Geen Kleuren

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door shibumi, 28 aug 2004.

1. shibumi

shibumi Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    geen kleuren op mijn beeldscherm

Sinds een paar weken doet mijn pc een beetje raar, ik kon eerst de kleuren rood en groen niet zien, en nu heb ik helemaal geen kleuren. Ik kan alleen een beetje blauw onderscheiden maar voor de rest is alles zwart-wit. Ligt dit aan mijn videokaart (Geforce MX 440 van ong. 2 jaar oud), aan mijn monitor of aan iets anders? Wie kan me helpen?

Laatst bewerkt: 28 aug 2004
  2. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Heb je de mogelijkheid om een andere monitor/pc te proberen. Dan zie je denk snel genoeg of het aan je videokaart of monitor ligt. Wat je kan doen is je drivers van je videokaart herinstalleren (zodat hij dus weer prima moet werken) en je kast openhalen om te kijken of er niet iets doorgebrand is met je videokaart. Daarmee kan je al kijken of het je videokaart is of mogelijk je monitor.

3. shibumi

shibumi Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik denk wel dat ik een ander monitor kan regelen, maar hoe weet ik of mijn videokaart is doorgebrand? ik heb mijn videokaart aangeraakt en het voelde nogal heet aan...

4. Senshin

Senshin Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    dat ie sinds kort raar doet.
    Heeft niet met je instelling te maken.
    Of je videokaart is brak, dus tijd voor een nieuwe (je kan pech hebben en hij gaat maar 2 jaar mee)
    Of je beeldscherm is brak.

Als je 2e pc heb, sluit daar dan dit beeldscherm op.
    Doet ie het goed, is je beeldscherm ok, maar je videokaart waarschijnlijk.

Maar desnoods kan je altijd kijken in windows zelf (kans is klein, maar je weet het ff nooit)

doe rechtse knopmuis op desktop--->>properties-->>setting-->>advanced-->>bij ati kaarten staat er color----- je hebt ook nog overlay.

Kijk zelf maar, als je een ati kaart gaat het ook zo, alleen het het tabblad maybe anders.

Als dat niet werkt moet je gewoon ff de eerste optie doen.

GreetZ senshin

5. Vinnie 78

Vinnie 78 Vinnie vinyl

Leuk Bevonden:
    0
    Een collega van mij heeft eens een nieuwe videokaart gekocht die binnen 3 weken al kapot was. Het was niet eens een goedkope kaart, maar er zat natuurlijk wel gewoon garantie op.
    Als je videokaart nog geen 2 jaar oud is kan het zijn dat jij ook nog garantie hebt. Er zijn fabrikanten die 2 jaar garantie geven.

6. Senshin

Senshin Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    het hoeft niet duur of goedkoop te zijn, als ie gewoon fout is gebakken.
    De kaarten worden gestest, zijn ze goed gaan ze door.
    Maar sommige zijn goed maar als het ware zeer zwak.
    Die gewoon na een bepaalde tijd dood gaan.
    Je hoeft er maar net 1 te hebben, maar de kans is gewoon heel klein omdat de gene die goed gebakken zijn voor 99,9% allemaal dikke jaren meegaan (5 t/m weet ik veel)
    maar ja, je hoeft maar net die 0,1% te hebben :)

7. -|FGB|-

-|FGB|- Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Staan er geen speakers o.i.d vlak langs de monitor?
    Dat kan nl een soort magnetisch effect geven.
    Laatst had ik ook veel verkleuringen, van rood naar grijs naar rose, vanalles!

8. err0r

err0r Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Meestal verliest de monitor zijn kleuren als de kabel van de monitor niet goed op de computer vast zit.

9. Argus

Argus Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Of als je er een ventilator dichtbij zet 8)

10. shibumi

shibumi Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    nee ik heb geen speakers bij mijn monitor en de kabels heb ik ook al tig keer gecontroleerd, ik zal nog eff een andere monitor proberen..

11. Japzor

Japzor ... Biertje ?

Leuk Bevonden:
    1
    Ik zou zeggen, kijk asjeblieft of die goed aangesloten zit.. Ik ken het verhaal nog wel van iemand die maandenlang met een paarsachtig beeldscherm zat en toen ik er naar keek bleek dat de monitor niet goed aangesloten was.. :confused:

12. Senshin

Senshin Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    dan ben je gewoon een mongool, want voordat je zoiets neerzet doe je wel ff de makkelijke dingen zoals.

kijken als kabel goed vast zit.
    andere apparatuur die misschien het kunnen veroorzaken

en die shit.

13. shibumi

shibumi Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de kabels erg vaak gecontroleerd, die zitten goed vast. Soms zit mijn videokaart ook een beetje los, maar er verandert niks als ik hem weer goed erin steek...

Deel Deze Pagina