1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sticky Gamen met een gaming headset

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door scarluuk, 12 apr 2010.

  1. Gyrrack

    Gyrrack Active Member

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    92
    Mogelijk heb je dan een switch/converter nodig meerdere inputs maar ook meerdere outputs heeft. Als je op 4x2 optical switch zoekt kom je er wel een aantal tegen. De meeste zijn ruim €50, al kwam ik er ook een tegen op DX voor €26,60.

    N.B. als ik zoek op Z623 kom ik alleen een Logitech set tegen die geen optische aansluiting lijkt te hebben dus ik kan geen goed beeld krijgen van je opstelling. Misschien heb je een setje van een ander merk met optische aansluiting en levert dat de verwarring op?
     
    Alexknl vindt dit leuk.
  2. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Bedankt voor je bericht. Duidelijk. Ik heb me vergist met die speakers. Het is de Z906. Die heeft wel optische aansluitingen.
    Die schakelaar is dus een mogelijkheid volgens jou. De winkel waar ik de huidige schakelaar gekocht heb zegt dat ik met deze 2e switch niet het gewenste resultaat ga krijgen. Volgens hun moet ik deze ertussen zetten ipv de 2e switch:
    Een optische splitter
    [​IMG]
    Wat denk je hier van? Het is toch alweer een onderbreking ertussen...
    Ik denk die wat jij aanbeveelt dan een betere keuze is?
     
  3. Gyrrack

    Gyrrack Active Member

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    92
    Ik ging er op basis van de afbeelding vanuit dat je op de 2e positie in het schema een splitter had gebruikt. Op de afbeelding van de switch staat echter I/O waardoor je zou verwachten dat deze ook een signaal van een van de andere posities zou kunnen doorgeven. Anders zou ik verwachten dat het slechts als input gelabeld zou zijn.
    Of een splitter i.p.v. 2e switch dan wel goed werkt weet ik niet (ik vrees net als jij voor de extra onderbreking, al is het wel goedkoper dan een nieuw kastje uit China dat je moeilijk retour kunt sturen). In dat opzicht is één enkel apparaatje misschien minder gevoelig voor storingen. Ik heb zelf helaas geen ervaringen met dergelijke splitters/converters/switches dus kan je geen advies geven. Mijn antwoord was enkel bedoeld als een richting waarin je kunt zoeken.

    Een heel ander idee: aan wat voor type display is de PS4 aangesloten? Een tv heeft vaak ook een optische aansluiting die je met de Z906 kunt verbinden. Een nadeel kan zijn dat sommige tv's dan het geluid aanpassen. Sommige tv's geven bijvoorbeeld geen DTS door maar alleen Dolby Digital of in het ergste geval wordt het slechts stereo. Dat hangt af van de specifieke tv. Voor games zal het iets anders liggen, maar daar heb ik geen ervaring mee (worden daar DTS/Dolby Digital codecs gebruikt of is dat PCM bijvoorbeeld).
    De Z906 heeft naast de digitale aansluitingen een optie om middels 3 kabels met elk 3,5mm hoofdtelefoonaansluitingen de PC te koppelen. Daarvoor moet je PC wel beschikken over de juiste aansluitingen en ondersteuning vanuit het moederbord (dan worden de groene, blauwe en roze 3,5mm aansluiting gebruikt om een 5.1 signaal door te geven).
    Wederom weet ik niet in hoeverre je met deze opties je aan geluidskwaliteit inlevert.
    Op deze manier heb je geen optische splitter of iets dergelijks nodig.
     
    Laatst bewerkt: 23 feb 2016
    Alexknl vindt dit leuk.
  4. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Heel erg bedankt voor je hulp man :thumbs: Ik gebruik een monitor, dus die heeft helaas geen optische aansluitingen. Ik heb de switch besteld die je eerder aangeraden had, omdat dit mij toch de beste oplossing lijkt. Gewoon één kastje die ook nog eens op het net aangesloten dient te worden om goed te kunnen functioneren. Ik neem aan dat dat ook nog eens kwaliteitsverlies tegen gaat.
    4x2 aansluiting lijkt me perfect want als ik me niet vergis heb ik dan de mogelijkheid om 4 inputs (consoles/pc) aan te sluiten en 2 outputs (voor speakers en headset, meer is niet nodig). Geen gezeik met die stroeve mechanische switch, maar gewoon een makkelijke afstandsbediening. Ik ga deze bestellen via de link die je gegeven hebt (thanks voor de research) , dat is inderdaad niet te duur. Die mechanische switch die ik momenteel heb, kost ook al 15 euro. Dan stuur ik die terug. :rolleyes:
     
    Gyrrack vindt dit leuk.
  5. Korkss

    Korkss Active Member

    Berichten:
    725
    Leuk Bevonden:
    166
    Na wat rondkijken en zoeken twijfel ik heel erg tussen een astro a50 xbox editie of de steelseries p800... maar kom er niet uit haha. Iemand ervaring met 1 van beide??
     
  6. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Als je van iets meer bas houd, A50. Persoonlijk vind ik de A50 een stuk comfortabeler en betere equalizer settings hebben. P800 heeft weer verwisselbare accu als voordeel.
     
  7. Santino

    Santino Active Member

    Berichten:
    824
    Leuk Bevonden:
    254
    Hoe is de Xbox One Stereo Headset? Heeft die mic monitoring?
     
