games reviewen

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Sulletje, 26 okt 2006.

1. Sulletje

Sulletje 370 PK Nekslag!

Leuk Bevonden:
    0
    hey

effe zomaar een vraagje, misschien al 1000 keer gesteld , zoeken jullie nog mensen om games te reviewen ?
    Ik zie altijd alleen maar berichten van een zekere Mirik , die gast moet het toch druk hebben ??

2. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Daar was toen ook een grote discussie om, dat mirik een nieuwe schrijver erbij ging zoeken.
    Maar dat is al weer langer dan een half jaar geleden.

3. IWFH '2006'

IWFH '2006' 35+ Good Deals

Leuk Bevonden:
    0
    Het zou inderdaad wel leuk zijn als er wat meer reviews kwamen, ook van 'oude' xbox-games. Er zijn immers nog genoeg mensen op het forum die nog geen 360 hebben maar wel een Xbox denk ik...

4. Amigo NL

Amigo NL Macho NL

Leuk Bevonden:
    5
    En het is vaak zo dat een review 2 weken nadat het spel is uitgebracht hier te lezen is. Dan hebben de meeste mensen de review al op een andere site gelezen...

5. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    Ja, maar dat is ook logisch. ze hebben hier maar 2 schrijvers. en op zoon andere site veel meer.....
    ' hint '

6. Cygnum

Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Aan de andere kant betekent dat wel dat je een review krijgt nadat het spel uitgebreid is gespeeld en beoordeeld. Kortom: een degelijke review.

7. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    Een degelijke review kan je ook al krijgen voor 2 weken na de release vriend ;)

8. IWFH '2006'

IWFH '2006' 35+ Good Deals

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe weet jij dat nou? Jij weet toch niet wanneer de reviewers van XBW de te reviewen games binnen krijgen?

En ze hebben volgens mij ook allemaal wel iets van werk/school/opleiding. Ze verdienen dus ook niet hun geld hiermee, daarbij is het dus meer dan logisch dat je 2 week na de release hier een review kan vinden.

9. Sulletje

Sulletje 370 PK Nekslag!

Leuk Bevonden:
    0
    nee maar ook kleine dingetjes zoals "releasedata" worden helemaal niet bijgewerkt ... bijvoorbeeld gears of war 17 november best een belangrijke datum voor de xbox 360 dacht ik zo, ik zie m niet eens erbij staan ....

edit:eek:p deze link bedoel ik dan: http://archief.xboxworld.nl/release

Laatst bewerkt: 29 okt 2006
  10. de luie hond

de luie hond XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    Hij heeft meerdere persoonlijkheden, dus dat valt wel mee ;)

11. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Niet altijd krijgen we games snel binnen en het is bijzonder moeilijk mensen te vinden met de capaciteiten en de motivatie om ook tijdig reviews van kwalitiet in te leveren. ECHT heel moeilijk!

Je kunt ons wel gaan vergelijken met teamxbox of IGN of games of insidegamer, maar dan vergeet je een belangrijk feit, dat zijn grote bedrijven waar geld is om schrijvers te betalen, wij zijn totaal geen groot bedrijf en hebben dan ook niet de capaciteiten om onze reviewers voor hun werk te betalen (behalve dan in games en af en toe een uitje).

lol dude, kijk even bij november, je kijkt nu alleen bij oktober... :+

naast dat hij gewoon bij de releases opde mainpage staat al en we een DIKKE countdown banner hebben op de mainpage die aftelt.

Ik werk alle releases bij via de releaselijsten die ik krijgen van nederlandse uitgevers.

12. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Inderdaad, menig review welke online staan op andere sites zijn vaak redelijk kort door de bocht.
    -Ze noemen de leuke features die ze waarschijnlijk gewoon van de developer op een presenteer blaadje hebben gekregen.
    -Bespreken de graphics van de eerste paar levels.
    -Bespreken die kwaliteit van die AI die ze misschien 10min hebben mee mogen maken op een moeilijkere graad dan easy.
    -Vergelijken het spel waar mogelijk met andere spellen.
    -Zeggen dat het spel online tof is.

Nou lekker dan 8)

13. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Daar heb je het wel redelijk samengevat, xbw verleent genoeg info en als je meer info wilt over spellen, hardware e.d. kan je altijd naar bijvoorbeeld IGN om daar de reviews te lezen en voor de rest zijn er genoeg dingen hier te vinden. Ik vind dat xbw het eigenlijk best goed doet voor een klein "bedrijf" als je het zo kan noemen.

