Games nu te spelen in echte 3D omgeving

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door zeroxxl, 15 jul 2003.

1. zeroxxl

zeroxxl Koekert

Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 15 jul 2003
  2. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Het pakket is nog niet eens te koop, how should we know?

3. focus

focus Dr. Evil

Leuk Bevonden:
    0
    Zul je wel weer kotsmisselijk van worden :{
    Lees anders wat artikelen als het ding uit is
    BTW game ik het liefst gewoon nog achter de TV :)

4. Barbatruuk

Barbatruuk huub huub huub

Leuk Bevonden:
    2
    Zo'n soortgelijk ding heb je ook voor de pc. Een bril die je aansluit op je videokaart. Ik heb 'm nooit uitgeprobeerd maar iemand die hem wel heeft zegt dat het niet al te prettig is. Hoofdpijn enzo. Misschien is deze wel weer beter, maar ik kan me niet voorstellen dat het goed is voor je als je steeds een beeld voor je geflitst krijgt om en om.

5. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2
    Met zo'n bril is echt al zo oud!!!

Het wordt pas leuk als het kan zonder bril... Er zijn nu al wel beeldschermen die dat kunnen.... ( zijn zegmaar 2 lcd schermen achter elkaar waarbij de eerste half doorzichtig is)

6. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Een vriend van mij heeft zo'n dinges een keer gehad en dat is het geld dus echt niet waard. Het enige wat je krijgt is een soort van vage illusie dat het misschien wel niet helemaal 100% 2D is, maar écht 3D is het zeker niet. (Je kan het op elke game en film toepassen, dat kan dus niet goed zijn! :{)

De enige manier om écht een goed effect te krijgen is door een 3D-omgeving in bijv. een spel 2 keer vanaf 2 verschillende gezichtspunten te renderen. Dan krijg je 2 substancieel verschillende beelden en als je deze allebei naar 1 van je ogen stuurt krijg je een échte 3D-ervaring.

7. ImpulzZ

ImpulzZ Katie Holmes

Leuk Bevonden:
    0
    maar is dit dan gewoon net zoiets als een gewone 3d-bril die je gebruikt met een speciale daarvoor gemaakte 3dfilm? en is het resultaat net zo? dat zou ik wel willen weten :)

8. Er is een systeem die perfect zou zijn om 3d games te spelen.
    Het werkt met 2 mega plasma tv's of 2 beamer's die als een V worden opgesteld.
    Er zit dat een speciale bril bij met venstertjes erin die L+R omstebeurt heel snel open en dicht gaan.
    Tot nu toe is dit verreweg het beste/enigste systeem om goeie 3d weergave te krijgen.
    Nu gebuiken ze het onder andere in de oliebranche, zodat ze een 3D weergave van alle sysmische beelden kunnen bekijken.
    Tis alleen nu nog vrij prijzig.
    Misschien over een jaartje of tien Halo 5 in 3D:9

Edit: Hehehe, wat net heb opgeschreven lijkt behoorlijk op die van de link, alleen werkt die ene dus met 2 schermen.
    Had het niet gelezen ;)
    Me pa had er een jaartje of 3 geleden al eens met zo'n apparaat gewerkt, maar toen waren er nog maar een paar van die dingen wereldwijd. En koste het al een mooie personenauto per dag om zo'n apparaat te huren.

Laatst bewerkt door een moderator: 18 jul 2003
  9. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Het probleem met de bril waar de topicstarter het over heeft is dat het geen écht 3D-beeld geeft, maar meer een soort van 3D-sensatie. Je kunt dit namelijk ook gewoon bij standaard films gebruiken. Het effect is dus vele malen slechter dan bij een 3D-film die echt gemaakt is om in 3D bekeken te worden.

10. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Ik wil best van je aannemen dat dit het beste systeem is om een goede 3D-weergave te krijgen, maar nogmaals: dat komt dan doordat de beelden individueel gerenderd zijn, en niet door de kwaliteit van de plasma's ofzo. :cool:

Deel Deze Pagina