GBA beste platform deze generatie?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door sharkysharky, 19 nov 2003.

1. sharkysharky

sharkysharky Nintendo

Leuk Bevonden:
    0
    De library van de GBA krijgt dit najaar weer een hoop absolute toppers erbij. Als je nu eens onderstaande lijst bekijkt, welke console kan daar nu met haar spellen tegenop?:eek:
    • Advance Wars
    • Advance Wars 2
    • Golden Sun
    • Golden Sun The Lost Age
    • Super Mario Bros. 3
    • Super Mario World
    • Yoshi's Island
    • Fire Emblem
    • Final Fantasy Tactics
    • Mario & Luigi Superstar Saga
    • Mario Kart Super Circuit
    • Metroid Fusion
    • Wario Ware
    • 3 top Castlevania's (met name Aria of Sorrow)
    • Legend of Zelda: A Link to the Past

En zometeen kunnen hieraan worden toegevoegd:
    • Sword of Mana
    • Mario Golf: Advance Tour
    • Mario Tennis GBA
    • Metroid Zero Mission
    • Nieuwe Zelda

Naar mijn mening is de GBA koning (aan het worden) deze generatie _O_

Zijn hier mensen het met mij eens?

Laatst bewerkt: 19 nov 2003
  2. mr.ed

mr.ed ^^XboX k!ck$ @@r$^^

Leuk Bevonden:
    2
    ik houd het toch liever bij de xbox, GBA vind ik leuk om te doen als je geen tv ofzo bij de hand hebt, op vakantie in de auto ofzo maar voor echt gamen gebruik ik mijn xbox en PC

3. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Nee niet mee eens.. omdat een groot aantal van die spellen niets meer zijn dan ports van de snes.. En dat is net het probleem van de GBA vind ik .. te weinig echt nieuwe games ervoor, teveel oude ports.

Super Mario Bros 3, Super mario World, Yoshi Island, Mario Kart, Wario, Zelda. in ieder geval al ports.. En dan zal ik er nog een paar overgeslagen hebben waarschijnlijk ook.

4. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    GBA is een geweldig aparaat met inderdaad geweldige games, maar de beste? De beste handheld zeker weten, misschien ook wel de beste console.. Maar zoals Nemesis al zegt het zijn vooral ports van SNES games, niet dat dit voor de wat jongere gamers erg is, want het zijn pareltjes van games!

5. sharkysharky

sharkysharky Nintendo

Leuk Bevonden:
    0
    Vooral ports?
    Ik tel er maar 4 (3 mario's, Zelda), waarbij Zelda een exlusieve noemenswaardige toevoeging heeft: The Four Swords.

Mario Kart: SC bevat naast de tracks van Super Mario Kart wel degelijk zijn eigen portie nieuwe tracks, dus kan je ook niet als port beschouwen.

En Wario? Wario Ware is een uniek en splinternieuw concept van Nintendo...;)

Wat de games vooral zo goed maakt in mijn ogen is dat ze stuk voor stuk, op Metroid na, tientallen uren speelbaar zijn. Dat kun je van de meeste huidige consolegames niet zeggen...

6. PBateman

PBateman From the Shadows

Leuk Bevonden:
    233
    Absoluut niet mee eens, de meeste toppers heb ik jaren geleden al op de SNES gespeeld.

7. rare_ltd

rare_ltd ~

Leuk Bevonden:
    0
    "bastardisation of your memories", vond ik wel een mooie term de ik las over de GBA... Vooral als je ziet hoe Donkey Kong Country en Contra bijvoorbeeld worden behandeld.

Verder ben ik ook niet onder de indruk van de nieuwe Metroid en Mario Kart. Naar mijn mening zijn ze in het kwadraad nog niet eens gelijkwaardig aan Super Metroid en Super Mario Kart. Maar voor de rest ben ik wel een echte 16-bit fan, maar zie dan liever wat nieuws, Vietiful Joe advance ofzo :)

8. Kane

Kane Xcusses voor de post

Leuk Bevonden:
    2
    Het is zeker een super console.. zonder twijfel de beste handheld... (en dat zal nog wel ff zo blijven) misschien niet de beste console..maar toch..

9. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Hoe kan je het bedenken?

Een piepkleinschermpje heeft dat ding! Geen geluid, slechte graphics, nu ja niet mijn ding zo'n draagbaar geval.

Zie ook niet hoe ik al rijdend een spelletje kan spelen. GBA is mi een gadget, grappig voor een halfuur om daarna ergens in een donker vergeten hoek stof te gaan happen.

