Gamerankings.com top 10

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Somnium, 26 nov 2002.

1. Somnium

Somnium Guest

Gamerankings.com is een site die alle cijfers van de bekende bladen en websites op hun site zet en er gemiddeldes van berekent en de top 10 ziet er als volgt uit:

1. Legend of Zelda: Ocarina of Time - N64 - Nintendo - 98.2%
    2. Metroid Prime - NGC - Nintendo - 96.9%
    3. Soul Calibur - DC - Namco - 96.7%
    4. Half-Life - PC - Sierra - 96.3%
    5. Gran Turismo - PSX - SCEA - 95.9%
    6. Goldeneye - N64 - Nintendo - 95.8%
    7. Grand Theft Auto III - PS2 - Rockstar Games - 95.7%
    8. Tony Hawk's Pro Skater 2 - DC - Activision - 95.4%
    9. Metal Gear Solid 2 - PS2 - Konami - 95.3%
    10. NFL 2K1 - DC - Sega - 95.2%

3 Dreamcast games
    2 Nintendo 64 games
    2 Playstation 2 games
    1 GameCube game
    1 PSX game
    1 PC game

Op 1 en 2 staan Nintendo games en waar zijn de Xbox games eigenlijk? :9

Laatst bewerkt door een moderator: 26 nov 2002
  2. BoNEz|NL

BoNEz|NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zoek maar eens naar Splinter Cell, Steel Battalion en zo kan ik doorgaan, deze staan niet bij het lijstje.....maar wat verrot het mij nou man, ik ben blij met m'n Xbox spellen.
    Je begint langzaam heel irritant te worden met je ik-wil-xboxers-laten-zien-dat-cube-beter-is-dan-xbox syndroom.:{

3. Yoyo

Yoyo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nou Splinter cell staat er niet iets onder met gemiddeld 95.0%:p

4. Somnium

Somnium Guest

Splinter Cell en Steel Battallion krijgen gemiddeld lagere cijfers! :) En zoek nu eens Metroid Prime op in die top 10.. :)
    We zitten hier niet voor niks op het Console Wars forum..

PS: Maakt niet uit als Splinter Cell in de top 10 komt, want Splinter Cell komt ook op de GameCube!

Laatst bewerkt door een moderator: 26 nov 2002
  5. BoNEz|NL

BoNEz|NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Komt door een verrot punt van Gamespot, de rest hangt tussen de 95-100 %......maar ach waar maak ik me nog druk om, als jij je zonodig moet bewijzen met cijfertjes dan doe je dat maar, ik word er niet warm of koud van.

6. masterape

masterape Guest

Ik mis ook halo

7. xforz

xforz Guest

sp lage cijfers? sure..:{

8. can-o

can-o Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    'Je begint langzaam heel irritant te worden met je ik-wil-xboxers-laten-zien-dat-cube-beter-is-dan-xbox syndroom.'

Daarvoor heet dit forum ook consolewars. Het is hier juist de bedoeling te flamen en de fanboy uit te hangen...

9. Somnium

Somnium Guest

lagere..

10. Samonsuke

Samonsuke ==========

Leuk Bevonden:
    0
    oww wat een dom jong.. echt heb je nix beters te doen?? en het is nog maar heel erg de vraag of SC op de gamecube komt

11. BoNEz|NL

BoNEz|NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het is hier niet de bedoeling om te flamen, het is de bedoeling om pittige inhoudelijke discussies te voeren, waar hij steeds met irritante replies komt en nergens op ingaat.

12. Koesj

Koesj Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Somnium, ik zal er niet om twisten dat Metroid een geweldig spel is aangezien ik hem zelf op de Gamexpo heb gespeeld maar de info die je geeft is wel een beetje twisted. Ik zal proberen om een snel beeld te schetsen van de huidige situatie...

Eerste 5 exclusieve topgames in de lijst:

Xbox:
    Splinter Cell 95.0%
    Halo 94.9%
    Metal Gear Solid 2: Substance 90.3%
    Mechassault 89.7%
    Steel Batallion 89.4%

Daarna 'toppers' zoals JSRF, Max Payne, Morrowind, MotoGP, Unreal Chapionship, Ghost Recon, Project Gotham Racing, Dead or Alive 3 en Sega GT 2002.

GameCube:
    Metroid Prime 96.9%
    Super Mario Sunshine 91.9%
    Super Smash Bros. Melee 91.6%
    Resident Evil 91.0%
    Eternal Darkness 90.0%

Daarna 'toppers' zoals Rogue Leader, Animal Crossing, Super Monkey Ball, Pikmin, Resident Evil 0, Wave Race: Blue Storm en Starfox Adventures.

