden zijn :)
     

Deel Deze Pagina