Geen HDMI aansluiting op XBOX maar wel op scherm

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Johan5, 2 mei 2009.

1. Johan5

Johan5 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo beste mensen.

Ik heb een oude xbox 360 zonder hdmi aansluiting. Ik wil deze heel graag op mijn beeldscherm aansluiten. Ik begrijp dat ik wat kwaliteit ga verliezen vergeleken met xbox 360 met hdmi aansluiting.

Maar welke kabel(s) kan ik nu nou gaan gebruiken? HDMI naar component convertertje op me scherm aansluiten en daarna de 3 kabeltjes (ipv 6!) wat volgens mij tulp heet daar aansluiten, zal dit gaan werken?

Mijn beeldscherm heeft HDMI, DVI en VGA aansluitingen.

Ik hoor het heel graag!
    Johan

2. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.663
    Je zal nooit echte HDMI kwaliteit krijgen. Component zelf ziet er IMO al goed uit, maar je kunt een convertje kopen. HDMI naar component moet je dan hebben.

3. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    component is goed genoeg .. ik zie zelf geen verschil tussen hdmi en component.. als je geen component optie hebt .. gebruik dab vga

Laatst bewerkt: 2 mei 2009
  4. Johan5

Johan5 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben blij zo lang ik mijn xbox op mijn beeldscherm kan aansluiten. Ik heb net even opgezocht op hdmi naar component, maar zag allerlei dure boxen die analoog naar digitaal omzetten.

Maar wat ik nog steeds niet precies snap (waarschijnlijk heb ik ook een nieuwe xbox kabel nodig), mijn kabel die van xbox naar tv gaat, is zo'n tulp aansluiting. Rood, geel en wit. (Plaatje).

Als ik op component kabel zoek, zie ik RGB (Rood, groen en blauw) kabels. Zijn deze hetzelfde?

Hoor het graag.

5. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Je moet gewoon een VGA-HD kabel kopen. Daarmee kan je je xbox aansluiten op je beeldscherm ;) Superscherp beeld.

6. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.663
    Wat voor een xbox heb je? Zo'n Core/Arcade ding zonder harddisc? Die hebben namelijk geen HD kabeltje erbij zitten! Die zou ik wel zwaar aanraden. Dan heb je namelijk 6 kabeltjes.

7. Johan5

Johan5 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @Maarten00
    Bedankt, ik zal overwegen om eentje te aanschaffen. Maar ik wil er wel bijzeggen dat ik een groot verschil zie tussen VGA en DVI op mijn 26" beeldscherm. Maar, als er geen optie is om mijn HDMI/DVI poorten te gebruiken, wil ik deze zeer graag kopen!

@Tyrant
    Ik heb de eerste core xbox 360 versie. Zonder HD en HDMI kabels.

8. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Het ligt een beetje aan je scherm of vga of componenten mooier is. Op mijn schermen vond ik componenten altijd mooier dan vga, maar het ligt ook een beetje aan je resolutie.

Wanneer jij een pc monitor hebt met een afwijkende reso dan kan vga de betere keus zijn.
    Wanneer je scherm HD is dan moet je zeker zo'n kabel kopen hoor!

Die kabels van de foto zijn niet de goede! De componenten kabels bestaan uit 6 tulpjes:
    - 3 tulpjes voor beeld namelijk Rood Groen en Blauw
    -2 tulpjes voor stereo geluid Rood en Wit
    -1 composiet (geel) en die moet je zeker niet gebruiken.

Vergeet niet de schuif op de kabel op HD te zetten

Een hd vga kabel spreekt voor zich.

Laatst bewerkt: 2 mei 2009
  9. Johan5

Johan5 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @Ferry34
    Aha! Dat wil zeggen dat ik toch voor de vga optie moet gaan. Aangezien ik geen componenten aansluiting op mijn scherm heb. Het scherm is wel HD (1080p) maar ik heb enkel HDMI (+DVI/VGA) aansluiting. Of bestaat er zo'n convertje van HDMI naar vrouwtjes componenten?

Dat zou ideaal zijn, dan heb ik enkel zo'n convertje en xbox 360 componenten kabel nodig. (En misschien nog een normale hdmi kabel.)

10. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik het goed begrijp gaat het om een (pc) monitor ?

Dan kun je het beste de VGA kabel gebruiken die microsoft heeft uitgebracht voor de xbox360. (of één van een third party maar ik adviseer die van microsoft)

Met allerlij converterkabels word de kwaliteit alleen maar slechter + je zit met een enorme kabelbende en het kost je alleen maar meer geld om niks.

Hdmi is erg overrated, het hangt allemaal van de apperatuur zelf af of hdmi beter is dan component en vga.
    En hdmi is

11. Johan5

Johan5 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @Sato
    Ja, het gaat om een 26" pc monitor. Ik ga denk ik toch zo'n VGA kabeltje halen, alleen wat ik erg jammer vind, als ik bijvoorbeeld op resolutie 1920x1200 zet en Windows Verkenner beeldmodus op Lijst of Detailed (dat je alle bestanden klein onder elkaar ziet) dan kan ik dat met een VGA aansluiting niet lezen (heel erg wazig). Maar wel als ik mijn DVI aansluiting op monitor + videokaart gebruik.

Vandaar dat mijn voorkeur niet naar VGA gaat (op hoge resoluties).

In ieder geval, er zullen vast veel meer mensen zijn met zo'n frustatie. Dus om het even gemakkelijker te maken, met de volgende kabels kun je je oude xbox 360 (zonder HDMI) aansluiten op je monitor via VGA (zo'n blauwe poort):

Microsoft VGA HD AV Kabel - € 29,99
    Logic 3 VGA TFT Kabel - € 14,99

12. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
  13. Emileu

Emileu Active Member

Leuk Bevonden:
    33
    Let wel op dat je VGA-poort van je TV 1080I of P ondersteunt.

Mijn pas nieuwe Panasonic TX-L37G10 gaat maar tot 720P en ik heb gelezen dat meerdere merken dit verschijnsel hebben. Inmiddels aangesloten via de Component en dan ziet het er ook schitterend uit. (1080I)

Deel Deze Pagina