Gamers enquete

Discussie in 'Algemeen' gestart door ConanB, 16 mei 2006.

1. ConanB

ConanB Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Beste medegamers,

Ik ben vierdejaar student en ben bezig met een afstudeeronderzoek op het gebied van game advertisement.
    Hiervoor wil ik jullie mening horen over het onderwerp game advertisement. Het enige wat je hoeft te doen is mijn online enquete in te vullen.

De Link: http://www.studentenonderzoek.com/?qid=13880&ln=ned

Alvast bedankt en GAME ON.

Conan:thumbs:

2. soepkoe

soepkoe Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    heb em even ingevuld maar vindt em niet zo heel bijzonder. ik kan niet overal mijn antwoord kwijt als er bijvoorbeeld gevraagd wordt naar waar een advergame over moet beschikken...

3. Michael_T

Michael_T XLink KaI: Michael_T

Leuk Bevonden:
    0
    Net even ingevuld . :)

4. king-steven

king-steven Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ook ingevuld, maar bij persoonlijke vragen staat een vraag over je opleiding, je kan daar wel HAVO of WO invullen, maar geen VWO....
    dat zou ik moeten invullen maar ben maar voor WO gegaan, aangezien ik me daar volgend jaar mag bezighouden...

5. Lord Voldemort

Lord Voldemort Tom Marvolo Riddle

Leuk Bevonden:
    0
    Advergame... is dat gwoon een game waar reclame in voor komt? :?

6. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Er zitten vragen tussen die niet zomaar te beantwoorden zijn (zoals de tijd dat je speelt, hoevaak je een spel speelt met advertenties er in), er wordt niet uitgelegd wat die 'advergames' zijn, enz enz. Ik ben gestopt met invullen, als de enquete beetje op orde is, wil ik em wel weer invullen.

7. ConanB

ConanB Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Advergame

Ja een advergame is een spel dat gemaakt is om als reclame te dienen. Deze games staan vaak online op verschillende sites van producenten.

Niet te verwarren met games die je op de console of pc kan spelen waar reclame in zit. Dat word namelijk in-game advertisement genoemd.

Keep up the help.

Thanks

8. Speaker

Speaker Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Sommige dinge vragen ze 2 x maar dan stellen ze de vraag gewoon op een andere manier

9. BrainDead

BrainDead Vw Madness

Leuk Bevonden:
    1
    oki ook ff ingevuld succes

10. XRC kingkoning

XRC kingkoning Yo

Leuk Bevonden:
    0
    en alstublieft. jammer dat je ervanuit bent gegaan dat niemand van het VWO (atheneum of gymnasium) dit zou invullen, maar verder wel oke.

11. MiGilleS

MiGilleS Green Mile User

Leuk Bevonden:
    0
    heb hem ingevult...
    alleen HAAAT ik echt super dat van die reclames kijk naar splintercell SONY-Ericson ! BAH! het is een game doe normaal... alleeen auto merken enz mag er in maar geen mobieltje en/of eten !

12. Raafie

Raafie GT: Raafie

Leuk Bevonden:
    677
    Heb 'm ook ff ingevuld!
    Succes ermee hè ! ;)

13. soepkoe

soepkoe Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    @MiGilles dat van splinter cell is dus geen advergame maar ingame reclame...

ik ging er vanuit dat een advergame een game was als ford racing (en deel 2 en :cool: waar enkel het merk ford in voor komt en alles daarop afgestemd is, zat ik er dan ver naast? anders snap ik het ook niet meer...

14. Anju

Anju Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Done.

15. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    als games door een beetje reclame te integreren goedkoper kunnen worden vind ik het prima :thumbs:

krijg je bv bij Halo 3 opeens een groot McDonalds logo te zien 8) ;)

16. XRC kingkoning

XRC kingkoning Yo

Leuk Bevonden:
    0
    dat zou op zich best lache zijn ja

17. Lucca

Lucca Bored

Leuk Bevonden:
    0
    Same here

Ik ging er in het begin ook vanuit dat je het had over ingame advertisement. Daarnaast is het in een enquete altijd erg slecht om op een dergelijke wijze reclame te maken:

18. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    ingevuld.

succes ermee

19. ConanB

ConanB Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt mensen, maar hoe meer hoe beter

Als jullie echt willen weten wat een advergame is kan je kijken op webpeppers.nl

Op die site staan heel veeel verschillende advergames van Nederlandse bedrijven.

Ook is er pas nog een homebrew game uitgekomen voor op de PSP (ik weet het is een xbox site, maar ik wil alleen ff wat duidelijk maken)..
    Die advergame is een spel van Mac Donalds en is gemaakt door een particulier, omdat hij het gewoon leuk vond.

Best grappig spel.

Nou mensen hoe meer hoe beter dus keep up the good work.

GAME ON

Deel Deze Pagina