1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamester Arcade Stick

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Maradona10, 1 dec 2002.

  1. Maradona10

    Maradona10 Addict

    Berichten:
    826
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

    Ik heb mij gisteren de Xbox gekocht en de Arcade Stick.
    Nu heb ik een probleem, allereerst het volgende:
    Ik heb een dwarslaesie(verlamming) en ben dus afhankelijk van zo'n arcadestick omdat ik gewone gamepads niet kan besturen. Nou wou ik gisteren het bijgeleverde spel JetSetRadio spelen en stuitte ik op het volgende probleem. Ik kon wel springen, maar niet lopen in het spel. Dus had ik voor te proberen de gewone gamepad gepakt en wat bleek nu, je moet de thumbsticks gebruiken voor te lopen. En die zitten er dus niet op. Dit probleem heb ik ook op de ps2 gehad. Ik kan dus alleen spellen spelen die niet me de thumbsticks worden gespeeld. Das best wel klote, want het zijn meestal de beste spellen. Wie weet of Halo en Oddworld Oddyssee dit ook gebruiken? Maar belangrijker wie heeft er goed advies om me hiermee te helpen? Ik was me eigenlijk het volgende af aan het vragen. Is er misschien iemand die zo'n Arcade Stick zelf kan bouwe of die van mij ombouwen zodat ik de spellen wel kan spelen? Ik ben bereid er goed voor te betalen. Laat maar wat weten via dit forum of mail me.

    M.v.g. Alex.
     
  2. boomer

    boomer Active Member

    Berichten:
    773
    Leuk Bevonden:
    7
    Halo en munch gebruiken ook de sticks........
     
  3. StormX

    StormX from Storm Inc.

    Berichten:
    336
    Leuk Bevonden:
    0
    Halo gebruikt allebij de thumbsticks
    Abe gebruikt alleen de linker voor het grootste gedeelte.

    Ik zat laatst op avault een reclame van een (dure) arcade stick, met iets van 40 knoppen. die was voor zowel de Xbox, de PS(2) en de Qube.

    en over een tijdje is de Steel Battalion controller verkrijgbaar.
    al weet ik niet of die met andere games werkt.

    succes!


    PS wel een pure schande dat die arcade stick alleen de Dpad gebruikt.
    Dan kun je er dus enkel en alleen Fuzion Frenzy mee spelen.
     
  4. Maradona10

    Maradona10 Addict

    Berichten:
    826
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor jullie snelle reacties. Ik snap ook niet waarom ze die stick niet compleet hebben gemaakt. Voor mij is dit echt een groot nadeel. Voor jullie, jullie kunnen dan gewoon overschakelen op een gewone gamepad. Wat is eigenlijk het verschil tussen de linker thumbstick en mijn joystick? Hebben toch dezelfde functies. Als er iemand is of iemand weet wie handig is in het maken van gamepads neem dan even contact met me op aub.
     
  5. boomer

    boomer Active Member

    Berichten:
    773
    Leuk Bevonden:
    7
    Hebben inderdaad dezelfde functie beetje vaag dat die het dan niet doet :confused:
     
  6. Angelfire

    Angelfire 360'ed

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien domme vraag, maar wat moet ik mij precies voorstellen bij een arcade stick ? Net zo'n controller als bij de arcade ?
     
  7. Maradona10

    Maradona10 Addict

    Berichten:
    826
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk hier bijvoorbeeld maar: http://gear.ign.com/objects/481/481183.html
    Deze heb ik. Ik las op google ergens dat je in Halo de configuratie v/d controller kunt veranderen zodat je die thumbsticks niet nodig hebt. Zou iemand dit ff kunnen checken? Eventueel ook bij Oddworld.

    M.v.g. Alex.
     
  8. Eastmaster

    Eastmaster .nl

    Berichten:
    1.778
    Leuk Bevonden:
    2
    in halo kan je het idd veranderen....

    maar je hebt zo wie zo 1 van de 2 stiks nodig....
    je moet namelijk naast lopen ook nog richten(kijken)

    misschien is een toestenbord-muis combinatie iets voor je

    iets als dit zegmaar
    http://xboxworld.nl/index.php?show=news&id=1273
     
    Laatst bewerkt: 1 dec 2002
  9. boomer

    boomer Active Member

    Berichten:
    773
    Leuk Bevonden:
    7
    Je kunt denk ik wel dead or alive 3 en amped spelen.
     
