Garantie PC

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door aghshar, 15 jan 2004.

1. aghshar

aghshar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben op zoek om een nieuwe computer te kopen, denk dat ik er op dell.nl 1 ga bestellen van rond de 900 euro. Weet iemand hoe lang het dan duurt voor je hem in huis hebt trouwens? In elk geval, wat ik eigenlijk wou gaan vragen is wat voor garantie ik het best kan nemen. 1 jaar, of 3 jaar, maar dat is 177 euro duurder. Wat is een beetje standaard qua garantie bij andere winkels?

Alvast bedankt

2. ardootje

ardootje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb voor een 3 jarig carry-in garantie €70,- betaald, maar heb die er inmiddels wel uit. € 177,- vindt ik erg veel!!!

3. aghshar

aghshar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En wat voor spel raden jullie mij aan om er bij te kopen, een beetje iets waar je dus een snelle computer voor nodig hebt, zodat ik mooi het idee heb, dat ik er wat aan heb. Zat zelf aan warcraft 3 te denken, ook als is dat natuurlijk al weer wat ouder.

4. Cyber-Ninja

Cyber-Ninja Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Betalen voor een garantie? Volgends mij heb je toch zowiezo 2 jaar garantie op zulke producten? Waar je niet eens iets voor hoeft te betalen. Tenmiste zo staat dat toch ik de wet? Of ben ik nou gek?

Laatst bewerkt: 16 jan 2004
  5. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    Mmm.... binnen 2 weken heb je de PC in huis dacht ik. Let er trouwens op dat je ook nog verzendkosten moet betalen....

6. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    NFS Underground en Armed & Dangerous maken allebei flink gebruik van de nieuwere pc's.

7. Xatos

Xatos Grand Theft Auto

Leuk Bevonden:
    4
    Je kan ook Command & Conquer Generals nemen die vraagt ook best veel van je PC. En misschien Max Payne2

Je hebt je PC ongeveer binnen 2 weken in huis zoals Xmaster al zei. Ik heb hem namelijk ook een keer bij Dell besteld.

8. aghshar

aghshar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt allemaal, volgens mij hoef ik geen verzendkosten te betalen, vanwege actie, maar die kan ook wel net afgelopen zijn. Hoe duur is dat dan?

9. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    wat zit er in de computer? is wel handig voor een keuze aan spel..

10. aghshar

aghshar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    P4 2.8 GHz/ht
    512 MB DDR
    80 GB harde schijf
    128 MB Geforce FX5200
    17" monitor
    48x24x48 cd-Rw/ DVD combo drive
    En een gratis printer

11. Emile

Emile oude garde

Leuk Bevonden:
    0
    1 jaar garantie is in principe genoeg > het gaat erom hoe je ermee om gaat...
    ik hewb mijn pc ook bij dell gekocht, en het duurt ff voordat je pc binnen is ( moet nog in elkaar gezet worden enzo)

12. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    Is natuurlijk afhankelijk van de grootte van je order: Drie of vier grote dozen (PC,monitor, printer boxen etc.) wegen natuurlijk meer dan een notebookje..... maar de prijs.... ik heb echt geen idee.... staat het niet op het orderformulier?

13. Rodger Young

Rodger Young Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    hhmmm als je dit voor spelletjes wilt gebruiken, kan je een betere een andere kiezen. Deze videokaart is beroerd

14. BounceMeister

BounceMeister Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Een pc die dagen lang aan staat of juist maar 1 keer per maand heeft niet zo heel veel invloed als dat je zou denken. Ik spreek uit ervaring. Als hij vaak en lang aan staat, let dan wel op stof en koeling.
    Vooral een harddisk is iets waar je langer garantie op wilt. Veel harddisk-merken hebben 3 jaar, maar sommigen nog keidhard 1 jaar, jij als consument dan dus niet 1 maar 2.

Je hebt zowiezo 2 jaar garantie op een pc als je hem koopt als particulier. Je kunt er over nadenken om extra te betalen voor een ophaalservice of een langere termijn. In principe zou dat niet hoeven, maar het bespaart een hoop moeite.

Check ook eens de pc's van het "huismerk" van diverse computershops. Die zijn meestal wat makkelijker te upgraden en je kunt dan vaak zelf de merken kiezen van de onderdelen. Ook firmware upgrades etc. zijn dan makkelijker te vinden op internet.

15. Naruto-kun

Naruto-kun ~Dancing Konoha~

Leuk Bevonden:
    0
    koop bij ALDI een PC (zie ALDI PC thread) dies toch 10x beter of niet soms mja iets duurder maar dan hebt je ook wat:/

Deel Deze Pagina