Hallo, wat vinden jullie van het volgende, je hoort vaak mensen zeggen dat ze games te duur vinden, een aantal vrienden van mij bijv. kopen geen games maar kopieren omdat ze games te duur vinden. Met hun heb ik dus altijd de discussie dat ik vind dat games niet te duur zijn. Natuurlijk denk je in 1e instantie dat 60 euro veel is voor een game en voor sommige slechte games is dat ook zeker zo, maar neem nu Fable of Halo, dan vind ik 60 euro niet duur, als je weet hoeveel uur plezier je uit die games kan halen dan denk ik dat ergens anders ''plezier'' halen, bijv. 15 uur stappen of 15 min naar de dames van plezier ( spelduur van een game bijv.) veel duurder is. Maar goed zo denk ik erover, wat vinden jullie?
Ja games zijn te duur maar het ligt er ook aan waar je het koopt he? Als je alsmaar bij Interntoys koopt ben je tussen meestal 69 euro kwijt. Bij GCshop.nl is dat vaak onder de 49 euro! Scheelt toch behoorlijk wat! Verder pleit ik eigenlijk voor een soort van spaarsyteem, net als Nintendo heeft zeg maar met hen sterren. Als je bijv. vier games van EA binnen twee maanden haalt dat je dan een game gratis krijgt ofzo. Dat zou mooi zijn....
ik vind dat de games zeker te duur zijn, maar aan de andere kant: door al het geld wat hiermee verdiend wordt, stelt het de developers ook in staat hun games beter te maken. Maar idd, 60 euro voor een slecht spel is bagger. Voor Fable, Ninja Gaiden, Splinter Cell enz, zijn die 60 euro meer dan waard. *)
ik vind games wel te duur maar koop ze wel. ik kopieer nie, mijn broer wel. of ik wacht gewoon tot ze afgeprijsd zijn. maar zoals fable of halo2 vind ik nie te duur voor het spel.
Sommige spellen vind ik iid te duur, als je naar de kwaliteit kijkt. Ik vind dus ook er meer moet gekeken worden naar Prijs-Kwaliteit verhouding. Games zoals Fable/Halo2 mogen van mij best 60euro kosten. Maar zodra games ieder jaar een vervolg krijgen en er weinig verandert wordt (simpel voorbeeld: Fifa-reeks) dan vind ik dat de prijs verlaagt mag worden naar 45/50 euro.
Ik vind games niet te duur. Dat 60 euro veel geld is zal ik niet ontkennen, maar wat kost een spijkerbroek ? Die van mij toch ook al gauw 60 euro en dan is dat niet eens de duurste want als je die van Replay of wat dan ook koopt kan het oplopen tot 200 euro. Voor een spijkerbroek dus. Laten we eens een vergelijking maken tussen een spijkerbroek van 60 euro en een spel van 60 euro. De ontwikkelingskosten van een spel begint bij 3 miljoen dollar. Ga je naar de echte topspellen dan kan dat oplopen tot 15, 20, 25 (half-life 2) of zelfs 30 miljoen dollar (enter the matrix). Denk je echt dat de ontwikkeling en productie van een spijkerbroektype zeg maar 15 miljoen dollar kost ? Echt niet hoor. Op een spel zit ongever 20 % verdiend en op een spijkerbroek veel meer. In de uiterverkoop kunnen ze niet voor niets tot 70 % korting geven. In verhouding is zoiets normaals als een spijkerbroek dus veel duurder. Vergelijk het nu eens met een ander soort media zoals DVD. Een nieuwe DVD kost 20 euro en duurt laten we zeggen 2 uur. Voor 3 DVD's heb je dus 6 uur plezier, terwijl je voor datzelfde geld een spel kan kopen waar je zeker het tienvoudige aan speelplezier kan hebben voor je erdoor bent (replaywaarde niet meegeteld). En X-master, spellen bij intertoys (of andere winkels) zijn geen 69 euro maar 59 en er zijn ook nieuwe en goeie spellen, zoals metal gear solid voor de NGC en Transformers voor PS2 die begonnen bij 49 euro. Ik zie vaak op internetwinkels nog prijzen van spellen staan die in de gewone winkel al zeker de helft zijn. Bovendien willen sommige internetwinkels nog wel eens "vergeten" de BTW te betalen. Is moeilijk te controlleren. Dus als je het waard vind om een spel voor 60 euro te betalen en er ook het plezier uit kan halen is een spel niet te duur. Vind je het spel wel aardig, maar geen 60 euro waard, wacht dan tot het minder waard wordt. Je kunt niet alles hebben wat je wilt. Bij kwalitatief mindere spellen gaat dit toch al sneller dan bij de betere spellen (die trouwens ook nog platinum zullen worden).
