GeForce 7950 GX2 1 GB Geheugen probleem

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Gaudio, 15 sep 2006.

1. Gaudio

Gaudio Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Ik heb sinds gisteren een nieuwe kaart, de GeForce 7950 GX2, een kaart met 1 GB geheugen. Ik heb echter vrij weinig technische kennis en ik schrok een beetje toen ik bij de eigenschappen op het bureaublad bij adapter keek: daar stond geheugengrootte 512 MB?

Ik weet dat de kaart met 2 GPU's van 512 MB werkt maar.....

Ook als ik bijvoorbeeld 3D mark 03 open en bij mijn configruatie kijk zie ik 3D kaart geheugen van 512 MB, maar daarentegen bij 3D Mark 06 staat WEL weer 1 GB geheugen.....

Betekent dit dat sommige programma's maar de helft van mijn kaart gebruiken, of?

PC gegevens:

Core 2 duo : 1,86
    Ram: 2048
    kaart: GeForce 7950 GX2

Alvast bedankt!!

2. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    De 7950 GX2 maakt gebruik van 2 cores. En volgens mij is 3Dmarks 2006 de enige versie in de reeks die Dual-cores odnesteunt. Dit kan verklaren waarom je daar wel 1024 ziet staan. Maar waarom in windows ed. dit niet wordt weergegeven weet ik helaas niet.

3. Gaudio

Gaudio Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oke dankje wel, maar bij spellen, weet je of die dan wel gebruik maakt van alle power, of.......

4. punisher007

punisher007 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ligt met name aan het spel of hij er EFFICIENT geheugen van maakt. Voor de rest neem ik aan dat Nvidia in de drivers wel iets heeft opgenomen om spellen die het officieel niet ondersteunen, toch een betere performance te geven.

5. MegaHerz

MegaHerz Vitesse Arnhem 1

Leuk Bevonden:
    0
    Zelf denk ik dat XP niet kan aangeven nog dat er 1gb op zit. Zal wel met Vista komen. Denk ik hoor weet het niet zeker

6. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Elke GPU heeft z'n eigen 512MB aan geheugen. Dus zodoende ziet Windows de videokaart als 512MB geheugen. :)
    Oudere software herkent hem ook niet als twee GPU's op één PCB zijnde, dus geven ze verkeerde informatie weer.

7. Gaudio

Gaudio Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oke hartelijk dank!!

Deel Deze Pagina