  10. Maradona10

    Maradona10 Addict

    Berichten:
    826
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar er moet toch zeker een manier zijn voor me om die spellen te kunnen spelen. Kan je bij Abe deze instellingen veranderen, dan kan ik die wel spelen? Nog steeds niemand hier die zo technisch is dat ie zo'n ding kan ombouwen?
     
  11. boomer

    boomer Active Member

    Berichten:
    773
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik heb munch zelf niet maar je wilt dus dat je munch via de d-pad kan spelen eigenlijk? Ik vraag het morgen op school wel ff aan iemand die hem heeft.
     
  12. Maradona10

    Maradona10 Addict

    Berichten:
    826
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat zou ik fijn vinden, ik zal Xbox eens gaan mailen of die niks voor me kunnen betekenen. Ook heb ik Paul al eens gemaild, omdat ik zag dat die wel wat van die dingetjes af weet. Dus als jullie nog iemand weten met wat kennins, graag.
     
  13. Tha Mike

    Tha Mike The Good Die Young

    Berichten:
    576
    Leuk Bevonden:
    1
    misschien is een usb adapter iets, kun je als t goed is gewoon je muis/toetsenbord aansluiten.
    wat voorn arcade stick heb je eigenlijk???? (k weet niet of er meerdere zijn)

    misschien deze:
    [​IMG]

    deze heeft programmeerbare knoppen kun je daar niet iets mee doen???
     
  14. Maradona10

    Maradona10 Addict

    Berichten:
    826
    Leuk Bevonden:
    0
    Die heb ik ja(gamester). Nee met muis en toetsenbord word ook niks. Ik heb al zo links en rechts op google wat proberen te vinden. Er zjn een aantal mensen die met hetzelfde probleem zitten. D.w.z. niet met een gewone controller kunnen spelen, maar afhankelijk zijn van zo'n stick. Het belachelijkste van alles vind ik dat die 2 kleine 'thumbsticks' m'n zin om te Xboxen al hebben bedorven. Want de beste spellen worden hiermee bestuurd. De oplossing lijkt mij niet zo moeilijk, namelijk om bijv. een knopje erop te maken zodat je kunt switchen tussen de thumbstick en de gewone joystick. Maar alleen moet ik vinden of het uberhaupt mogelijk is. Maar als ik op google zo lees, dan zijn er mensen die zo'n gehele controller zelf bouwen. Dan denk ik zo'n aanpassing zal dan toch niet zo moeilijk zijn als je de onderdelen hebt. Of zie ik het te makkelijk.
     
  15. Tha Mike

    Tha Mike The Good Die Young

    Berichten:
    576
    Leuk Bevonden:
    1
    k had op Got een gast die 2 thrustmaster controllers (wel voor de pc maar volgens mij zijn ze t zelfde op de aansluiting na) heeft omgebouwd voor een arcade kast voor 2 players.


    gamepad mod
     
  16. Maradona10

    Maradona10 Addict

    Berichten:
    826
    Leuk Bevonden:
    0
    Yo thanks!!

    Zo iemand heb ik dus nodig, iemand die hem gewoon (tegen betaling) kan ombouwen. Ik ga deze topic gelijk daar plaatsen.
    Bedankt.
     
  17. boomer

    boomer Active Member

    Berichten:
    773
    Leuk Bevonden:
    7
    Laat ons het ff weten of het gelukt is :D , want ik vind dat wel een bruut ding alleen ik ben arm :'-(
     
  18. Maradona10

    Maradona10 Addict

    Berichten:
    826
    Leuk Bevonden:
    0
    wahaaa, das het geluk van een uitkering:). Ik hoop dat ie me kan helpen, en tis idd erg wreet gemaakt. Ik zal hier nog posten jah, en hoop dat nog meer mensen met id'tjes komen:).

    Gr. Alex.
     
  19. boomer

    boomer Active Member

    Berichten:
    773
    Leuk Bevonden:
    7
    Een tijdje geleden was hier ergens op het forum een topic van iemand diezelf een arcade kast had gemaakt met zijn xbox......... moet ff zoeken of die topic hier nog ergens staat.
     
  20. boomer

    boomer Active Member

    Berichten:
    773
    Leuk Bevonden:
    7

Deel Deze Pagina