-------------------------------------------------------------------------------- Mijn wireless network adapter herkent de router, ik diende mij WPA-key in te vullen (en dus gedaan) vervolgens gaat ie testen en geeft ie aan dat hij geen IP-adres kon achterhalen. (en oh ja, alle juiste gegevens van de router heeft ie wel , want die staan er gewoon in om,dat ie alles op automatisch heeft staan) Schiet mij maar lek. nergens de juiste hulp te vinden! Sites die niet bestaan en overal doorlinkt worden naar andere problemen. Alles staat open , de router heeft 4 poorten waarvan er maar 2 gebruikt worden en ook op nieuwe verbindingen toestaan. Wie kan me helpen? Waarschijnlijk een simpel prblm maar toch zeer irritant!!!!!!!!!!
Aangezien je de verkeerde LAN poort op je Tele 2 modem had gebruikt neem ik aan dat dit probleem nu ook van de baan is?
Misschien een ander voor je? Ik heb namelijk geen Tele 2 en nog steeds problemen ! Helaas a-technisch dus misschien een tip die ik kan gebruiken??
Ah ik verwarde je inderdaad met iemand uit het router topic dan. Ehm ja sommige modem(/router combos) hebben een # LAN poorten waarvan er slechts enkele gereserveerd zijn voor internet, en de andere voor digitale TV. Maar je instellingen staan op automatisch bij je xbox? Staat DHCP aan op je router?
Is je al vergeven ;-) Instellingen op xbox staan op autom. en DHCP moet ik nog controleren. Dan weet ik gelijk waar het probleem zit. \Is hier een snelle manier voor om hierachter te komen? Ik heb de gegevens van de router ff niet bij de hand... Maar is een Speedtouch 720 nog wat *)
Hoe bedoel je een snelle manier? Het zou gewoon ergens bij de opties in je routerinstellingspagina moeten te vinden zijn. Normaal ondersteunt je router trouwens ook UPnP dus kan je best ineens ook aanzetten. Na al je aanpassingen de instellingen even opslaan, en vervolgens je router enkele minuten van het electriciteitsnet halen. Terug inpluggen en je netwerk connectie test nog eens proberen.
Nou een snelle manier omdat ik snel online wil gamen Ik ga het ff proberen. In ieder geval bedankt voor de hulp!
Nou kom ik met mijn laptop en zelfs met mij telefoon via WiFi gewoon op het netwerk. Nog steeds wil mijn xbox niet online. ook niet met ethernet kabel! Wat doe ik verkeerd?? Kan het zijn dat mijn router niet compatibel is met de xbox? Heb een Speedtouch 720 ...
Duk eens in de instellingen van de 720 en verander de WPA eens door een simpele WEP 64bit Encryptie ( bijv c2c3123852 ).
Is een WEP niet wat achterhaald tegenwoordig? Het moet niet zo zijn dat mijn buurjongen dan weer op mijn ibternet kan komen, dus wil mijn beveiliging wel behouden???
Als ik geen verbinding kan krijgen tot een router en zet ik de beveiligingen even op minimaal of even helemaal uit. Had laatst bij een kennis ook weer zo'n stront eigenwijze router. Met de standaard SSID en WPA beveiliging lukte mij het niet om verbinding te maken. De WPA eventjes veranderd naar WEP (64bit) en toen ik kreeg ik wel verbinding. Toen ik de WEP weer heb terug gezet naar WPA kreeg de pc wel verbinding tot de router Als ik even iets wil uitproberen zonder enige WEP/WPA beveiliging dan zet ik de SSID eventjes op niet zichtbaar.