Zijn de games per regio gebonden, maw. kan ik een amerikaans of japans spel spelen op mn europese XBOX 36O?
het is NTSC en volgens mij heeft Azie ook NTSC... Je hebt ook nog SECAM maar kan best dat dat alleen met DVD's is, en niet met games.
Zover ik weet zijn ook de volgende generatie weer gebonden aan regiocodes, jammergenoeg. * ode aan handheld games zonder regiocode. _o_
zodat je geen spellen kan importeren voor weinig en de markt dus "verstoord" word? Kan niks anders verzinnen.... Er zit er iig géén op de handhelds omdat daar de gedachte achter zit dat je anders in je vakantie land niet ff snel een spel kan kopen om te gaan spelen op je GBA/NDS/PSP
Mja, heeft volgens mij iets te maken met dat wij een ander stroomnet hebben, maar zeker weet ik dit niet. Maar Europa, U.K. en Australië hebben geloof ik PAL en VS en Japan hebben NTSC.
Oja, niet met stroomnet maar met beeldopbouw en kleuren of iets dergelijks te maken... De hele TV's zijn hier gewoon ingesteld op PAL (tegenwoordig kunnen ze ook gewoon NTSC weer geven volgens mij). Waarom dit verschil er nou weer is dan? Hmm... dat heeft dan miss weer wel te maken met het volgende: (neem aan dat er geen verschil is tussen DVD's en games)
NTSC werkt dacht ik met ander Hz-waarde dan PAL en heeft dacht ik iets ander formaat en aantal lijnen op de tv. Tevens is men vaak niet blij met import en is er laatst een Engelse psp-importeur aangeklaagd.
Ik importeer altijd games uit Japan voor mijn PS2. Mijn tv kan gewoon NTSC weergeven, zelf mijn 10 jaar oude tv in de slaapkamer kan dat! Ik heb er alleen een speciale scart-kabel bij.