1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen met een Beamer [deel 3]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Matrix, 22 dec 2007.

  1. daviddekanter

    daviddekanter Active Member

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat gaat helemaal prima. Hou er wel rekeining mee dat als je HD content gaat streamen je wel een redelijk zware PC moet hebben. Een divx film van zo'n 700 mb kan je erg goed streamen en de 360 maakt daar nog een prima beeld van ook.
     
  2. Probailer2

    Probailer2 Casual gamer

    Berichten:
    716
    Leuk Bevonden:
    0
  3. Grindtegel

    Grindtegel Active Member

    Berichten:
    181
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, het is weggegooid geld, daar kun je als student beter bier voor kopen.
     
  4. daviddekanter

    daviddekanter Active Member

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben het helemaal met grindtegel eens. Dit ding is echt niet de moeite waard! Ik heb dit weekend trouwens nog ff een leuke foto voor een vergelijking gemaakt tussen mijn twee schermen.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 8 dec 2008
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Akira! :D

    mooi plaatje
     
  6. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Idd, mooi plaatje. Vraag me alleen af hoe je dat gedaan hebt, hetzelfde beeld op zowel de tv als de beamer. Via een splitter oid? Of de ene via HDMI en de ander via Component ofzo? Gewoon uit nieuwsgierigheid ;)
     
  7. daviddekanter

    daviddekanter Active Member

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    0
    Gaat idd via een HDMI splitter. Alles loopt via mijn versterker en zo hoef ik maar 1 hdmi kabel naar de splitter te laten lopen. en vanaf de splitter 1 naar de plasma en 1 naar de beamer. Heel makkelijk. Het mooie is dat ik dus ook 2 schermen tegelijk kan aansturen. Levert in dit geval wel leuke plaatjes op.
     
  8. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is inderdaad handig. Ik zit ook elke keer te kloten met, in mijn geval, component kabels. Elke keer de stekkers wisselen van de tv danwel beamer 8). Heb nog niet echt een goedkope oplossing kunnen (en willen...) vinden. Er zit, hoop ik, een nieuwe receiver (toevallig iemand mijn oude kopen? :+) aan te komen. Dat moet dan eentje worden die alle input van HMDI/Component naar de HDMI/component uit stuurt. Dus als ik HDMI als invoer gebruik moet de receiver dit naar component sturen (of andersom uiteraard) zodat ik de tv via component kan aansluiten en de beamer via HDMI.

    Een receiver met 2 HDMI uit is natuurlijk dé oplossing, maar die receivers zijn nog een beetje prijzig... :{ :'-(
     
  9. nick0016

    nick0016 Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Zelfs met een beamer @ 1024x768 krijg je inderdaad een mooi plaatje :)

    Hier een foto van mijn beamer met de PS3 @ 1080i via component.
    Helaas geen foto met de xbox 360 in werking want die is dood, Red Ring Of Death :/
    Kan je wel vertellen dat het beeld net zo mooi is of eigenijk zelfs mooier ( xbox gaat via VGA ).

    [​IMG]

    [​IMG]

    Scherm is 1.75M Breed in 16 : 9 formaat :)
    En beamer @ 1024x576 ( breed beeld modus )

    Ben benieuwd wat mijn nieuwe 720P beamer ( komt eind dit jaar als het mee zit ) voor plaatje gaat neerzetten aagezien ik mijn huidige al mooi vind.
    Uiteraard zal ik dan ook foto's maken, hopelijk dan wel met de xbox 360 als ie weer leeft :p.
     
    Laatst bewerkt: 11 dec 2008
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Dat zijn slechts een paar pixels verschil, dus veel verschil ga je theoretisch niet zien. Echter de meeste 1280x720 beamers zijn kwalitatief vaak een stuk beter dan de 1024x768 beamers (die overigens formeel gezien ook 720p zijn).

    Jouw beamer staat behoorlijk blauw afgesteld trouwens ;)
     
  11. nick0016

    nick0016 Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is een 3LCD SVGA beamer met native 800x600 pixels resolutie:p

    Denk dat ik dus wel behoorlijk vooruit ga, met name het screendoor effect zal minder zijn ^^. ( Niet te zien trouwens op mijn kijk afstand ).

    Enige nadeel is dat nieuwe DLP beamer wordt en geen idee hebt of ik gevoelig ben voor het rainbow effect. We zullen zien.

    Kan goed zijn dat blauw te veel is, ben namelijk beetje kleurenblind voor blauw...
     
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Helemaal als je een beetje kleurenblind bent denk ik dat je het RBE eerder merkt.

    En waarom een DLP? Die zijn onderhand echt achterhaald.
     
  13. nick0016

    nick0016 Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Vanwege de prijs, mocht ik last hebben van het rainbow effect gaat beamer uiteraard meteen de deur uit.
     
  14. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    ik zit zelf met een schuin oog te kijken naar de hc4900 en de epson 980 (ff volledige naam kwijt). Dat zijn echt zeer betaalbare full hd beamers.
     
  15. nick0016

    nick0016 Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    De hc4900 kost rond de 1300 EUR.

    Dat gaat toch even mijn budget te boven...

    Het is wel een LCD beamer, zelf ga ik ook voor LCD als ik naar Full HD beamer overstap. Verschil tussen tussen 720P en 1080P is volgens mij niet zo echt groot.
     
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Voor een tv niet nee. Maar op een groot doek toch echt wel :)

    Hier is een mooi overzicht

    [​IMG]
     
  17. Joris Springer

    Joris Springer Tjilper

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    1
    Wat is er mis met DLP chips?
    Digitale bioscopen en bioscopen met digitale zalen (ja, er is een verschil tussen die twee) gebruiken voor 80% projectoren met DLP chips hoor! Simpelweg omdat die het beste beeld geven en er niet echt een fatsoenlijk alternatief is).
     
  18. nick0016

    nick0016 Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Achterhaald is inderdaad beetje groot gezegd.

    Mij maakt techniek niet uit, als het resultaat maar mooi is :D
    En uiteraard speelt geld bij mij wel een rol, nieuwe LCD beamers of LcOS beamers zijn ook stuk duurder.
     
  19. Amadeuz

    Amadeuz Active Member

    Berichten:
    282
    Leuk Bevonden:
    0
    Verschil in full en hd-ready op een beamer is echt groot. Niet te vergelijken met een bv 94cm tv.
     
  20. nick0016

    nick0016 Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat klopt.

    Ik spreek echter over Native 720P en Full HD.

    Dat er verschil is ben ik met je eens maar verschil is kleiner dan van SVGA naar 720P.
     

Deel Deze Pagina