Garantie Xbox 360

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door mars15, 23 feb 2006.

1. mars15

mars15 Guest

Ik heb mijn xbox 360 morgen 1 week. Nu ben ik er erg tevreden over. En hoop nog lang met deze xbox 360 mee te kunnen.

Nu zit er op de 360 normaal 2 jaar fabrieksgarantie. Dit dekt alle fouten die niet door de gamer komen ( als die valt, of drinken er over heen dan is het niet gedekt. )

Nu heb ik mijn xbox gekocht bij Dixons. Deze geven voor 69 euro 3 jaar lang garantie op alles. Dus ook als je xbox valt of als er wat over heen gaat.

Wie van jullie heeft deze verzekering ook gekocht bij Dixons. Je hebt na aanschaf 10 werkdagen de tijd om dit nog te doen. Ik ben van plan om dit morgen te doen.

Is dit verstandig ? en wie heeft het al of waarom niet

2. ChandleR

ChandleR jag älskar Göteborg

Leuk Bevonden:
    2
    heb mn xbox ook bij dixons gehaald, maar ben niet voor de garantie gegaan. Eigenlijk een bewuste keuze, omdat ik het risico na die 2 jaar wel durf te nemen...

3. 4sake

4sake Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb niet bij dixons gekocht.. maar als jij denkt dat je er niet normaal:p mee om kan gaan dus dat er snel iets mee kan gebeuren is dat je eigen keuze! ik vind mezelf best wel een klungel dus ik zou het opsig wel doen.. maar het ligt dus aan jezelf hoe jij denkt dat je ermee om gaat!

4. Spinner

Spinner So it begins....

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou het niet doen. Koop dan maar een extra controller ofzo. Vind dat hele garantie bijkopen maar een geldklopperij. Als hij 2 jaar lang goed functioneert en je er normaal mee omgaat moet hij het derde jaar ook wel redden. Tuurlijk...hij kan kapot gaan maar ik persoonlijk neem dat risico wel.

5. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Klopt die twee jaar wel? Want overal lees ik 1 jaar en de verkoopster van de lokale gameshop (en nu niet meteen denken dat ze dom was) zei ook dat er 1 jaar garantie op zat.

6. vision 360

vision 360 Unregistered User

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik het zo lees denk ik dat het een jaar volledige garantie is en je daarna alleen nog een jaar gewone garantie hebt.

7. Dusun

Dusun Oldskool NL

Leuk Bevonden:
    0
    Vergeet niet dat je thuis ook een inboedel-verzekering hebt waar je al veel schade op kunt verhalen. Extra garantie afsluiten bij Dixons is dan gewoon je geld weggooien maak het dan maar over op giro 65..... :9

De kans is ook niet zo groot dat na 2 jaar trouwe dienst je xbox er in 1x mee stopt. Ik wil niet zeggen dat het niet mogelijk is maar de kans is klein en mocht het zijn dat hij stuk gaat koop je een nieuwe, over 2 jaar is de prijs toch al weer veel gedaalt.

Laatst bewerkt: 24 feb 2006
  8. mars15

mars15 Guest

bedankt voor de reacties
    ik heb besloten om het niet te doen. op fok heb ik het ook gevraagd en daar zeiden een paar ook dat dixons die verzekeringen zo maakt dat je toch nog je eigen schuld is enzo
    was ook in radar

9. Spinner

Spinner So it begins....

Leuk Bevonden:
    0

Het is 2 jaar garantie. Dat is wettelijk geregeld op dit soort apparatuur omdat je een bepaalde levensduur mag verwachten.
    (Dit is mij verteld in ieder geval door de microsoft helpdesk toen mijn x-doos kapot ging. Het was met de oude doos ook in eerste instantie 1 jaar garantie maar dat hebben ze toen ook opgetrokken naar 2 jaar)
    Dus zeker weten doe ik het niet maar ik ga ervanuit dat ze bij de helpdesk weten waar ze over praten.

10. Freaky800

Freaky800 Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Je hebt altijd recht op 2 jaar fabrieksgarantie,met alle apparaten,ook b.v computer spullen.Ook al vermeld de winkel dat je er maar 1 jaar garantie op hebt.

11. Shinydevil

Shinydevil Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De winkel neemt de console terug als hij binnen 1 jaar kapot gaat, daarna moet je het regelen met de producent van het product. Zelfs na die 2 jaar kan hij nog gratis gemaakt worden, was ook zo met mn xbox.

12. alisum41

alisum41 L1F3 T0 G4M3

Leuk Bevonden:
    0
    Eeh..Hoe weet microsoft wanneer je garantie voorbij is? want als je hem opstuurt vragen ze niet wanneer je hem hebt gekocht ofzo. Betekent toch gewoon dat je voor altijd garantie hebt. Want je belt microsoft op en je zegt dat je error 74 (terwijl dat niet zo is) en ze halen hem voor je op en je krijgt een nieuwe.

Want iedereen heeft nu een infineon geheugenchip (is nu failliet) die niet al te stabiel is, waardoor er een tekort is aan xbox 360's. Ze hebben volgens mij al een deal met een ander bedrijf gemaakt, die denk ik wat stabieler zijn op de snelheid van de xbox 360. Dus kan je gewoon na een jaar zeggen dat je xbox 360 kapot is terwijl hij dat niet is (en je garantie is verlopen) om een nieuwe te krijgen met de nieuwe geheugenkaart._O_

13. Beowulf

Beowulf Intellectual Killer

Leuk Bevonden:
    1
    Ooit wel eens van een aankoopbon met datum gehoord? En zo zijn er ook zogenaamde serienummers waaraan producties gebonden zijn. Dus ze weten donders goed wanneer iets ongeveer gekocht moet zijn. Op mijn Xbox 1 staat trouwens zelfs de datum van wanneer die gemaakt is.
    En als er geen defect geconstateert wordt, krijg je ook geen nieuwe hoor. Dan zou Microsoft met al die niet kapotte xboxen blijven zitten (want opnieuw verkopen mag niet) en dat wordt een behoorlijk grote kostenpost.

Maar als je het eens wilt proberen: ga gerust je gang hoor....

14. JeePee

JeePee Guest

Uhhm, dan laat je toch gewoon na 2 jaar en 364 dagen er een glas cola overheen morsen... Dan krijg je een nieuwe Xbox, en dus 2 jaar garantie. Of heb ik dit mis :+

15. Beowulf

Leuk Bevonden:
    1
    Ja, je hebt het mis. 2 jaar en 364 dagen is namelijk langer dan 2 jaar, en een glas cola valt niet onder garantie. Dat is nogal makkelijk na te gaan omdat het blijft plakken en overal blijft zitten. Dus wees nou gewoon zuinig erop en als bijv. je laser opeens kapot gaat, dan heb je recht op garantie. Niet zelf openmaken, want dan vervalt de garantie.
    Bovendien krijg je na je reparatie niet nog eens 2 jaar garantie, maar telt het gewoon door. Ik weet dat Sony 3 maanden (extra) garantie geeft op een reparatie, maar als dat binnen de oorspronkelijke 2 jaar valt dan komt dat er dus niet bovenop. Ik vermoed dat Microsoft een soort gelijke regeling heeft.

Laatst bewerkt: 24 feb 2006
  16. JeePee

JeePee Guest

Lees nou eens eerst wat er in de quote in mijn post staat :{...

17. Beowulf

Leuk Bevonden:
    1
    Hmm, ik lees het nu ja. Tja... of een glas cola dan in de "garantie" valt moet je dan nagaan want in principe is het gewoon een verzekering die je afsluit.

Deel Deze Pagina