Games aanbieden die niet te koop/ruil zijn?

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Blümchen, 11 aug 2005.

1. Blümchen

Blümchen Me poesie en me krèk

Leuk Bevonden:
    0
    Het valt me op dat er in X-bazar regelmatig lijstjes van games staan aangeboden waarbij er altijd wel een aantal titels tussen staan die volgens de aanbieder "niet te koop of te ruil" zijn.
    Dan vraag ik me eerlijk gezegd af waarom je ze dan überhaupt vermeldt.
    Redelijk zinloos, lijkt me. Of zit hier een diepere betekenis achter die mij volledig ontgaat?

2. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    Zal wel zijn omdat het in een centrale thread is zodat ze het later makkelijk aan kunnen passen.

3. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Bovendien zijn de meeste mensen te lui om te kijken welke spellen de aanbieder zelf al in zijn bezit heeft, op deze manier kunnen ze dat makkelijk zien en bieden ze die spellen niet te ruil aan. Voorkomt een hoop nutteloze posts.

4. Vinnie 78

Vinnie 78 Vinnie vinyl

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is inderdaad om te voorkomen dat mensen spellen aan bieden die je al hebt, zoals Taab al zegt. En zoals Centurion al zegt is het inderdaar makkelijk als je de game later wel te roop/ruil aanbied. Je hoeft dan alleen maar de kleur te veranderen of wat dan ook.

EDIT: Wat is eigenlijk het probleem ervan Blümchen??

Laatst bewerkt: 11 aug 2005
  5. Cees

Cees Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    dat t vrij irri kan zijn denk k

6. Blümchen

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond het niet echt een probleem, maar het kwam op mij nogal vreemd over.
    Maar goed, er schijnt dus een systeen achter te zitten.
    :)

7. Vinnie 78

Vinnie 78 Vinnie vinyl

Leuk Bevonden:
    0
    Het kan irri zijn, maar als het duidelijk staat aangegeven, hoeft het geen probleem te zijn.
    Dat je 9 van de 10 keer met zeggen dat je een spel al hebt, wat wordt aangeboden, dat is pas irri. ;)

8. Blümchen

Leuk Bevonden:
    0
    Dat kan ook voorkomen worden door gewoon een link te plaatsen naar bijvoorbeeld je collectie online of de games die je al hebt apart te vermelden.
    Het komt op mij gewoon erg raar over om tussen een hele rij games die iemand kwijt wil ook een aantal titels te zien staan die niet voor de ruil/verkoop bestemd zijn.
    Maar goed, het is me IIG duidelijk waarom je ze er wel tussen zou zetten.

9. roedos

roedos Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    lijkt me ook dat ze die ertussen zetten, om te kijken wat mensen ervoor bieden die het spel toch heel graag willen.

10. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    maar @blumchen, er zijn ook mensen die geen IGN oid hebben. Die moeten het doen met alleen hun eigen topic.

Wat Vinnie en Taab dus al zeggen, klopt ook.

11. Wallie

Wallie Hardware Freak

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een mooi linkje, waarin staat welke spellen ik al gehad heb. Maar volgens mij wordt daar amper ingekeken. Terwijl ze amper een spel aanbieden die ik zelf heb. En zelf vind ik het wel handig als andere dat ook melden welke games ze hebben, je kan dan ongeveer er van uitgaan welke voorkeuren ze hebben voor games :)

12. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    die mensen die een lijst maken, kunnen op deze manier als ze een spel weg willen doen, de lijst snel even aanpassen. Vaak zit hier een kleurensysteem in, bijvoorbeeld: "groen mag niet weg, oranje mag wel weg, en rood is al weg". Dit biedt overzicht, en een aantal members zijn soms nog te lui om te kijken naar een link met de collectie.

Als je een spel wil ruilen/verkopen hoef je natuurlijk geen dubbele spellen, toch?

/edit: Misschien is het wel handig om een vaststaand systeem te maken, net als voor de titels van de topics. Dan kan iedereen in een oogopslag zien wat er verkocht wordt, en wat er niet verkocht wordt.
    dus:
    Welk systeem moeten we aanhouden voor het opnoemen van games?

Laatst bewerkt: 11 aug 2005
  13. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Volgens mij wil men gewoon aanbiedingen ontlokken, 'benieuwd wat men er voor geven wil
    ' zonder echt de intentie te hebben om een titel te verkopen.

14. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    de meeste hebben het volgende:

niet te ruil/moeilijk te krijgen
    Game mag weg

Dat is vrij standaard.

Ik heb dan nog:

geruild
    Lopende Deal
    Goed bod binnen

dat werkt makkelijk, met die kleurtjes, en is te begrijpen. Als we daar een vast kleuren systeem van maken, is het nog makkelijker..

15. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    dat zou ook een van de redenen zijn voor een duidelijker systeem..

16. NatureGoneWild

NatureGoneWild Nuub on steriods!

Leuk Bevonden:
    5
    Klinkt mischien onwerkelijk, maar zou er niet een soort pollsysteem opgesteld kunnen worden in xbazar, dat als iemand een thread maakt dat hij alleen kan aanvinken bijb:
    optie1:
    A)Gezocht
    B)Te ruil
    C)te koop
    D)te koop en te ruil

Optie2
    A)xbox
    b)xbxo360
    C)ps1
    d)ps2
    e)gba

optie3:
    Open vak om zelf je games in te typen ofzo wat je zoekt, verkoopt

En dat er dan automatisch een thread+tital voor je gemaakt wordt.

Dat mensen met een system binnen VBulletin boden kunnen brengen, die automatisch bijgehouden worden door het forum zelf... Hoogste bod op het moment door: Username1 Met 99,99 euro

Dit is maar een idee, en het is best duidelijk dat het nu net in me opkwam, en ik er nog niet serieus over gedacht hebt. Of er nog maar iets goeds uitgedacht heb, maar zoiets zou mij geweldig lijken, al is het maar een suggestie, want ik trade zelf bijna Nooit(2 deals op 3 jaar hier nu..)

17. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    mij lijkt het lastig te realiseren, en ik vraag me af hoe je dat doet met [tk/tr] spellen. want prijzen met spellen vergelijken in de boden is lastig..

18. DutchBastard

DutchBastard 360 addict

Leuk Bevonden:
    2
    Euh voor mensen die kleurenblind zijn is dit dus echt NIET handig. Ik zie tussen de onderste twee nagenoeg geen verschil, laat staan als ze niet onder elkaar staan en ik niet weet dat het een ander kleur zou moeten zijn...

Laatst bewerkt: 12 aug 2005

Deel Deze Pagina