Somnium, ik zal er niet om twisten dat Metroid een geweldig spel is aangezien ik hem zelf op de Gamexpo heb gespeeld maar de info die je geeft is wel een beetje twisted. Ik zal proberen om een snel beeld te schetsen van de huidige situatie...
Eerste 5 exclusieve topgames in de lijst:
Xbox:
Splinter Cell 95.0%
Halo 94.9%
Metal Gear Solid 2: Substance 90.3%
Mechassault 89.7%
Steel Batallion 89.4%
Daarna 'toppers' zoals JSRF, Max Payne, Morrowind, MotoGP, Unreal Chapionship, Ghost Recon, Project Gotham Racing, Dead or Alive 3 en Sega GT 2002.
GameCube:
Metroid Prime 96.9%
Super Mario Sunshine 91.9%
Super Smash Bros. Melee 91.6%
Resident Evil 91.0%
Eternal Darkness 90.0%
Daarna 'toppers' zoals Rogue Leader, Animal Crossing, Super Monkey Ball, Pikmin, Resident Evil 0, Wave Race: Blue Storm en Starfox Adventures.
Wat is het verschil? Heel ander soort games op de GC, nauwlijks shooters bijvoorbeeld maar wel veel platformers, partygames en wat 'kleurrijkere' spellen. Is dat positief? Nou ja ligt eraan waar je van houdt, ik hou persoonlijk meer van het soort spellen dat de Xbox biedt (actie, sport en online). Als je dan naar andere aspecten kijkt zie je dat de games die ze beiden hebben er op de Xbox er over het algemeen beter uitzien, de Xbox Dolby support heeft en er vanaf 14 maart Xbox Live! is met volgend jaar al 50 spellen die online spelen ondersteunen. Dat alles zie ik op de GameCube niet. Zeker, Nintendo's spellen hebben een zekere charme, maar dat is voor mij geen reden om hun doos te kopen waar je minder games, geen uitgebreide online play en geen DVD functie bij krijgt. Over je historische argument dat de Nintendo 64 ook topgames had kan ik alleen zeggen dat dat jaren geleden was, teert Nintendo nu nog op die games ofzo? Je kunt trouwens veel over dat bedrijf zeggen maar ze zijn net zulke stone-cold businessmen als de Microsoft gasten. Het argument van een 'lief' Nintendo en een 'evil' MS gaat dus ook niet op. Voor mij was de keuze duidelijk, jij hebt een andere gemaakt. Koel voor je, verder niet meer trollen want dan kun je opflikkeren.
Laatst bewerkt: 26 nov 2002