[PS4] Geen schade in Gran Turismo 5 ?

Discussie in 'Games' gestart door sega freak, 18 apr 2007.

1. sega freak

sega freak Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    http://www.ps3blog.net/2007/04/16/no-damage-in-gran-turismo-5/

Als dit waar is dan ben ik zwaar teleurgesteld :mad:

2. Cybercon

Cybercon Guest

Dat zou inderdaad erg jammer zijn, maar toch wacht ik liever op een reactie van Polyphony Digital.

Trouwens laatst was er ook al iemand die liep te blaten dat er eind maart de eerste screens van Killzone zouden komen. Achteraf dikke lulkoek dus... De interview lijkt op het eerste gezicht trouwens niet echt zakelijk.

Laatst bewerkt door een moderator: 18 apr 2007
  3. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.947
    Is ook geen interview maar gewoon een gesprek via PM's

4. JeePee

JeePee Guest

PGR3 heeft ook schade en daar spant wallbashen de kroon.
    De enige oplossing voor het niet verneuken van leaderboards is een ongeldige tijd bij het raken van de muur of als je met vier wielen naast de baan komt.

Wat betreft die vent ben ik het wel met hem eens. Alles wat in GT zit is subliem uitgewerkt. Als iets brak is zit het er niet in (schade, online). Forza, PGR3, NFSU... allemaal een goedkoop schademodel. En dan hebben die games niet eens 700 auto's...

5. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
    De schade-modellen die je noemt zijn niet van invloed op de performance van je auto. Forza2 zal dat bijvoorbeeld wel hebben.

Ik ben het wel roerend met je eens dat het gebrek aan een goede schade-model ertoe leidt dat mensen misbruik maken van de features/gebrekken van de game voor bepaalde doelen (rondetijden etc).

Wel is het zo dat het implementeren van een schade-model 2 hele grote nadelen heeft. Ten eerste moet je van elke gelicenseerde auto gaan overleggen met de fabrikant hoe erg schade eruit mag zien want de fabrikant wil natuurlijk niet dat je in het spel met 30km/h een curbstone raakt en de transmissie eronderuit dondert. Ten tweede is het programmeren van een schade-model echt een enorme berg werk wat, zoals bij sommige spellen te verwachten is, niet gaat lukken omdat ze een launch te halen hebben.

6. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0

Met je eens, Een schade-model is leuk, maar het moet wel goed uitgewerkt zijn en niet zoals bij PGR3. Maar zoals het hopelijk bij Forza 2 wordt.
    Zonder schade zal ik alsnog GT spelen, want het is en blijft gewoon een top spel.

7. ValsSpeler

ValsSpeler Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kom op hoor. GT4 is al tijden uit en GT5 is nog lang niet uit. Hoeveel tijd hebben ze nodig? Dan moeten ze maar geen prologues en GTHD's etc uitbrengen en gewoon een beetje meer hun best doen.

De GT serie is goed maar zo briljant is het nou ook weer niet. Ze springen er bovenuit qua graphics en het aantal auto's maar qua gameplay zijn de GTR series en Forza geduchte concurrenten. Vooral GTR en GT Legends zijn qua racesims gewoon realistischer. En over online hoeven we het niet eens te hebben. Het was gewoon een schande dat GT4 niet online ging.

Ik zou GT5 als racesim niet meer serieus nemen als er nog steeds geen schademodel inzit. Het hoeft niet het niveau van de Toca series te halen maar laat het dan maar een 'goedkoop' schademodel zijn. En laat het alsjeblieft gewoon zo zijn dat als je met 200kmpu frontaal tegen een muur aanvliegt dat de race gewoon voorbij is (of tenminste zo goed als voorbij).

Ik persoonlijk heb liever wat minder auto's dan een slecht uitgewerkte AI, geen schademodel en slecht uitgewerkte online functionaliteit. Ik ben een GT fan maar mensen hier moeten het ontbreken van bovenstaande dingen voor GT5 niet goed gaan praten.

8. 360man

360man Active Member

Leuk Bevonden:
    46
    Daar ben ik het mee eens. Ze zeggen dat ze niet genoeg tijd hebben, maar ondertussen brengen ze zoveel tussendoortjes uit waar niemand op zit te wachten behalve de die hard gt collector fan.
    Dan heb ik liever ook een simpel schademodel. Hij zegt wel dat het dan niet realistisch is, maar als je nu tegen een muur botst dan heb je geen schade en de handling vd auto veranderd niet. Dat is nog onrealistischer.
    Ik begrijp best dat ze alles authentiek willen, maar de schade in forza 2 ziet er al behoorlijk goed uit. Zo een model kon GT ons ook geven als zoethoudertje voor het echte model bijvoorbeeld.

Laatst bewerkt: 25 apr 2007

Deel Deze Pagina