  8. Santino

    Santino Active Member

    Berichten:
    824
    Leuk Bevonden:
    254
    Ik heb gisteren de HyperX Cloud II besteld. Hier voor had ik de HyperX Cloud I en dat was al een fantastische headset. Jammer alleen dat het kabeltje keer op keer kapot ging. Ben erg benieuwd naar de II.
     
  9. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Heeft iemand hier een A40 TR met bijbehorende MixAmp toevallig? Heb hem al een aantal maanden alleen op stereo mode staan. Vind de surround geluidskwaliteit echt stukken minder dan de A50 2015 die ik voorheen had. Vanalles geprobeerd wat betreft equalizer settings in het Astro Command Center, wordt er niet beter op.. Astro zegt dat dat komt door de overgang van analoog naar digitaal geluid.. Mehh mis echt de surroundkwaliteit van de A50 pffff.
     
  10. PrutserNL

    PrutserNL a Cool Breez3

    Berichten:
    1.286
    Leuk Bevonden:
    129
    Totaal geen last van, op dit moment de A40 bevalt me beter dan de A50, de kwaliteit van het geluid is naar mijn idee niet heel verschillend, toch even proberen om wat met de settings te spelen. waaraan merk je met name dat de kwaliteit minder is dan de A50?
     
  11. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Heb je een A40 of een A40 TR? Want de gewone A40 is inderdaad wel goed, zelfde geluidskwaliteit als de A50. Het is die TR editie wat ze compleet veranderd hebben. Het surround geluid is echt echo-, tunnelachtig en erg gedempt, ondanks de tweaks in het command center.
     
  12. PrutserNL

    PrutserNL a Cool Breez3

    Berichten:
    1.286
    Leuk Bevonden:
    129
    Ook de TR versie.
    Volgens mij kan je de instellingen redelijk goed aanpassen via de pc.
    Bedenk me ineens wel dat men neefje in het begin ook moeite had om het goed in te stellen.

    Edit: neem aan dat je deze versie bedoelt: http://www.gamegear.be/astro-a40-tr-audio-system-white
     
    Laatst bewerkt: 1 aug 2016
  13. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Klopt inderdaad ja. Heb inmiddels alle soorten presets geprobeerd die er bestaan denk ik wel :+ Ook van deze pagina geprobeerd enzo
     
    Laatst bewerkt: 1 aug 2016
  14. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Ben klaar met dat surround sound gedoe. Iemand tips voor een goede stereo headset met een lekkere bas? Voor pc.
     
  15. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Hyper cloud x heb ik zelf. Ideaal dingetje. Gebruik het voor ps4 en xb1
     
  16. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Ik heb een Turtle Beach XO Four. Volgens mij kost die nu rond de 80 a 90€ en zit goed en klinkt heel erg goed. En heeft, zoals je vraagt, goede bassen.
    Ik gebruik deze voor mijn X1 en PS4. Aanrader.
     
  17. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Thnx nog. Heb ondertussen een aantal headsets geprobeerd waaronder de Sennheiser Game One, Astro A50, Sennheiser HD558 koptelefoon, en een paar Turtle Beaches en ben tot de conclusie gekomen dat de A40TR eigenlijk zo slecht nog niet is. Heb dus ook nog de A50 geprobeerd die ik gehad heb, omdat ik dacht dat ik die zo geweldig vond. Maar de A40TR zit veel comfortabeler op het hoofd en heeft niet zo een overdreven bas. En tsja, wireless, zittend aan een bureau is natuurlijk alleen maar onhandig. Ik moet gewoon niet zeuren

    Ga wel eens kijken naar zo een mod kit voor de A40TR zodat je de headset ook closed-back kunt maken, eens kijken of dat nog wat verschil geeft.
     
  18. iNdie^

    iNdie^ Team Pulp

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    79
    Ik ben aan het kijken voor een nieuwe headset voor me xbox.
    Op dit moment heb ik een Turtle Beach X12 die al een tijdje mee gaat en me super bevalt, ik ben alleen die kabels beu en wil dus overstappen naar een draadloze headset.
    Het geluid hoeft mij niet perse 7.1 te zijn.
    Na beetje rond kijken kwam ik uit op de Turtle beach Stealth 420X http://intl.turtlebeach.com/nl/headsets/xbox-one/stealth-420x
    Het geen wat me zo aantrok aan deze headset is dat je helemaal geen draad meer hebt (alleen bij opladen) dus ook niet tijdens het gamen om te praten met je Party Chat.
    Zijn er hier misschien mensen die ervaring hebben met deze headset of me een gelijk iets kunnen adviseren? Ik wil er rond de 100 euro voor neerleggen.
     
  19. Korkss

    Korkss Active Member

    Berichten:
    725
    Leuk Bevonden:
    166
    Dat is die hyper die speciaal voor xbox gemaakt is toch? Heb die ook in gedachtte. Is het zo dat je jezelf ook hoort praten? Anders ga ik zo schreeuwen :D
     
  20. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    @iNdie^ kan jou helaas niet helpen. Geen ervaring met draadloze headsets.

    Ja, maar alleen als je hem via de USB aansluit. Ik heb hem direct op de controller aangesloten en dan heb je dat niet. Vind dit zelf fijner, omdat je nu gewoon een korte kabel naar jouw controller alleen hebt. Is overigens niet speciaal voor de xbox gemaakt en dat is ook niet nodig. Tegenwoordig kunnen al die headsets op PC/PS en Xbox. Oke, bijna alle.
     

Deel Deze Pagina