Voor echt goeie games met een goeie multiplayer op Xbox Live wil ik gerust 60-70 euro neerdokken..al zou het natuurlijk niet slecht zijn moesten ze de prijs verlagen naar zo'n 50 euro
Games zijn duur, maarja, wat wil je ? Wat denk je dat het kost om zo'n game te maken zoals Halo 2 of Half-Life 2.
Games duur? ja als je je games bij Bart Smit,FRS enz.. koopt ja... Koop je spellen online, soms sneller en bijna altijd goedkoper!
Volledig eens met QwX; het ligt er ook aan waar je de games koopt. @ Beowulf: ook mee eens. Mijn zus werkt bij een kledingwinkel, als ze daar kleren wilt kopen krijgt ze personeelskorting van 40 % wat belachelijk veel is. Dat wil dus gewoon zeggen dat de winst voor de winkel maar liefst veertig procent is. Het zijn gewoon vette geldzuigers!!
heel veel tijd... Ik vind zelf games redelijk duur, er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar over het algemeen zijn ze gewoon duur.
De meeste games zijn te duur maar voor games asl Halo, PGR2, Zelda, Ninja Gaiden. Eternal Darkness, is het in mijn ogen geen probleem om dat geld er voor neer te leggen. De meeste games laat ik fijn liggen.
de meeste spellen voor de x-box zijn 60 euro toch alleen de classics en de aanbiedingen zijn 30 euro.
Games zijn (naar mijn mening) veel te duur. Je betaalt tussen de 50 en 70 euro voor een spel, waarvan je soms na een tijd zeker spijt van krijgt. Daarom is mijn box nu ook niet meer helemaal legaal, en koop ik nu voor 20 euro 5 (nieuwe) spellen. Nu weet ik dat ik de gameindustrie naar de klote help, maar dan moeten sommige developers eerst maar eens goede games maken i.p.v rommel uit te brengen en er dan 70 euro voor te vragen. Ik heb mijn xbox nu (ongeveer) 3 jaar, en heb er toch 20 legale spellen voor gekocht. Dat is dus (gemiddeld genomen) 20*50=€1000 aan spellen waarvan ik toch zeker voor 700 euro spijt heb gehad. Dat vond ik nu wel eens welletjes Als de gameindustrie dusdanig verbeterd dat alle rotzooi niet meer uitkomt, koop ik mijn spellen ook weer legaal
60 euro voor een spel is best wel veel, maar de ontwikkelaars hebben dat geld gewoon nodig om een nieuw goed spel te maken.
Als het allemaal goede games zijn dan vind ik ook dat je gewoon moet betalen voor een game. Maar met de release was bloodwake ook gewoon 60 euro. Zeg niet dat iedereen 60 euro moet betalen voor bloodwake omdat bloodwake 2 dan gemaakt kan worden. Er zijn meer slechte dan goede games, en daar ligt het hele probleem.
Zeg maar tegen je vrienden dat de games zo duur zijn omdat er altijd "rukkers" zijn die games kopieren! Dus de ontwikkelkosten moeten op een kleiner aantal mensen (die ze daadwerkelijk kopen) verhaald worden. Therefore....
Precies door een klein groepje sneue gasten die gekopieerde spellen spelen blijft er inkomstenverlies voor de devlopers/producers waardoor de prijzen hoog blijven..... @ geertbargeman: zeg nou niet dat je wist dat Bloodwake een slecht spel was.... lees dan reviews en koop hem niet.
Damned, 1 iemand geeft een mening en 10 mensen herhalen die, dat is egt niet nodig hoor!!! En btw! Voordat je kopieert denk dan wel na dat je dan iemand van zijn brood steelt!! Als het liedjes zijn van artiesten die 10 miljoen per jaar verdienen oke maar van supercoole gameontwikkelaars!