Ik ben nog niet echt thuis in het online gamen, en heb een paar vraagjes. 1 Om een online game soepel (zonder lag) te laten lopen, moet je dan op een server met een lage of hoge ping spelen 2 hoe start je bij gamespy (halo demo) je eigen server waar alleen jij en vrienden op spelen? (deze topic kan verder gebruikt worden voor on-line vragen en antwoorden)
oja, hoe lager de ping hoe sneller volgens mij, en als je een eigen game wilt maken moet je gewoon naar multiplayer gaan, en dan create game en dan internet game, en dan kan je daar wel ergens een wachtwoord instellen en dan geef je dat wachtwoord aan je vrienden
antwoorden: 1= met een LAGE ping. Zodat de connectie goed is van jouw, naar de server.. 2= ik denk dat je dan een password op je server moet zetten, Hoe dat werkt weet ik niet..
password kan je meestal al aan het begin neerzetten, ligt aan het spel. Met mohaa staat het al gelijk vanaf het begin
1. Hoe lagere ping, hoe snellere connectie, daarom staan de lage pings altijd bovenaan. 2. Gewoon het spel starten, host game, en dan de gewenste instellingen doen, daarna kan je een passwoord invullen, dan moet je het passwoord gewoon via msn ofzo doorgeven aan je vrienden, of gewoon vantevoren afspreken.
Voor mij is dat verschillend. Zo speel ik soms een game waarbij het laagst rond de 100 ligt zonder lag en zo speel ik soms een game met ping 30 ofzo met lag. Iig het getal zo dicht mogelijk bij de nul.
Lag heb je bijna altijd, als je zelf host, en je hebt een snelle verbinding kan het zijn dat hij niet lagged, maar bij de andere wel. Je vaak geen lag als je zelf snelle connectie hebt, en de spelers die joinen ook snelle connectie hebben. Soms met bijv halo zie je games waar 8 mensen inzitten en die dan een ping hebben van 98, dat is dus erg snel, want 8 mensen hosten heb je vaak al aardig wat lag, je kan ook gewoon meer potjes spelen van ./4 en een lagere ping, dan heb je vaak ook weinig tot geen lag.
ik zie dat in het gamespy menutje dat er een maat van me aan het spelen is, hoe kan ik de server vinden waar hij op speelt zodat ik mee kan doen