Gates is nog steeds de rijkste

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Badkiller, 22 sep 2003.

1. Badkiller

Badkiller Hardcore xbwer!

Leuk Bevonden:
    19
    Gates is nog steeds de rijkste

Microsoft-oprichter Bill Gates blijft de rijkste persoon op deze planeet. De economie van het land waarin hij woont heeft weliswaar een serieuze dip gekend, Gates wist zijn rijkdom toch weer uit te breiden. In zijn woonplaats Seattle is het nieuws reden tot feestvieren, want het is het tiende jaar op rij dat Gates de rijkste is.

Uit de meest recente editie van de jaarlijkse lijst met rijkste mannen die het tijdschrift Forbes opstelt blijkt dat Gates een netto-waarde van 46 miljard dollar heeft B en dat is 3 miljard meer dan vorig jaar. Ter vergelijking: op zijn bankrekening staat nu 2,3 keer zoveel als de totale productie van de Luxemburgse economie, over een heel jaar genomen. En Malta moet zijn Bruto Nationaal Product zeven en een half jaar lang opsparen om aan dat bedrag te komen, als we de gegevens van de CIA mogen geloven.

Ondanks een economie die lijdt onder de gevolgen van de oorlog in Irak, SARS en een algemene malaise gaat het de topman financieel voor de wind. Dat Microsoft in het afgelopen jaar vaak in het nieuws kwam dankzij allerlei problemen met beveiligen van zijn software, heeft evenmin negatieve gevolgen gehad voor de groei van Gates' fortuin.

Een van de redenen dat Gates de hoogste plaats op de lijst blijft bezetten, is dat hij in het afgelopen jaar veel aandelen in Microsoft heeft verkocht en het geld daarvan opnieuw investeerde, aldus Forbes. Over het algemeen steeg het algemene welvaartsniveau van iedereen op de Forbes-lijst dit jaar aanzienlijk, met tien procent. Verrassend genoeg meent Forbes dat dit komt door de waardestijging van internet- en technologieaandelen, die tijdens de dotcom-crash flink gekelderd waren.

Ook andere kaderleden van Microsoft beschikken over goed gevulde portefeuilles. De derde plaats op de lijst wordt ingenomen door Paul Allen, mede-oprichter van de softwaregigant. Allen vergrootte zijn rijkdom in het afgelopen jaar overigens met slechts één miljard, en kwam daarmee op 22 miljard dollar uit.

Steve Ballmer zakte dit jaar naar een elfde positie. De 47-jarige CEO van Microsoft moest Michael Dell, baas van het gelijknamige computerbedrijf, voor laten gaan. Dell is 13 miljard dollar waard, 800 miljoen meer dan Ballmer.

Andere miljardairs uit de ITC-wereld zijn Oracle-baas Larry Ellison (18 miljard dollar), Pierre Omidyar van eBay (6,9 miljard) en online boekenverkoper Jeff Bezos (5,5 miljard).

hoe zou dat nou komen??? 8) hint:xbox:D :cool: :+

ongeloofelijk!!!!!!!!!!!!!!

man wat is die man rijk en wat ben ik toch opeens jaloers!!

Bron: zonnet.nl

2. Lord<>Snowboard

Lord<>Snowboard ~XBW Member~

Leuk Bevonden:
    4
    Ipv van dan iets nuttig te doen voor de wereld (microsoft en xbox uitgesloten :cool:) met al dat geld!! Steun artsen zonder grenzen ofzoiets als dat, hij wordt dan mss nog heilig verklaard :9 Ik zou geen Bill gates willen zijn maar wel Paul Allen, een beetje low profile houde :)

3. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Eh... hij geeft veel geld aan goede doelen, en dan bedoel ik niet alleen aan de xbox:+, maar aan echte goede doelen...

4. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Bill Gates geeft jaarlijks miljoenen weg aan goede doelen.. laat daar geen misverstand over ontstaan..

Paul Allen is btw erg bekend.. niet bepaald low profile..

5. Lord<>Snowboard

Lord<>Snowboard ~XBW Member~

Leuk Bevonden:
    4
    Blijkbaar niet genoeg :+ Khad nog nooit gehoord van Paul Allen :eek:

Laatst bewerkt: 22 sep 2003
  6. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    Afgelopen week heeft hij nog vet veel geld aan Ethiopië (dacht ik)gegeven, voor de Malaria bestrijding. Iets van 100 miljoen dacht ik.Dus respect voor ome Bill.

7. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    hij heeft een paar dagen geleden 180 miljoen dollar aan Mozambique gedoneerd.....

(overal zn geld genomen is het natuurlijk nog niet veel, maar absoluut blijft het veel :D )

8. Nossy

Nossy bitch!grab that AK!

Leuk Bevonden:
    0
    Is dit in de 'bedrijven'-'compu' sector genomen?

Bedoel, die oliesjeiks zullen ook niet bepaald de armste zijn..

9. Badkiller

Leuk Bevonden:
    19
    neej gewoon dé rijkste man ter wereld ;)

10. Nossy

Nossy bitch!grab that AK!

Leuk Bevonden:
    0
    Muha, toch wel respect voor die man, beginnen in je garage en dan zo uitgroeien...

(Y)

11. Renegades NL

Renegades NL Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    is hij echt de rijkste man ter wereld, ik had eerst ook gehoord dat een stuk of 5 oliesjeiks hem voor waaren. Hoe doen ze zoiets eigenlijk. ik kan me voorstellen dat niet iedereen effe zijn bankafschrift laat zien

12. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    microsoft cijfers/ zijn aandeel enzz waarschijnlijk

13. Badkiller

Leuk Bevonden:
    19
    tja cia houd alles bij
    en het gaat om de rijkste man ter wereld, dat elke jaar word bekend gemaakt, dus mss dat het daarom is vrijgegeven..

14. Flinke tinus

Flinke tinus Heil to my girl

Leuk Bevonden:
    0
    damn das idd niet weinig en hij geeft idd veel geld uit aan goede doelen zoals hij paar maanden trug volgens mij nog iets van 150 mjln aan war child gegeven dus ben het helemaal met je eens packboyslim;) cker veel respect voor uncle bill

15. LeoGeo

LeoGeo Commodore

Leuk Bevonden:
    1
    Respect @ Bill

SInds ik het woord "geld" uit kon spreken wilde ik al zo rijk worden als hij, lol. Is nog steeds eigenlijk stiekem mijn levensdoel ("Maar je moet leven om gelukkig te worden, niet voor geld, geld maakt niet gelukkig!" hoor ik je al roepen; ik weet zelf als geen ander dat geld niet gelukkig maakt, maar het is nog wel mijn DOEL om het te berieken. Mijn filosofie: je hebt een goed leven gehad als je gelukkig bent. Je leven is echt geslaagd geweest, als je iets bereikt hebt; naambekendheid, rijkdom.... vandaar. En daar ga ik voor)

En ik weet ook, hij doneert superveel aan goede doelen. Een quote van mijn oude basischoolleraar:
    "Ja, Bill Gates geeft jaarlijks minimaal 200 miljoen weg ofzo. Maar dat maakt niet uit, want dat is voor hem net of jij 100 gulden hebt en je geeft r een cent van weg".
    Ik moest echt keihard lachen, en dat is waarschijnlijk waarom ik me dit nog kan herinneren :) Toegegeven, zo grappig is het natuurlijk helemaal niet, maar de manier waarop die man dat zei.... lol ^^ Ik hoor t m nog zeggen.

16. Badkiller

Leuk Bevonden:
    19
    als dat van die 1 cent van de 100 gulden zo is..
    dan waarom geeft ie niet meer uit aan goede doelen????? :D:D

17. omdat hij geld teveel heeft

18. Badkiller

Leuk Bevonden:
    19
    huh???

hoezo heeft ie dan teveel geld??

19. omdat hij goed baan heeft en said denkt dat hij ook dat kan worden

20. Badkiller

Leuk Bevonden:
    19
    ik ben je dus echt kwijt..
    dat hij een goede baan heeft en errug slim doet met de aandelen enz. weet iedereen (duh, rijkste man ter wereld)
    dan zegt iemand dat hij in ter vergelijking 1 cent van de 100 gulden p/jaar weg geeft aan goede doelen..
    en ik zeg, als dat zo is, waarom geeft hij dan niet méér uit aan goede doelen??
    en jij komt met: omdat hij te veel heeft??????????

dat snap ik dus écht niet...

Deel Deze Pagina