1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Games muziek

Discussie in 'Algemeen' gestart door MetalSonic, 15 apr 2010.

  1. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Deze topic heeft meer Jet Set Radio Future muziek nodig.

     
  2. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ik snap echt niet wat mensen horen in die snes blieptunes :x
     
  3. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402

    Beste lied ooit :+
     
  4. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
     
    Laatst bewerkt: 16 apr 2010
  5. Kapitein_Merijn

    Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    240
    So, dat heb ik veel gespeeld!
    Ik zong hem zelfs mee 8)
     
  6. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Omdat dat soort deuntjes vooral een emotionele waarde hebben voor de betreffende poster... zij hebben dat gehoord op een bepaald moment in hun leven en waren het betreffende spel met een bepaald gevoel aan het spelen en dat heeft impact gemaakt.

    We posten hier wel als gekken tunes, maar de meesten van ons (inclusief mezelf) vergeten een verhaaltje erbij te vertellen. Dus laat ook je verhalen horen, dat is minstens net zo belangrijk als het liedje dat je post!

    Voor mij heeft het spel Diablo 1 heel veel geschiedenis. Het was het eerste spel dat ik LAN met een vriend speelde... en het was een van de weinige games die blijvend indruk op me heeft gemaakt in gameplay, grafhics en muziek. Die perfecte gothische sfeer... Diablo 2 was een groter commercieel succes, maar Diablo 1 zal altijd mijn lieveling blijven.

    De gameplay in Diablo 1. Je hebt een dorpje Tristam, waar je al je equipment kunt kopen en contacten kunt leggen (quests). Verder zijn er alleen de (random) dungeons onder de stad, met om de vier levels een andere omgeving. Diablo zelf wacht helemaal onderaan in de hel, verdieping 16.

    De muziek is gecomposeerd door Matt Uelmen. Ook de muziek van Diablo 2 is van hem, maar dat valt IMHO in het niet met zijn eerste werk. Ik vind zijn muziek impressies in deel 1 zo goed passen in de stijl en sfeer van het spel... het lijkt wel of Matt zelf een gesticht heeft opgezocht of wie weet een echte hel tijdens het maken van de muziek van Diablo 1, om inspiratie op te doen. De verschillende dungeon muziek impressies stralen allemaal een bepaalde waanzin en duisternis uit, die je het gevoel geven dat niemand (ook niet de held) aan dit kwaad en de waanzin kan ontsnappen.

    Het zou een understatement zijn om de muziek in Tristam als sereen te omschrijven. Tristam bestaat alleen door zijn muziek, Tristam is zijn muziek. Het straalt perfect uit hoe belangrijk Tristam is, want Tristam is in meerdere opzichten een safe haven voor de held. In letterlijke zin omdat de demonen nog niet zijn doorgedrongen tot het dorpje en in figuurlijke zin dat het de laatste plek is waar alles nog "normaal" lijkt. Het kwaad tast langzaam maar zeker met lange denkbeeldige klauwen de geestelijke gezondheid en menselijkheid aan van de held in de dungeons onder Tristam.

    Tristam is een nietig dorpje, maar het is zijn laatste overgebleven toevluchtsoord.

    [yt]wU9TN4CTAJ0&feature=related[/yt]

    Toegang van Tristam tot de dungeons vind je via de kerk... de demonen en duivels hebben de meest heilige plek in de stad gebruikt als portaal om contact met deze wereld te leggen. Zodra je de eerste stap in de hallen zet, waar nog maar dof licht door stoffige ramen valt, komt de volgende muziek je tegemoet:



    De held is nog behoorlijk onvoorbereid (en nat achter zijn oren!) op dit moment, maar gelukkig is de tegenstand nog niet groot. De eerste levels zitten vol met skeletten, zombies, ghouls en lijkenpikkers. Dat neemt niet weg dat er al behoorlijk geknokt moet worden om te overleven... na menig deur zul je besprongen worden door een horde beesten die niets liever doen dan je lichaam in stukken te rijten, om de lappen vlees later rustig in een hoekje te verorberen.

    De AI in Diablo 1 is geweldig. Zombies lopen "zomaar" wat rond, totdat ze een iemand met een hartslag zien. Daarna zijn ze niet meer te stuiten. Lijkenpikkers vallen niet aan, maar wachten hun kans af en cirkelen om de gloed van je toorts heen. Zodra er eentje toch voldoende moed krijgt en het loodje legt... gooit de helft van de groep zich op het dode vlees om daarvan te smullen. Een slimme held maakt hier gebruik van door deze beesten tijdens hun (laatste) avondmaal alsnog een kopje kleiner te maken.

    En dan had je The Butcher... een semi-boss in level 1 (of was het level 2?). De wanden in zijn kamer hangen vol met de lijken van heiligen die hij hier te pakken heeft gekregen (priesters, altaar jongens, nonnen etc), de kleur is rood doordrenkt. Je glijdt bijna uit door de glibberigheid van al dat bloed onder je laarzen. The Butcher zal je het hele level achtervolgen. Maak je zijn kamer open, dan is er maar één mogelijkheid: jij of hij sterft. Het is de eerste horde die je held zal moeten overwinnen om Diablo te bereiken in de diepste catacomben van de Hel.

    EDIT: aanpassingen en toevoegingen.
     
