Ik heb gisteren XP opnieuw geinstalleerd en kon vervolgens geen verbinding krijgen met het internet. Ik heb vervolgens de cd-rom van de ADSL-aansluiting erbij gepakt om het zo te gaan installeren, maar voor ik in het installatieprogramma kom krijg ik de melding dat het TCP/IP (oid) niet geinstalleerd is. Volgens de help-functie kan ik dat doen via de Windows Installatie cd wat ik gedaan heb, maar aangezien het nu nog niet werkt vraag ik jullie om hulp. We hebben ADSL van Planet en een SpeedTouch 510.
Deze computer --> Configuratiescherm --> Systeem --> Hardware --> Apparaatbeheer, (drivers van) netwerk kaart goed geinstalleerd?
Wij hebben thuis ook speedtouch 510 alleen dan van wanadoo/orange. Hier hebben we ook een keer gehad na het opnieuw installeren van XP dat internet eraf lag. Kastje (modem) stond wel gewoon aan, alleen geen internet. Wat we toen moesten doen was naar zo'n site gaan (waren alleen nummers die je moest intypen in de adresbalk, dit: 10.0.0.138 ) en daar moest gekeken worden bij connections of er wel connected of iets dergelijks stond. Je moest inloggen, waarmee weet ik niet meer precies . Wij hadden dat dus niet, waardoor we ook geen internet hadden (daarna weer wel). Weet niet of je er wat aan hebt, maar wij hadden toen ook geen internet. Misschien dat dit wel een heel ander probleem is.
Nu je het zegt, ik kan me er wel iets over herinneren dat ik ook zoiets heb gedaan de vorige keer na een herinstallatie. Ik ga nog maar even wat proberen
@ Danger: Ik heb bij hardware gekeken via systeemeigenschappen ofzo en daar stond bij onbekende apparaten iets van ethernet blabla. Ik neem aan dat dat de ethernetkaart/internetverbinding is en die was inderdaad niet geinstalleerd. Maar mijn vraag is dan hoe ik dat doen moet? Naar mijn weten heb ik geen cd-rom oid waar dat op zou kunnen staan..
heb je wel de moederbord drivers geinstalleerd? op deze cd staan vaak ook drivers voor onder andere de netwerkkaart.