Ik weet niet of ik dit bericht op de juiste plek heb staan... Maar wou dit verhaal toch even kwijt. Mijn gamertag is al 3 jaar lang HighwayMan666, nu deed ik vandaag mijn xdoos aan maar deze melde zich niet direkt aan bij xboxlive zoals hij anders altijd wel deed. Dus ik wil in-signen en kijg toch mijn verbazing de melding dat mijn gamertag inappropriate was en dat ik deze maar moet wijzigen .. wtf heb ik hier ??!?! Ik gebruik al 3 jaar lang HighwayMan666.. heeft M$ zich aangesloten bij een kerk en vind dat 666 op het eind niet meer kan? Erg vaag.. heb m'n gamertag dus maar gewijzigd, gelukkig kon dit kostenloos!
Heb ik nog al eens gelezen, maar voor '666' dat is toch wel echt idioot! Normaal gaat het om van die kantje-boortje namen die sexually explicit worden bevonden. (Wel stom voor mensen die bv. Gay noemen en dat ook ergens in hun tag hebben staan.) Maar als ik het goed heb claimden ze dat elke gamertag die veranderd moet worden zou gecontroleerd worden door een echte persoon die het uiteindelijke vonnis velt, en niet gewoon door een of ander script met een verboden woordenlijst. Of dat in de praktijk echt zo is is maar twijfelachtig, want dat die 666 (zeker achter HighwayMan) op iets satanistisch zou slagen is toch wel erg vergezocht.. Je kan eventueel eens naar MS support bellen, maar dat ga je spijtig genoeg weinig verder helpen vrees ik. Langs de andere kant, niet geschoten is altijd mis.
Volgens mij werden ze tegenwoordig werkelijk gecontroleerd, omdat er vroeger wel eens mensen waren die zich vaak lieten File Complainten zodat ze gratis hun naam konden veranderen.
Een gratis name change is nooit weg... maar kom maar es op een leuke gamertag, en zeker als je in eens verplicht bent hem uit te voeren. Ik ga M$ hier verder niet over bellen... das het zelfde als bellen naar de belastingdienst omdat je het niet eens bent over een bepaalde maatregel, daar word je ook niet wijzer van.
Krankzinnig. Sowieso belachelijk dat 666 of andere referenties tot 'de duivel' verboden zouden zijn. Als je de daden van de Duivel vergelijkt met de daden van God, dan is God een VEEl grotere klootzak. (als je uberhapt dat sprookjesboek al serieus zou nemen...)
Misschien dat ze hetzelfde als in World of Warcraft handelen, als in je kan min of meer doen wat je wil, maar als iemand klaagt over je naam wordt er naar gekeken, op een heel conservatieve manier.
Zag daar pas ergens nog een mooie grafiek van, het aantal moorden die God en de Duivel op hun geweten hadden .
Eerder deze week is microsoft achter gekomen dat ik: "I'll kill you bitches!" in me bio had staan. Best begrijpelijk maar grappig dat ik deze bio al zo'n 1.5 jaar had . Had een suspension van 1 dag .
Slaat echt nergens op, en die relatie tot de duivel maakt ook niet uit. Heb vandaag namelijk nog iemand gezien die letterlijk Devil-nogiets heette, ws heb je dus gewoon een file complaint gehad. @Wesley: lol