Gamespot zuigt: het bewijs

Discussie in 'Algemeen' gestart door Michielygil, 1 dec 2002.

1. Michielygil

Michielygil WeekendWorry Thinker

Leuk Bevonden:
    0
    Welnu, ik weet niet of iemand al hier een thread over heeft gemaak, ik heb maar kortstondig gezocht.
    Zoals velen al beweren is gamespot een duidelijke ps2-fansite (geworden). Mij maakt het eerlijk gezegd niet zoveel uit of je een xbox of ps2 hebt, maar als een (onafhankelijke!) site een voorkeur heeft, vind ik dat gewoon misselijk.
    Maar goed, het bewijs:
    metal gear solid substance krijgt op de xbox voor graphics een 8, en voor de ps2 kreeg mgs2 een dikke tien.
    Dit lijkt me een vrij groot verschil, is het niet?

2. Bloody_Apron

Bloody_Apron Guest

is wel vaag ja....of je kan het zien als een compliment

voor xbox begrippen vinden ze het misschien matig (vergeleken met Splinter Cell bijvoorbeeld)
    en voor PS2 is het misschien het uiterste

3. Metsada

Metsada Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    tja, voor de xbox zijn het goede graphics, voor de ps2 uitstekende graphics, die machine kan gewoon minder aan, en is iets dus sneller goed voor de ps2 als voor de xbox...
    desalniettemin niettegenstaande dit feit is het zeer misleidend voor de consument en sluit ik mij geheel aan bij het bovenstaande :)

4. Liquid

Liquid Kobrakai

Leuk Bevonden:
    0
    Als het goed is draait de Xbox versie soms gewoon heel slecht.

Dit weet ik niet zeker, maar lees de review zou ik zeggen...

5. Frank

Frank Gelegenheidsposter

Leuk Bevonden:
    0
    Ik neem aan dat de graphics bij beide gelijk zijn (poort). Dan zijn dus de ps2 graphics heel erg hoog voor de die console. En omdat de graphics van beide gelijk zijn liggen de graphics van de xbox wat meer onder de maat als die van de ps2. De xbox zou volgens hun betere grapphics aan moeten kunnen.... terecht :). En de graphics op de ps2 zijn dus voor de ps2-graphics erg hoog. Al vind ik een 10 wel erg hoog. D8 IK ZO...
    EDIT: hehe... hetzelfde als hierboven dus, maar dan uitgebreider (lees: vager ;) ) gezegd.

Laatst bewerkt: 1 dec 2002
  6. kagemusha

kagemusha metal head

Leuk Bevonden:
    0
    als ze nu een spel van de ps1 zoude porten waar hij bij reviews 10 op gfx krijgt gaat ge toch ook ni zeggen dat hij een fanboy is omdat hij de de xboxversie minder geeft

ge moet het zo bekijken ze geven halo en splintercell hoge cijfers voor gfx moeten ze dan mgs2 evenveel punten geven maar het ziet er slechter uit? terwijl het op de ps wel een van de mooiste spellen is

7. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    K heb een keer een interview met dhr. Kojima gelezen, waarin hij aangaf dat het moeilijk was om voor de Xbox dezelfde grafische weerseffecten (die er op de ps2 echt wel geweldig uitzien... respect!!) te genereren omdat op de PS2 daarvoor de emotion engine werd gebruikt waar ze al veel ervaring mee hebben..

Zo waren er nog wat dingetjes die ze nu lastig vonden. Maar de Xbox versie schijnt wel wat scherper te zijn verder..

ik vind het ook wel vaag, maar heb de versies nog niet kunnen vergelijken.

8. yony_the_gamer

yony_the_gamer A.K.A -YonY-

Leuk Bevonden:
    0
    gamespot zuigt gewoon, om inplaats van al je geld aan servers te verspillen kunnen ze net zo goed elk een xbox halen, dan zijn ze blij :mad:

9. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Zo zijn er nog een stuk meer voorbeelden hoor. GameSpot zij trouwens ook dat Splinter Cell het beste sneak spel op welke console dan ooit is, maar SC krijgt wel lager dan MGS2 op de PS2.

10. can-o

can-o Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    wat een gezeur zeg. a is mgs2 een jaar oud. b is de ps2 standaard lager. gamespot beoordeelt de graphics op basis van wat de console kan, klaar.

11. XiroKe

Leuk Bevonden:
    26
    Andere exclusive games voor Xbox krijgen ook lage cijfers, en multiplatform spellen krijgen vaak hogere cijfers op de PS2.

Valt niet op.. :+

Iedereen weet dat GS biased is..

12. inflatable

inflatable Who's your daddy?

Leuk Bevonden:
    0
    Wat can-o klopt, als een spel op de PS2 & Xbox hetzelfde eruit ziet dan krijgt de PS2 versie een hoger cijfer als de Xbox versie, omdat men ervan uitgaat dat de Xbox beter kan..

Je kan de PS2 & Xbox cijferbeoordeling dus niet 1 op 1 vergelijken, ze staan relatief los van elkaar.. Een 9 op de Xbox is dus een iets mooier spel dan een 9 op de PS2.. ;)

13. XiroKe

Leuk Bevonden:
    26
    Er zijn genoeg multiplatform spellen waarop hij er beter uitziet op Xbox. Zo denkt iedereen dat het spel bijv. op PS2 er beter uit ziet dan op Xbox. En het gaat niet alleen om graphics, maar ook voor gameplay krijgt PS2 hoger..

14. Xguus

Xguus GeBOKt!

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, idd, gamespot is juist (na XBW :p ) de beste gamessite op het net. Jammer dat het tegenwoordig veel gamespot complete is, maarja dan kan je ook ff op IGN kijken natuurlijk:cool:

Deel Deze Pagina