Geen direct uit de versterker met xbox 360

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door titan1980, 16 jun 2009.

1. titan1980

titan1980 Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    33
    Vreemde gebeurtenis! Afgelopen zaterdag de stekkers uit de contacten gehaald en een weekendje weg geweest. Zondag weer terug en alles weer aangezet. Ik had ineens geen geluid meer over mijn buizenversterker van de xbox.

Xbox360 elite via HDMI naar de Tv, vanuit de tv met rood/wit tulp naar de versterker Tape-in. Ik heb geen surroud geluid dus gewoon stereo maar nu heb ik dus geen geluid meer alleen uit de versterker. Het vreemde is als ik het geluid van de tv aan doe dat dan de versterker het ineens wel doet.:confused:

Het vreemde is dat hij precies hetzelfde doet met mijn andere xbox360 maar dan component.

Maar het vreemde is, hoe kan dit zo ineens?!

2. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Maar je stuurt HDMI je TV in en vervolgens haal je het geluid er weer uit via de Audio Out van je tv? Is het dan niet logisch dat je geen geluid hebt als je de TV op mute zet? Als je het volume op de tv omhoog draait, hoor je dan ook via de speakers van je tv geluid of alleen via je geluidsset? Ik vind het moeilijk een beeld te vormen uit je beschrijving, ook al probeer je het duidelijk te vertellen.

3. titan1980

Leuk Bevonden:
    33

Klopt het is ook niet zo makkelijk maar inderdaad als ik dan de volume van de tv omhoog gooi dan hoor ik dus wel geluid via de speakers van de versterker. Het vreemde is dit was voorheen niet zo, toen kon ik gewoon het tv geluid uit laten en had ik prachtig geluid over mijn 2 speakers :confused:

4. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Heeft je TV geen 3.5mm Jack ingang voor koptelefoon? Zo ja: daarin drukken die kabel met en 3.5mm jack to tulp verloopje ;)

5. titan1980

Leuk Bevonden:
    33
    Nou heel vreemd alles doet het weer ineens maar ik vraag me wel of ik het goed gedaan heb hier de situatie.

Ik heb een Sony Bravia LCD, via HDMI zit mijn x360 daarop en de samsung HD decoder ook. De 2e xbox zit erop via component. Het geluid van alle bronnen zijn dus via rood/wit tulp! Nou heb ik het geluid van de samsung HD decoder lopen via rood/wit rechtstreeks naar de versterker in ingang TAPE-in.

Ok hier komt het, vanuit mijn tv loopt 1 rood/wit tulpje naar de versterker en die zit in de ingang: A/V. Dit kabeltje zorgt er dus voor dat ik geluid heb voor zowel de xbox hdmi en de xbox component. Ik heb dit zo aangesloten maar de vraag is, is dat goed voor je versterker. een Xbox hdmi en xbox360component. Het geluid van de tv decoder klinkt nogal echo-achtig over mijn speakers en ik twijfel dus ok het wel goed aangesloten is.

6. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Het doorlussen van het geluid vanuit de tv naar een receiver is eigelijk af te raden. Beter is om het direkt vanaf het afspeelapparaat (dvd/xbox etc) naar de receiver te laten lopen.

De echo krijg je doordat het beeld van de tv iets achter gaat lopen ten opzichte van het geluid. Dit komt doordat de tv te lang bezig is met het beeld en dit noemen ze het lipsync probleem.
    Daarom zijn receivers tegenwoordig uitgerust met een audio-delay.

Vooral Samsung lcd's hebben veel last van de lip-sync. Soms helpt het om de koptelefoonuitgang te lussen naar de receiver, als je geen andere mogelijkheid hebt.

Deel Deze Pagina