geen geluid in films, wel in games

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door aNAREXIA, 20 mrt 2010.

1. aNAREXIA

aNAREXIA Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oke mensen ik kom er niet uit, ook niet na dik hier te hebben gezocht en te hebben gegoogled.

Ik heb een LCD-TV met HDMI in.

Mijn 360 is daar op aangesloten

Als ik game, dan schiet hij zelf in een stand van (en dat krijg ik op het scherm te zien) ; 1280 x 720 60
    Ik denk dat die 60 op Hz slaat.
    Maar als ik een DVD in mijn 360 frots, dan schiet hij in 1280x720 50. Maar dan heb ik geen geluid meer uit mijn TV. Ik snap er geen donder van. Als ik op problemenoplossing op mijn 360 druk staat er dat ik voor digitale audio uit een hdmi nodig heb en die heb ik.

rara

Laatst bewerkt: 20 mrt 2010
  2. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Kan een hdcp issue zijn (beveiliging hdmi). Wat wel s schijnt te helpen is om de dvd af te spelen en dan ff naar een andere source op je tv te switchen (zet m ff op componenten ofzo en daarna weer terug op de xbox ingang).

De resoluties die je ziet in beeld zijn de reso's die je xbox uitstuurt. De dvd's worden geupscaled wanneer je hdmi en vga gebruikt.

Zet de audio ook s op Digital Audio in het Xbox-Console Settings-Audio menu.

Eh, 60hz bij games? Welke game speel je dan eigenlijk? 99% van de games is 50hz en alleen games als Gears of War en Halo zijn 60hz.
    Waarom zou de xbox eigenlijk een 1270 doen? Apart.

3. aNAREXIA

aNAREXIA Active Member

Leuk Bevonden:
    0

1270? oops, veranderd

60 komt er altijd al te staan als ik mijn 360 aanzet.
    En ik zal die andere zaken eens uitproberen.

4. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Je bent niet de enige bij wie dit gebeurt, want ik lees t wel vaker.
    Er is een tijd geleden een update geweest die t zou moeten verhelpen, maar er schijnt niet echt 1 oplossing te zijn die alles verhelpt.

Laat ff weten of t helpt.

5. aNAREXIA

aNAREXIA Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oke, er staat 50p en 60p
    dus 1280x720 60p bij 360 aanzetten en gamen en in film schiet hij naar 1280x720 50p
    de 60p is bij elke film.

Heb lopen switchen naar andere sources, maar bij terug naar HDMI schiet hij weer naar 50p en heb ik geen geluid.
    Film eruit dmv ejectknop op 360, gaat gelijk teug naar 60p en ik heb weer geluid.

Het is om gek van te worden.
    Ik wil dat ding ook kunnen gebruiken om films af te spelen, ga nml een mediastreamer aanschaffen en dan moet dus de oude DVD speler eruit.

6. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Staat je uitvoer niet gewoon per ongeluk op DTS waar je TV/Reciever niks mee kan?

7. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Je bedoelt in het menu van de film zelf toch? Zat ik ook nog aan te denken.

Probeer ook s een andere dvd.

Zou t helpen als je de xbox op 60hz zet? Dat kan alleen als je een niet-hd kabel gebruikt.
    Sluit m aan op scart of met de componenten/vga kabel waarna je de schuif op SD zet.
    Daarna kan je bij console-settings de xbox op 60hz zetten.
    Of misschien staat die daar juist op en helpt t als die op 50hz wordt gezet. (dit is het betere gokwerk ;) )

8. aNAREXIA

aNAREXIA Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb zowel DTS als dolby DVD's geprobeerd, geen verschil.
    Zal andere mogelijkheden eens proberen, probleem is, ik wil die HDMI gebruiken, juist ivm de games.

En anders gooi ik gewoon een DVD in mijn popcorn hour C200

9. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Is de xbox niet een beetje luidruchtig om naar een film op dvd te gaan kijken?

10. aNAREXIA

aNAREXIA Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij niet, draait dan maar gewoon op 1 speed. Ik hoor iig nix, dat is dan wel weer goed, alleen ik hoor het verkeerder nix ook.

11. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
  12. markie109

markie109 Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb hetzelfde probleem, als ik een filmpje op de xbox wil afspelen komt er geen geluid. Nadat ik zoals jij heb gezegd verander van kanaal en dan weer terug doet hij het wel. Maar is er ook een manier om het zo te veranderen dat dat niet hoeft?

in iedergeval toch bedank voor een oplossing

Deel Deze Pagina