Ik ben benieuwd hoe iedereen erover denkt dat games tegenwoordig op meerdere platformen uitkomen. "vroeger" kwam Mario, Zelde en Turok op de N64, MGS en gt op de ps etc. Nu zie je bijvoorbeeld Turok op meerdere platformen. Mijn mening: aan de ene kant een voordeel op jouw platform kun je (bijna) alle games halen, nadeel: het haalt de charme een beetje van een console en het eigen gezicht ook. Wat vinden juliie?
ik vind het beter want je kan gewoon 1 of 2 consoles kopen en heel weinig spellen missen... dat scheelt natuurlijk ook geld als je niet alle consoles hoeft te kopen....
beetje zielig eigenlijk, dat alle games op elk platform komen, dan heeft het helemaal geen zin om een duurdere console te kopen, de spellen zijn toch hetzelfde!
Zolang het geen directe ports zijn vind ik het niet zo'n probleem. Maar zulke soort zijn helaas in de minderheid, en dat is toch te merken aan de kwaliteit van een spel.
over directe poorst had ik het, ok als een spel nou voor elk platform apart maken, dus dat ze de game echt volop laten gebruik maken van de krachten van de console heb ik er geen moeite mee. Maar als ze voor elk platform het precies zelfde spel maken, dan koop ik het niet.
Vindt het wel beter.. Exclusieve games en multiplatform games roeleren.. Zolang ze maar tegelijkertijd uitkomen.. Zoals met Vexx.. <--Of kwam die eerder voor de Xbox.. ? Naja.. Ik heb er niets op tegen...
Zoals $uperman.nl al zegt, ze houden bij het ontwikkelen van een multiplatform game altijd rekening met de beperkingen van de minst krachtige console, de PS2 dus. Het is dus erg jammer. Hoewel je dus wel dingen krijgt zoals de multiplayer bij turok die op de PS2 slechts 2 spelers ondersteunt en op Xbox/GC 2-4 spelers.
k vind het ook jammer want zo kunnen ze niet echt concureren en dan zou de gamecube denk ik veel minder verkocht worden
Ja, het is wel een goed spel, maar ze hebben bij de ontwikkeling toch rekening moeten houden met de beperkingen van de PS2. En da's jammer. Tuurlijk ga ik hem kopen, als ie alleen op de PS2 kwam kocht ik hem ook....
Hij is nooit aangekondigd voor de PS2 hoor, alleen voor de PC en de Xbox. Splinter Cell website Er is wel een gerucht dat hij na op de xbox te zijn uitgebracht ook voor PS2 en GC zal worden gemaakt, maar dat zijn dus poorts van de Xbox versie, en voorlopig is dat alleen nog maar een gerucht.
het is volgens mij meer dan een bericht hoor... want een vriend van mij die is webbie bij een xbox site en die krijgt via ze post (echte post geen internet) vrij vaak brieven en dingen over xbox spellen en dingen die er mee te maken hebben (b.v. rare overnamen) en hij zei dat er in een brief over splinter cell stond dat splinter cell ook op ps2 en cube komt...
Half jarige exlusiviteit.. Dus kortom... Kopen die hap en lach iedereen met MGS2 uit... Dit is maar een geintje keej.. Respect..