Laatst bewerkt: 30 okt 2006
  14. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Nou is dat wel ons doel, maar daarvoor ben ik nu ook energie aan het investeren aan het bekijken van een aantal goede jongens die ons helpen met reviews, het heeft veel belofte! En als enkele van de oude garde ook weer de draad met wat meer discipline oppakken kunnen we denk ik wel een goed alternatief bieden vergeleken met die sites.

Je moet het zo zien, als ons nieuws en artikelen zijn echt diepgaande artikelen. We kunnen ook als er een nieuw spel is aangekondigd simpel 2 regels plaatsen, of voor review een spel een uurtje spelen en vervolgens wat neerkwakken in 3 alinea's, maar dat doen we niet.

Verder zijn we erg principieel, we stelen geen nieuws van andere sites, we zijn de enige 'echte' onafhankelijke website in Nederland over videogames, alle informatie komt direct bij de ontwikkelaar of van officiele bronnen als perssites, etc. vandaan als wij het posten, dus geen rare geruchten die nergens heen gaan of zinloze speculatie. Ik zelf vind dat erg belangrijk, ik snap wel dat veel mensen juist die sensatiezucht zoeken, maar wij zijn daar heel erg professioneel mee en ik vind dat erg leuk om het op zo'n manier te brengen.

Komt ongetwijfeld omdat ik niet tegen slap gelul (en politici) kan. ;)

Anywyas we doen ons best en proberen het altijd beter te doen dan het nu is.

15. Striker NL

Leuk Bevonden:
    6
    Dus alles wat op jullie site staat is WAAR? :D c o o l

16. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Haha, je weet hoe het is. Games worden verschoven, geannuleerd, etc. Maar op het moment dat wij het posten (op fouten van onszelf na, we zijn slechts mensen) is alle informatie die wij posten vanuit een officiele bron. Dus een persmelding, etc. Als het vervolgens fout is, had iedereen het dus fout en nooit goed kunnen weten.

Nooit zul je van ons domme geruchten horen of foutieve speculatie of geruchten horen. Natuurlijk kunnen geruchten ook waar worden of speculatie uitkomen, maar dat is natuurlijk nooit zeker en daarom posten we dat niet.

Ook zullen we geen content van andere sites en magazines gebruiken, behalve officiele persbronnen als Reuters of soms een website niet gerelateerd aan games als het over iets anders dan games gaat. We zijn echt onafhankelijk als het aankomt op onze nieuwsvoorziening en daar zijn we echt uniek in. :)

Anyways, dat zijn dingen die ik belangrijk vind, ik snap dat dit niet voor iedereen geld, maar we doen ons best! Ik hoop ook dat we snel een nieuwe nog mooiere versie van de site kunnen maken met nog meer coole features en mogelijkheden voor jullie, dat zou echt héél gaaf zijn!

17. Striker NL

Leuk Bevonden:
    6
    Kijk, dat is nog eens beters :D
    Beter een wat kleine site met betrouwbare informatie, dan een commerciele grote site die het alleen om de "kijkcijfers" doet.

Ga maar lekker door waar jullie mee bezig zijn,want deze site is tog nr. 1 voor mij ! :D

18. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    THX dude! Het is goed te horen dat je het hier naar je zin hebt! :)!!!

19. Dominick

Dominick Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nou moet ik ook eerlijk bekennen dat ik niet voor het nieuws naar deze site kom, maar meer voor de uitgebreide reviews van de spellen en het forum die mijns inziens erg gezellig is (zeg ik dan als passief deelnemer) (+de screenshots die erg snel klikbaar zijn itt andere sites)

Laatst bewerkt: 4 nov 2006
  20. Sulletje

Sulletje 370 PK Nekslag!

Leuk Bevonden:
    0
    Deze site is ook zeer ok... zonder twijfel de beste nederlandse xbox-site die ertussen zit. Echter het zou naar mening allemaal toch net iets beter kunnen. Reviews worden naar mijn mening te letterlijk vertaald vanaf meerdere engels-talige sites , en bovendien bevatten de reviews nog teveel grammaticale fouten. Dat menigeen het hier misschien niet mee eens is kan ik mij voorstellen, maar ik vind dat een site zonder kritiek van haar lezers ook geen vooruitgang meer boekt en dat is nu juist naar mijn mening het geval hier. Ik bezoek deze site dan ook puur en alleen nog voor de Bazar ... de rest is niet meer echt interessant/vernieuwend of al wat ouder nieuws (vaak loopt men hier toch wel 2 tot 3 dagen achter)

Deel Deze Pagina