Gebruik van afkortingen in Xbazar

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door STARBL@DE, 17 sep 2004.

1. STARBL@DE

STARBL@DE New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal!!

Zoals jullie kunnen lezen wordt in het beleid van XBazar vermeldt dat er geen afkortingen van spellen gebruikt moeten worden in de Threads, DOE DAT DAN OOK NIET!!

Ik wordt helemaal wappie van al die suffe afkortingen en weet af en toe echt niet om welk spel het gaat. Het staat misschien interessant, maar ik kan er af en toe geen touw aan vast knopen!!

Bedankt voor het begrip

STARBL@DE

2. ProXi

ProXi Watch Out!! Vroemmmm

Leuk Bevonden:
    0
    Oeee wat is de wereld soms toch zwaar he :)

PS ik vind jou post ook niet echt duidelijk
    Welke games biedt je nou aan of zoek je??
    Daar is dit gedeelte van het forum voor geloof ik :)

Alvast bedankt voor je nadere uitleg

3. Ol' Capone

Ol' Capone Future xbw *****

Leuk Bevonden:
    1
    Of je reageert niet! ;)

Dit kan dan wel beter in een andere thread... maar het is toch echt wel duidelijk wat hij bedoeld :)
    *snapt zelf ook niet alle afkortingen :eek:*

4. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    ik zou het als ik jou was in suggesties en problemen gepost hebben maar ok.
    ik snap ook meestal die afkortingen niet.
    maar het is wel goed dat iemand even reageerde over de afkortingen vind ik;).

5. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    Is toch een taak van de moderators om hier op te letten?

6. SILVER_bullit

SILVER_bullit Nieuwe gadget: K750i

Leuk Bevonden:
    6
    Misschien past dit beter in het subforum XBW.nl: Suggesties, problemen en opmerkingen

7. General Wong

General Wong Vietnamese Tijger

Leuk Bevonden:
    0
    Mjah, ik heb er in 99% van de gevallen geen problemen mee, maar laatst werd er een zin met alleen maar afkortingen gebruikt zonder ook maar iets voluit te schrijven, tsjah, dan is het voor mij ook puzzelen. Oproep van Starblade sta ik compleet achter; hou het simpel zodat het voor iedereen te begrijpen is :).

8. Zephyrus

Zephyrus ...

Leuk Bevonden:
    0
    ik niet, afkortingen zijn handig en als je niet weet wat het is, vraag je het toch gewoon?

9. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Verplaatst naar het problemen, suggesties en opmerkingen forum en titel aangepast.

10. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Bij de meeste spellen is de afkorting meer dan bekend. Denk aan PGR en THUG.
    Maar soms maakt iemand zelf een afkorting, en tja, dan wordt het erg onduidelijk.
    Goed dat je het nog even aan de orde brengt.

11. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Het gaat soms wel erg ver. Inderdaad, iets als PGR en RSC is bekend, maar als iemand denkt overál een afkorting van te kunnen maken gaat het fout. Misschien moeten we juist wel afkortingen toestaan en een lijst creëren waar alles nog eens netjes op uitgelegd staat. Met de huidige diversiteit aan spellen gaat het ook nog wel eens mis. Als iemand spreekt over CS weetik niet of dat Crimson Skies of CounterStrike is.

12. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Of dat de thread-starter aan het begin van zn draad erbij zet welke afkortingen. Dus zoiets:
    Te ruil
    Project Gotham Racing 2 (PGR2)
    CounterStrike (CS)
    Ajax Club Football (ACF)
    etc.

Dus dat ze in de eerste post waar alles staat, de game-naam in z'n geheel opschrijven en vervolgens in de thread verder met afkortingen werken.

Maar dan krijg je misschien het probleem van, dat er steeds andere afkortingen gebruikt worden in de andere threads.

Misschien dat zo'n lijst dan wel handig kan zijn.

13. Borix

Borix Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    goed punt, ik denk dat iedereen het beste gewoon geen afkortingen meer kan gebruiken. want elke keer weer naar een lijst kijken is nog meer moeite dan schrijven zonder afkortingen.

14. STARBL@DE

STARBL@DE New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Strak plan! ;)

15. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ja of de mogelijk geven, om het kiezen van afkortingen of geen afkortingen.
    Maar dat dan wel in de titel van de thread en in de eerste bericht alleen gehele namen van spellen mogen worden gegeven.

Dit is vooral makkelijk voor die gene die net hier lid zijn en dus nog niet thuis zijn in afkortingen.

Laatst bewerkt: 18 sep 2004
  16. X-power

X-power Nah

Leuk Bevonden:
    0
    Die afkortingen zijn soms idd wel irritant, krijg je van die dingen te zien als: Ikkuhhh vuhrkoop SHDAJ, das een lijp spell. Gewoon hele naam er neer zetten, is toch niet te veel gevraagd.

Deel Deze Pagina