Ik had de Xbox aangesloten op mijn destop pc via ICS (Internet Connection Sharing) de pc is rechtstreeks aangesloten op een kabelmodem van Chello. Dat werkte prima totdat ik voor mijn werk VPN (Virtual Private Network) installeerde, geen Xbox Live verbinding meer... VPN is toch Tunneling software? Kan ik ergens iets aanpassen zodat het weer werkt? In de Xbox check zijn de kabels, IP en DNS ok, alleen dus geen Live. Als ik mijn laptop via dezelfde ICS kabel aansluit werkt 't ook niet goed meer. Ik heb dus kennelijk wél verbinding met Internet maar toch mankeerd er iets aan. Het valt me op dat wanneer ik een website op t scherm heb, de aanklikbare links wél werken, maar wanneer ik via de adresbalk een nieuwe url invoer kan hij die site vaak niet vinden. Ra ra hoe kan dat? Iemand enig idee?
Het lijkt er op alsof het aanmaken van je VPN verbindign de instellingen van ICS heeft gereset. Ik zou gewoon ICS uitschakelen en opnieuw inschakelen. Kijk maar eens of dat wil helpen. Verder in de ICS thread, aub...