Wat is het verschil? Heel ander soort games op de GC, nauwlijks shooters bijvoorbeeld maar wel veel platformers, partygames en wat 'kleurrijkere' spellen. Is dat positief? Nou ja ligt eraan waar je van houdt, ik hou persoonlijk meer van het soort spellen dat de Xbox biedt (actie, sport en online). Als je dan naar andere aspecten kijkt zie je dat de games die ze beiden hebben er op de Xbox er over het algemeen beter uitzien, de Xbox Dolby support heeft en er vanaf 14 maart Xbox Live! is met volgend jaar al 50 spellen die online spelen ondersteunen. Dat alles zie ik op de GameCube niet. Zeker, Nintendo's spellen hebben een zekere charme, maar dat is voor mij geen reden om hun doos te kopen waar je minder games, geen uitgebreide online play en geen DVD functie bij krijgt. Over je historische argument dat de Nintendo 64 ook topgames had kan ik alleen zeggen dat dat jaren geleden was, teert Nintendo nu nog op die games ofzo? Je kunt trouwens veel over dat bedrijf zeggen maar ze zijn net zulke stone-cold businessmen als de Microsoft gasten. Het argument van een 'lief' Nintendo en een 'evil' MS gaat dus ook niet op. Voor mij was de keuze duidelijk, jij hebt een andere gemaakt. Koel voor je, verder niet meer trollen want dan kun je opflikkeren.

Laatst bewerkt: 26 nov 2002
  13. Samonsuke

Samonsuke ==========

Leuk Bevonden:
    0
    En als je nou eens naar de lijst met recente topgames kijkt zie je dit:

Metroid Prime NGC 97.3%
    Splinter Cell XBox 95.0%
    Metroid Fusion GBA 91.6%
    Mech Assault XBox 89.7%
    Unreal Championship XBox 85.9%
    Resident Evil 0 NGC 83.0%
    Baldur's Gate: Dark Alliance XBox 82.9%
    Chessmaster 9000 PC 82.5%
    WWE Smackdown! Shut Your Mouth PS2 81.3%
    Emperor: Rise of the Middle Kingdom PC 77.3%

dus 2 gamecube spellen
    en 4 xbox spellen

14. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Tjonge, en mods en admins maar proberen op dat juist te voorkomen.
    Console wars hier op dit forum betekent dat je beargumenteert wat je bedoelt, dus niet het flamen of de fanboy uithangen.

Voor fanboys zijn er al genoeg plekken, dit is 1 van de enige sites waar we er trots op kunnen zijn dat fanboy-gedrag niet tot nauwelijks voorkomt.

15. Koesj

Koesj Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als je dat echt meent raad ik je aan om eens naar EvilAvatar te gaan. Daar zijn de discussies nog een tikkeltje 'more eloquent'. Nou ja, als de engelse taal geen barrière voor je is

16. Somnium

Somnium Guest

@ Samonsuke: Stel je verkleint die top 10 even naar een top 3, dan zie ik 2 Nintendo games en 1 Xbox game.

Nintendo games staan bekend om hun sublieme gameplay! Wat jij zegt dat ze mindere games hebben is weer totaal ongegrond en je boort je eigen woorden eerder die post de grond in. Verder heeft de GameCube wel degelijk uitgebreide online play, maar er zijn nog niet veel games die online zijn. En een DVD functie is niet noodzakelijk, het is toch een GAMEconsole.. Verder heb ik al een losse DVD speler thuis staan, dus ik mis niks.

17. can-o

can-o Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    in oorlogstijd zijn alle middelen geoorloofd.....
    :)

maar serieus, kijk naar het gemmiddelde topic op het consolewars forum hier en je ziet dat fanboys en geflame hier de boventoon voeren.
    maar een inhoudelijke discussie is absoluut leuker.

ff een vraagje: splinter cell lijkt me een ille game, alleen is zo'n stealth concept in feite niet heel erg traag?

18. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    @somnium:confused:tel je verkleint de top 10 naar een top 5, dan zie ik 3 Xbox games en 2 Nintendo games.

Is dus een vergelijking van NIKS!

19. Somnium

Somnium Guest

Laten we het zo stellen, de beste van die top 10 is een GameCube spel :9

20. can-o

can-o Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    een n64-spel toch?

Deel Deze Pagina