10. Lord_Snake

Lord_Snake teh pwn

Leuk Bevonden:
    0
    Het zijn bijna allemaal remakes van (overigens zeer goede) oude (veelal nintendo) games, opzich niks mis mee, maar dat maakt het imho zeker geen topper van deze tijd :)

11. sharkysharky

sharkysharky Nintendo

Leuk Bevonden:
    0

12. C()Rr0$!oN

C()Rr0$!oN [BiEr] AlfA

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het gedeeltelijk wel met je eens, ik denk dat geen enkele console / pc game tegen de hoeveelheid gameplay van de gba toppers op. Dus dan zijn er misgien 3 van de toppers van de SNes geport, er blijven nog zoveel toppers over die stuk voor stuk een langere houdbaarheid hebben dan bijvoorbeeld KotOR.

13. rare_ltd

rare_ltd ~

Leuk Bevonden:
    0
    als ik even naar gamerankings kijk (de top 10) dan kom ik tot deze conclusie:

1. The Legend of Zelda: A Link to the Past--------------------SNES spel
    2. Advance Wars-----------------------------------------------
    3. Super Mario Advance 4: Super Mario Bros. 3-----------------NES spel
    4. Metroid Fusion--------------------------------------------SNES veel beter
    5. Super Mario World: Super Mario Advance 2-------------------SNES spel
    6. Mario Kart Super Circuit----------------------------------SNES veel beter
    7. Yoshi's Island: Super Mario Advance 3----------------------SNES spel
    8. Tony Hawk's Pro Skater 2----------------------------------console veel beter
    9. Advance Wars 2: Black Hole Rising--------------------------
    10. Golden Sun------------------------------------------------

allen Golden Sun & Advance Wars 2 zou ik dan kopen van dat rijtje

trouwens de normale GBA zie je niks op, dat scherm is echt zo slecht... de GBA SP is dan een stuk beter, misschien dat ik er ooit nog 1tje koop als er meer orgineels komt

14. sharkysharky

sharkysharky Nintendo

Leuk Bevonden:
    0
    De SP heb ik gehad, maar vond hem totaal niet lekker in de hand liggen. Een spel als Mario Kart speelt met die lompe triggers voor geen meter...

Vandaar dat ik de gewone GBA ga kopen voor een (zachter) prijsje. Speel met dat ding doe ik toch vrijwel alleen op de bank, waar ik genoeg licht heb ;)

Laatst bewerkt: 19 nov 2003
  15. rare_ltd

rare_ltd ~

Leuk Bevonden:
    0
    zo ben door jou ook even aan een GBA onderzoekje begonnen en zie toch wat intressante titels voorbij komen (bij de iets lager genoteerde games)... alleen de game-prijzen zijn nogal hoog, maar GBA is geloof ik regio vrij toch? dus zou 't wel makkelijk maken.

wat ik wel raar vind is dat ik geen tetris op de GBA zie, behalve dan dat mislukte Tetris Worlds, wel jammer :mad:

16. rare_ltd

rare_ltd ~

Leuk Bevonden:
    0
    wow, ik wil straks ook een gba kopen... Winning Eleven GBA blijkt erg goed te zijn, wist helemaal niet dat dat bestond :eek:
    lijkt me echt gaaf om in de trein te doen _O_

ook Sonic Pinball lijkt me gaaf (net als Kirby's Pinball, was 1 van de betere oude gb spellen terwijl ik Kirby zelf maar een vaag mannetje vindt)

alleen die games moeten goedkoper zijn (Sony schiet op met die PSP :9 ) Als ze 30 euro per stuk zouden zijn, zou ik zo alle toppers kopen (zijn er een stuk of 12)...... Of misschien allemaal in 1 keertje importeren uit de VS is ook een optie

17. sharkysharky

sharkysharky Nintendo

Leuk Bevonden:
    0
    Winning Eleven GBA? Wow!
    Hoe goed is die? Ken jij reviewtjes op het net?

Die moet je zeker importeren dan (zo effe checken bij lik-sang)?
    En GBA is universeel toch, dus ook Japanse cartridges werken op de PAL GBA?

Ga je er nu toch een aanschaffen, Rare? ;)

Omdat die spellen toch nog zo vreselijk duur zijn hier, is importeren uit de VS is zeker een optie. Maar tweedehands kun je ze toch vrij snel na hun release voor acceptabele prijzen tweedehands kopen op marktplaats, of hier op Xbazar. Je hebt tenminste geen risico op eventuele krassen...:)
    Ik shop tegenwoordig bij dvdboxoffice (snelle levering trouwens) en cduniverse (lekkere prijzen). Bij die laatste heb je wel verzendkosten en loont het om in een keer meerdere spellen te kopen.

Welke ga je denk je kopen? De normale of de SP?
    Ik ga zelf voor de normale en voor de player; die SP vind ik vooralsnog veel te duur, en lag bij mij zoals ik al zei niet lekker in de handen.

