1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sticky Gamen met een gaming headset

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door scarluuk, 12 apr 2010.

  1. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Ik wil ook wel een koptelefoon, maar niet voor online shit. Ik hoe 'm alleen maar voor offline singleplayer games. Kan dat ook via die xbox controller ofzo?

    Ik heb eens die standaard koptelefoon geprobeerd, maar daar kwam geen geluid van de game uit :confused: Dus wat voor koptelefoon zou ik dan moeten hebben? Ik hoef geen fancy shit, gewoon cheap ;) Maar liever aansluiten op xbox dan op tv, als dat kan.

    En nog zo'n n00bvraagje, die tv, daarvan moet ik dan het geluid gewoon uitzetten toch?
     
  2. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    hey mense,
    Ik heb mijn headset alsvolgd aangesloten:

    Headset zit met USB in men xbox 360, dan had ik een rode en witte kabel in mijn scherm zitten voor geluid. Die 2 heb ik uit mijn scherm gehaald en aan mijn headset gekoppeld.

    Dan gaat er vanaf mijn headset nog 2 kabeltjes weg 1 daarvan heb ik gekoppeld aan een ander wit kabeltje( kon maar op 1 manier ) maar nu heb ik wel 1 kabeltje over met een witte kop is dit erg?

    Vanuit mijn headset zit dan nog 1 kabeltje naar mijn controller.

    Dit is goed toch? ik hoef die Rode en witte toch niet terug te duwen in mijn scherm?

    Hij werkt als ik hem niet in het scherm doe en ook als ik hem wel in het scherm doe.

    Volgensmij hoef ik die rode en witte dan niet terug te duwen maarja zoveel verstand heb ik er niet van.

    Ook zit er voice monitoring op alleen ik hoor mezelf niet in echo ofzo wat is hier de bedoeling van?

    En waar kan ik een versterkertje hiervoor halen? voor meer bass?
     
    Laatst bewerkt: 25 nov 2010
  3. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Dan is t veel beter om n gewone stereo kootelefoon te gebruiken. Goedkoper èn n beter geluid.
    Aansluiten via koptelefoonaansluiting op de tv is veel makkelijk. Waarom wil je dat niet?

    Als je m aansluit op je xbox kan je t volume moeilijk regelen en moet je weer eentje met volumeregelaar kopen.


    -----

    Rekn4:

    Je zal de X11 hebben denk ik?
    De mic monitoring hoor je alleen als je t volume op de headset vol open zet en de mic vlakbij je mond houdt. Haal dat losse schuimpje van de mic en draai de ingang naar je mond.

    Voor meer bas sluit je m gewoon aan via n stereo versterker.
     
    Laatst bewerkt: 25 nov 2010
  4. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    ja waar kan ik zo'n stereo versterker aankomen?
     
  5. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Oké, thanks Ferry, dan ga ik kijken voor eentje op mijn tv :thumbs:
     
  6. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik wil je helpen, maar ik begrijp het probleem niet goed. Het geluid is luid, ook als je m zachter zet?
    Je kunt de koptelefoon via de volumeregelaar zachter zetten, maar ook in-game kan je dit vaak regelen.

    Nogmaals: persoonlijk vind ik de geluidskwaliteit van game headsets niet echt heel goed, omdat je bass/treble niet kunt regelen. Zet er een stereo versterker tussen (je hebt er misschien nog eentje liggen) of een mengpaneel of stereotoren en laat t geluid daardoor lopen en sluit daar dus je koptelefoon op aan.
    Dan kan je dit wèl naar eigen smaak aanpassen en wordt het geluid veel beter. :thumbs:

    Vaak wordt het volume van de voice chat automatisch aangepast aan de game. Dus als in de game ineens het volume omhoog schiet (bijvoorbeeld een kanonsschot), dan gaat de voicechat ook harder.
    Om de balans goed af te stellen moet je eerst gamevolume uit zetten en zorgen dat je de voice normaal kunt verstaan.
    Daarna schroef je het gamevolume omhoog tot wat jij prettig vindt en dan staat het goed.


    Misschien heeft iemand uit je kennissenkring er nog eentje liggen. Gewoon zo'n stereotoren ding die uit losse componenten bestaat. Stereotoren mag ook.


    Links staat mn stereoversterker waarmee ik bass/treble kan aanpassen, onder de cd speler. (kabel van de surroundspeaker is mooi weggewerkt inmiddels).
    De geluidskabel gaat via de grond onder de plint en komt achterin het mengpaneel uit. Vanuit daar gaat het naar mn stereo naar de stereo zuilen.
    [​IMG]

    Tussen de draaitafels een mengpaneel en ook daar kan ik tonen regelen

    [​IMG]

    links ervan staat mn bankje en daar zit ik dus op als ik aan t gamen ben. Dus heb ook geen probleem met kabels. Hij zit vlakbij mn oor.
     
