Alle respect voor jouw persoon, maar dit is gewoon gelul. Sinds 1996 zijn ze hun spel langzaam jaarlijks gaan verbeteren. Speel jij even een uurtje Fifa 96 en ga dan Fifa 2002 spelen.
In ELKE Fifa-game zitten veranderingen, hoe subtiel dan ook. En elke game op zich is het waard om gelanceerd te worden. Ik heb ze, sinds Fifa 95 meen ik, (i.m.o. wel de allerbeste Fifa-game qua fun) stuk voor stuk gespeeld en stuk voor stuk kapot gespeeld. En elke keer haalde ik er wel weer iets uit wat ik echt een stuk beter vond dan de vorige.
Buiten het feit dat ze (wanneer ze dit 'opnieuw uitbrengen in een mooier en ander jasje' niet zouden doen) minder geld zouden vangen om te werken aan wéér een opvolger, zouden de klanten ook denken: pech, jij loopt achter qua teamnamen/spelers/graphics op de concurrent en ik stap lekker over! Zie Grand Prix 4. Echt enorm veel mensen zijn van GP4 naar F1 2002 gegaan, omdat F1 2002 nog een poging tracht bij de tijd te zijn. Het is dan wel een uitermate slechte poging (carshapes van 2001 met liveries van 2002 en alle oude banen terwijl een hoop banen vernieuwd zijn), maar omdat de concurrent het laat versloffen met een 2001 licentie en deze zijn spel ook meer dan een half jaar later uitbrengt, krijgen ze containers vol commentaar.
Laat EA maar schuiven, in mijn ogen hebben ze voor footy-games de juiste strategie. Konami zou dat ook eens moeten doen met ISS. Een beetje consequenter games uitbrengen, want ik kan nu tussen de bomen het bos niet meer zien en weet totaal niet welke versie nu voor welk systeem uit gaat komen.
Laatst bewerkt: 7 jul 2002