Wat betreft de PSP: ik ben echt benieuwd naar dat ding. Met name hoe in welke mate (en waar) hij een echte bedreiging gaat vormen voor de GBA. Sony zal in ieder geval de Japanse ontwikkelaars met zich hebben. Je ziet ook in verhouding weinig spellen afkomstig van Square, Konami, Namo en Capcom op de GBA verschijnen, wat kan betekenen dat ze al enige tijd met de PSP bezig zijn...damn, echt teveel platformen tegenwoordig!

PS: Ga je volgende maand ook Donka Konga importeren?

18. rare_ltd

rare_ltd ~

Leuk Bevonden:
    0
    reviewtje Winning Eleven:
    http://gameboy.insidegamer.nl/ShowContent.asp?ContentID=14137

Vaag trouwens dat die dvdboxoffice opeens zo snel is, misschien dat ik daar ook weer eens ga bestellen dan. Zelf ga ik voor de SP, en dan met name voor het schermpje en de accu. De normale GBA lijkt me wel inderdaad wel lekkerder in de hand liggen, maar denk wel dat ik aan de SP ga wennen. Ik heb wel eens een normale GBA van iemand geleend en vond 't schermpje erg moeilijk zien. Als er een leuke limited import SP (JAP/VS) is wil ik die, maar daar heb ik nog niet naar gezocht.
    In japan schijnen ze een 'high capacity 1000 mA' accu te hebben, waarmee je tot 17,5 uur lang kunt spelen en dat klinkt wel goed.
    Weet ook nog niet welk spel ik er als eerst bij ga kopen. De player kan ik dan hoop ik met m'n VIP sterren kopen :D

De PSP ziet er erg mooi uit, maar kan er verder nog weinig over zeggen. De prijs, accu tijd etc. etc. zijn allemaal nog onbekend. Ik hoop wel dat de PSP zich gaat richten op 2D games, aangezien de consoles nu bijna geen 2D games meer maken. Hopelijk gaat Nintendo ook geen nieuwe gameboy uitbrengen, want kwa graphics vind ik de GBA SP goed genoeg, lekker SNES graphics. 't zou best kunnen dat Square opeens Chrono Trigger en Secret Of Mana bijvoorbeeld uit brengt voor de PSP, dat zou voor Nintendo een harde klap zijn, aangezien de GBA SP voor dat soort spellen ideaal is.

Donkey Konga ga ik overigens niet importeren, dat spel komt toch ook gewoon PAL neem ik aan? Wordt een beetje duur met verzendkosten (2 trommels [anders is er niks aan]) Wordt overigens wel een echte feest game, net als Samba! Als die alleen in Japan komt, bestel ik 'm natuurlijk wel gelijk.

19. sharkysharky

sharkysharky Nintendo

Leuk Bevonden:
    0
    Bij lik-sang kan ik WE6 niet vinden. Ken jij een JP-import site die hem wel heeft? Lijkt mij wel gaaf WE op een portable te spelen!
    En hij lijkt inderdaad erg goed te zijn volgens insidegamer.

Gaat die PSP niet gewoon een getweakte engine van de PSX gebruiken? Dat dacht ik namelijk; dat geeft ze de mogelijkhed om bijvoorbeeld een FFVII erheen te porten. Alleen dat voorbeeld al, zal de PSP een succes maken!
    Stilletjes hoop ik nog steeds dat ze CT op de GBA gaan uitbrengen. Ik heb helaas de SNES generatie gemist, en vanwege de gruwelijke loading times heb ik geen zin om te beginnen aan de PSX versie (onderdeel van de US FF:Chronicles).

Heb jij Samba met de officiele ballen? Zo ja, hulde _O_
    *sharkysharky is jaloers*
    Samba de Amigo heb ik dus aan mij voorbij laten gaan (dom, dom, dom) dus deze volgende kans (met Donkey Konga) laat ik zeker niet schieten!

20. rare_ltd

rare_ltd ~

Leuk Bevonden:
    0
    ja klopt wat je zegt over die PSP, alleen ik snap niet hoe je alle 3D spellen speelt op een handheld zonder zo'n control stick :confused:

winning eleven zie ik ook niet staan bij lik-sang, hier was die wel te koop (voor europese prijzen :)):

http://www.gamechoiceclub.com/navigateProduct.asp?product_id=973

http://www.play-asia.com/paOS-13-71-69-70-1wf-4-5-77-7-15-winning+eleven.html

Samba inderdaad orgineel, zo'n spel mag je toch niet missen. Zelf zit ook nog te denken om Steel Battalion in de herkansing te halen, maar daar ben ik niet nog niet zeker van. Als Kameo & Ninja Gaiden tegenvallen denk ik dat ik SB maar ga kopen, moet toch wat hebben op m'n doos.

Deel Deze Pagina