    Laatst bewerkt: 17 apr 2010
  7. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Omdat het herkenbare deuntjes zijn en deuntjes die je bij blijven.
    Van de games tegenwoordig met enkele uitzonderingen is de muziek niet echt van dergelijk niveau dat mensen het onthouden en bijblijft.
     
  8. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Dat snap ik, ik game al 35 jaar, maar die deuntjes vallen niet echt meer onder muziek imho ... En dan is de herinnering meer aan het spel dan aan de muziek...

    Volgens mij ontkracht dit topic al dit statement, maar imho is juist tegenwoordig zo dat veel games speciaal gecomponeerde muziek hebben die vaak erg goed is en imho een stuk verder gaat dan de bliepjes van snessen of de eerste lichting PC's.

    Ik heb ook nog zat deuntjes en daarmee de bijbehorende games in mijn hoofd, alleen vind ik daarbij naar hedendaagse maatstaven de term muziek niet echt op van toepassing.

    Maar ik kan het gitaardeuntje van monty on the run (c64) nog steeds in mijn hoofd naspelen :)

     
    Laatst bewerkt: 17 apr 2010
  9. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Dat ben ik echt niet met je eens.
    De gamemuziek van tegenwoordig is imo veel beter dan die van vroeger.
    Behalve dan die van Donkey Kong Country <3

     
  10. pkager

    pkager Active Member

    Berichten:
    482
    Leuk Bevonden:
    0







    Back in the 'old days' had de Fifa serie geniale soundtracks. De muziek bij Fifa 10 vind ik zwaar tegenvallen.
     
    Laatst bewerkt: 17 apr 2010
  11. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Oef, die heeft zo'n lekkere bluesy feel. Geniaal spel, geniale muziek. :D
     
  12. Vato G

    Vato G Ben Howard

    Berichten:
    1.118
    Leuk Bevonden:
    0
    So true :thumbs:

    Die Fifa-nummers vind ik niet terecht, die kan je beter in het 'Wat luister je nu' topic posten. Die voegen eigenlijk niets aan het spel toe.

    Trouwens vind ik dat die oude (S)NES deuntjes echt geweldig, ze geven me gewoon een bepaald gevoel van toen.
    Toen ik jong was en 1 game in de 5 maanden kon kopen van m'n zakgeld.

     
    Laatst bewerkt: 17 apr 2010
  13. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    Ken het :lol: Maar dat geldt ook met Jet set radio future *BIJNA UITGESPEELD* en bezit de game nog steeds samen met Sega race game 2000 ofzo?

    En Jazz Jack Rabbit, die game heb ik zooooo vaak gespeeld met kameraad op 1 toetsenbord! Dat was gewoon te vet. En had alle delen. *goeie ouwe tijd, toen games nog vernieuwend waren en uitdagend*
     
  14. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809


    Bob-Omb Battlefield _O_



    Crash _O_





    Genius.



    Met die huilende hypo op dat schip! _O_
     
  15. Samwise

    Samwise Kaas komt van melk

    Berichten:
    326
    Leuk Bevonden:
    0
    dit mag ook wel vallen onder een van de beste game-ervaringen die ik ooit heb gehad qua muziek
    halo - the library op legendary:D
    anyone else?

     
  16. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80


    Deze vind ik ook erg gaaf :)
    Maar vooral het spel zelf, dat is f*cking geniaal :D
     
  17. powerslave666

    powerslave666 Bakker Gijs

    Berichten:
    3.739
    Leuk Bevonden:
    270
    Ben ik het mee eens Edwin..
    De muziek van vroeger vind ik echt veel beter dat de games van nu..
    Met enkele uitzonderingen natuurlijk...:b:


    Streets of Rage 2 Music - Go Straight (Stage 1-1)


    Super Double Dragon Mission 4 (Truck)


    Star Fox -Corneria


    Mega Man X3= Toxic Seahorse Stage

    Battletoads & Double Dragon (SNES) - Stage 3


    Batman (NES) - Streets of Desolation [Stage 1]


    Gradius 3 - Sandstorm: Level 1
     
  18. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Ik durf te wedden dat het minstens net zo veel met jullie leeftijd te maken heeft gehad als met de kwaliteit van de muziek.

    Motohiro Kawashima heeft geweldig werk afgeleverd in SoR2. Mijn favoriet is "Expander". Krijg gewoon zin om te knokken bij rave dit nummer. Dit is de lift scene waar je langzaam omhoog gaat naar het privé verblijf van Mr. X. De laatste badguys (inclusief bosses) bespringen die lift om je laatste paar credits te ontfutselen. Vechten in een kleine ruimte, helemaal waanzinnig tijdens co-cop waar je de helft van de tijd elkaar omver schopt. Het leukste is als je die ninja's, samurai's en kickboxers omver gooit met een mooi getimede ruggeworp en ze allemaal van die lift vallen.

     
    Laatst bewerkt: 17 apr 2010
  19. koennn

    koennn Science Fiction Fan

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor mij een classic :cool:

     
  20. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Deze moet ik even quoten, één van de beste rpg's ooit gemaakt. Ontzettend mooi spel waarbij woorden tekort schieten. Veel spellen blijven alleen mooi in de herinnering maar dit spel heb ik vorig jaar nog eens op mijn gemak uitgespeeld. Lekker geleveld etc, en de eindbaas met een overkilll vermoord. Uurtje of 60 gespeeld. Super spel, en ook een goed voorbeeld van een spel waarbij de invloed van de muziek ontzettend groot is. De muziek is bijna dominant ;)
     

Deel Deze Pagina