    Laatst bewerkt: 25 nov 2010
  7. MonkeyBrainsNL

    MonkeyBrainsNL Active Member

    Berichten:
    614
    Leuk Bevonden:
    0
    Edit!! Bij nader inzien heb ik de mixamp nog steeds nodig dus de set is niet meer te koop.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 29 nov 2010
  8. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Waarom doe je hem weg? Is het de 40 of de 30? :)
     
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Dat is de A40
     
  10. Rebel8319

    Rebel8319 XBW Addict

    Berichten:
    2.784
    Leuk Bevonden:
    0
    Fardo , ik gebruik de Astro A40 ook op mn pc , en via coax van de onboardgeluidskaart aangesloten op de mixamp.

    Maar is het aan te raden om voor een standalone geluidskaart te gaan kijken ?
     
  11. MonkeyBrainsNL

    MonkeyBrainsNL Active Member

    Berichten:
    614
    Leuk Bevonden:
    0
    Is de A40.. Stap over op BeyerDynamic..:)

    @YC ik zou hem zonder mixamp op de PC aansluiten de meeste geluidskaartjes ondersteunen X-fi en Dolby Headphone. Dat maakt de Mixamp overbodig.
     
    Laatst bewerkt: 29 nov 2010
  12. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb interesse in de A40 van je MonkeyBrainsNL, hoe sluit je de headset / mixamp eigenlijk aan? Kan dat via je receiver of gaat het via de xbox?

    Haelen is alleen te ver denk ik, aangezien ik in Veenendaal woon.
     
  13. MonkeyBrainsNL

    MonkeyBrainsNL Active Member

    Berichten:
    614
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hem aangesloten via de toslink rechtstreeks op de xbox.. Je kunt hem ook doorlussen met je versterker volgens mij, maar hoe precies weet ik niet.

    Het hele pakket is ook op te sturen..:9
     
  14. Rebel8319

    Rebel8319 XBW Addict

    Berichten:
    2.784
    Leuk Bevonden:
    0
    Er zit een coax (rca) , optisch (toslink) en 2 stereo tulp aansluitingen op de mixamp.
    Dus je xbox via optisch aansluiten met de mixamp , en ik heb zelf mn pc via coax aangelosten op de mixamp.

    Het pakket is zeker de 150 euro waard.Het geluid is echt super helder !

    Even over mijn andere vraag. Je zegt rechtstreeks aansluiten op mn pc zonder de mixamp.

    Ik heb juist ook de mixamp gekocht omdat deze een DB Headphones (5.1) simuleert.
    Maar gebruik nu juist mijn onboard geluidskaart als geluidsbron , maar kan iemand bevestiging dat het een betere keuze is om bijv een Creative X- fi Titanium te kopen , voor nog beter geluid....?
     
  15. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Als hij op te sturen is vind ik het een deal! Kan ik je daarover vanavond even over PB-en? Als ik thuis ben ? ;)
     
  16. MonkeyBrainsNL

    MonkeyBrainsNL Active Member

    Berichten:
    614
    Leuk Bevonden:
    0
    De mixamp is puur voor de consoles.. De huidige PC geluidskaarten zijn denk ik beter dan de Mixamp.. Zeker de Xfi kaartjes, of de Asus Sonar..
     
  17. MonkeyBrainsNL

    MonkeyBrainsNL Active Member

    Berichten:
    614
    Leuk Bevonden:
    0
    Uiteraard, alleen er zijn nog meer kapers op de kust.. Eentje heeft mijn rekeningnr al ,maar heeft nog niet gereageerd.. Maar PB me vanavond maar dan weet ik vast wel meer..

    Zo nu weer OT..:D

    Edit!! Bij nader inzien heb ik de mixamp nog steeds nodig dus de set is niet meer te koop.
     
    Laatst bewerkt: 29 nov 2010
  18. Rebel8319

    Rebel8319 XBW Addict

    Berichten:
    2.784
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de Astro's A40 nu iets meer dan een week in gebruik , en ben zeker wel tevreden over het geheel ,Headset zit echt lekker en ook na uren geen irritaties of wat dan ook.En ook de Mixamp doet heel goed zn werk.

    Toch zit ik echt met 1 groot minpunt en dat is gewoon dat deze Astro Koptelefoon echt bijna helemaal niks het laag doet.Ik mis de Bass ,lijkt wel alsof ze dit weggefilterd hebben.En aangezien ik ook best veel muziek luister via deze koptelefoon.

    In het hoog en midden is deze koptelefoon super scherp en helder.

    Iemand met deze setup en/of mixamp en die een andere koptelefoon ervoor heeft gekocht.. ?
     
  19. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Nogmaals: ikzelf ben nog geen gameheadset tegen gekomen met veel bass. Heb de X31 via mn mengpaneel lopen, zodat ik er zelf de bass in kan gooien en dat kan deze behoorlijk aan!

    Voor het luisteren van muziek pak ik gewoon een stereo koptelefoon.
     
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    @YC Style zie rudeboy :) en straks monkeybrains en die heeft veel bass

     

Deel Deze Pagina