Beste mensen, Ik zit een beetje met een probleem. Ik verhuis namelijk zeer binnekort naar Kroatie en heb (ietswat impulsief) een xbox s gekocht. Mocht deze nu kapot gaan als ik daar ben, kan ik daar dan gewoon garantie claimen? Of moet ik het naar Nederland dan wel een EU land brengen om mijn garantie te kunnen claimen? Bij voorbaat dank voor de hulp
waarom bel je de helpdesk niet ff Interessante vraag. Als ze in kroatiƫ geen ophaalservive/reparatiecentrum in de buurt hebben, dan wordt t n probleem.
ja ik had inderdaad al gebeld inderdaad, ze zeiden dat het in principe geen probleem is voor landen binnen de EU, of iig landen waar de xbox is uitgekomen... dit is niet het geval voor Kroatie... ook al is hij daar gewoon te koop (wat volgens de man aan de telefoon niet het geval zou mogen zijn). Verder zei hij wel dat mijn garantie gewoon blijft en het beste zou zijn in het geval van een defect hem op te sturen (mijn kosten) en hem terug te laten brengen naar een nederlands adres (mijn ouders eventueel). Op zich is dat wel een acceptabele constructie, helemaal omdat Kroatie zelf geen enkele hulp dienst heeft wat dat betreft. Hij zei ook dat het dichtsbijzijnde service point in Tsjechie lag en dat ze vanuit daar wel kunnen komen ophalen aan de deur (!!!) mocht het nodig zijn, maar dat ook weer de kosten voor mij zijn. Hierbij noemde hij een bedrag van omtrent 60 euro, maar dat kan ook totaal verschillen, dus een erg losse schatting. In ieder geval ben ik wat gerust gesteld en hopelijk gaat het apparaat zowiezo niet kapot. Best bizar dat de xbox daar nooit is uitgekomen trouwens... je wordt er dood gegooid met ps3-en...