1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Games muziek

Discussie in 'Algemeen' gestart door MetalSonic, 15 apr 2010.

  1. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Inderdaad, ik had hem ook al gepost in dit topic. Erg goed! _O_

    Lees dit topic even door... En zie hierboven :b:
     
  2. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Ik vind dat Commandos 2 echt de beste game muziek heeft.
    Damn, Mateo Pascual (componist van alle Commandos games) heeft ongeveer 800 plays op m'n last.fm! Dat is echt super veel!

    [yt]UMfrdeGHAYM[/yt]

    De game was zelf ook echt geniaal.
    Daarnaast luister ik nog redelijk vaak naar Jeremy Soul (TES4: Oblivion):
    [yt]UA2aP1poMUY[/yt]

    En wat ook echt goeie Japanse muziek was, Gran Turismo 2 (IMO de beste racegame!!):
    [yt]EJdU544NmyU[/yt]

    Waarschijnlijk zijn deze nummers vooral gekozen omdat er onbewust een zekere nostalgie mee speelde, maar ik hoop dat jullie er ook van kunnen genieten.

    Damn ik krijg nu bv. gelijk zin om Gran Turismo 2 te spelen 8).
    [yt]9sCY987VPsI[/yt]

    :+
     
    Laatst bewerkt: 2 mei 2010
  3. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Jeremy Soule, hoe konden wij jou vergeten? Bekend als composer van de soundtrack in Morrowind en Oblivion. Maar hij heeft nog veel meer werk afgeleverd. Zijn bekendste (en arguably beste) werk is toch wel van Total Annihilation. Stel je voor dat je een RTS speelt en je hoort deze muziek op de achtergrond:



    Na 0:20 begint het muzikale geweld, Star Wars is er niks bij. _0/ Ik was net wel heel snel met de soundtrack van Starcraft als beste in een RTS te bestempelen, maar Total Annhilation kan er ook wat van. Klinkt het bombastisch? Past helemaal bij het spel, gezien je aan honderden units orders geeft.

    Nog een voorbeeld; zolang er geen actie is hoor je rustige (broeierige) muziek op de achtergrond, maar zodra je units engaged zijn start weer een combat track. Dit is er een van:



    Ik daag jullie uit om dit te overtreffen met betere RTS muziek. :thumbs:
     
    Laatst bewerkt: 2 mei 2010
  4. powerslave666

    powerslave666 Bakker Gijs

    Berichten:
    3.739
    Leuk Bevonden:
    270
    Resident Evil-Code Veronica X: End Credits


    Resident Evil 3 - Nemesis Theme!!


    Sparkster - Level 1 Theme


    Strikgunner-Level 1,3,5


    SNES TMNT Tournament Fighters /Shredder's Metal Works Theme


    Megaman x4 - Cyber Peacock Music Theme
     
  5. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je de "relax muziek" zo mooi vind in DK, probeer de volgende dan eens:
    [yt]<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/QAFJoATw3Kw&hl=nl_NL&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/QAFJoATw3Kw&hl=nl_NL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>[/yt]
     
  6. stilwater2

    stilwater2 Saw player

    Berichten:
    312
    Leuk Bevonden:
    23
    !!
     
    Laatst bewerkt: 18 dec 2010
  7. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Are you serious ??!?? 8) :):
     
  8. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Kunnen we stoppen met SOUNDTRACKS plaatsen en het houden bij echt game muziek?
    Daar versta ik dus muziek onder die speciaal is gecomponeerd voor de game.

    BTW, deze topic is echt fantastisch, al die nostalgie!
    Ik word er bijna emotioneel van.. :)
     
  9. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ken het, toen ik 5 jaar terug ofzo voor het eerst games muziek ging luisteren van onder andere de SNES enzo toen voelde ik 't ook wel. Alle herinneringen komen weer terug enzo, vooral tja de tijd waarin je nog als kind rondliep en je vooral druk aan het spel was etc.
     
  10. Mr Dave

    Mr Dave Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    Niet zo'n epic music zoals bij Oblivion, maar deze mag er tog wezen.

     
  11. japie06

    japie06 Kaasfabriek

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    0
    Verplichte kost voor iedere zelfrespecterende gamer:

    [yt]<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/jTdcJWDNsao&hl=nl_NL&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/jTdcJWDNsao&hl=nl_NL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>[/yt]

    Maar WoW kan er ook wat van

    [yt]<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/vbTon3KGgGU&hl=nl_NL&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/vbTon3KGgGU&hl=nl_NL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>[/yt]
     
  12. BlackTerror

    BlackTerror Delicious

    Berichten:
    1.118
    Leuk Bevonden:
    4
    Nice topic!

    Deze mag niet ontbreken:
     
  13. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Mr Dave, dan vind je deze denk ik ook vet:



    EDIT:

    En nu we het toch over fighters hebben, Soul Calibur is bij mij denk ik de favoriete serie als het om muziek gaat. Van epic battle music tot rustige, maar nog steeds imposante, tracks buiten de gevechten:

    [yt]dqEcyh97pDc&feature=related[/yt]
     
    Laatst bewerkt: 9 mei 2010
  14. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    De muziek van NIER is ook echt het hele web lyrisch over

    [yt]Dzbh3JZFb8o[/yt]
     
  15. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    De muziek in Nier viel me meteen positief op in de reviews. Maar zo smaakvol als de muziek is, zo nietszeggend zijn de graphics. Een gemiste kans IMO.

    EDIT:

    For the love of god... een muziek topic en ik heb nog niets van Eternal Sonata gepost. Een JRPG, niet heel uitgebreid qua RPG elementen, maar top op het gebied van graphics, muziek en sfeer.

    Herinneren jullie je deze nog? De Double Reed Tower of Sand. Heerlijk... terwijl je je die gigantische spiraal trap omhoog loopt weet je gewoon dat er iets groots aan gaat komen, dat de epische conclusie niet ver weg meer is. Dit is ook een van de redenen waarom ik (J)RPGs zo graag speel. Het is net zoals een goed boek, je hebt zoveel tijd in je party en karakters gestoken en dan komt het moment om afscheid te nemen steeds dichter bij. Bitterzoet, pijnlijk maar ook mooi. Goosebumps. Enjoy!

    Spiral Twister:

    [yt]qezXsqCO8Zg&feature=related[/yt]
     
    Laatst bewerkt: 9 mei 2010
  16. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.455
    Leuk Bevonden:
    858
    :thumbs::thumbs: Om de reden van de muziek alleen al een erg gave game!! Wat een heerlijke muziek!
     
  17. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    [yt]vnmK06pap5A[/yt]

    Heerlijke track, die ik gisteren echt heel veel geluisterd heb 8)
     
    Laatst bewerkt: 11 mei 2010
  18. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    @Zifnap: aargh net teveel van je reply gezien. Pas je een beetje op met de spoilers? Moet hem nog steeds uitspelen ;)
     
  19. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    No worries... je weet nog niet wat er gaat gebeuren. Het is een behoorlijk maf einde.
     
  20. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Soul Calibur deed me hier aan denken:
    [yt]Yxrpyv8SNS4[/yt]


    En deze vindt je of tof of echt verschrikkelijk!
    [yt]LUjxPj3al5U[/yt]
     
    Laatst bewerkt: 9 mei 2010

Deel Deze Pagina