Gekopieerde spellen

Discussie in 'Algemeen' gestart door alexbox, 29 mei 2002.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. alexbox

alexbox Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hey lui, ik wil even wat mededelen aan alle gamers die overwegen hun XBox te laten ombouwen...

Ik heb 2 jaar lang een Dreamcast gehad (nogsteeds, overigens) met een map ernaast waar zo'n 40 a 50 blauwglimmende Princo CD'tjes in zaten... Allemaal gekopieerde games.

Tof, zou je denken, heb je lekker wat te doen. Maar wat mij is opgevallen, is dat ik veel meer plezier heb van de spellen die ik nu "legaal" koop voor m'n XBox, simpelweg omdat je ze dan veel minder oppervlakkig speelt.
    Bij gekopieerde games heb je al gauw zo'n instelling van: "Effe een lading cheats eroverheen gieten, en zo rap mogelijk uitspelen." Gewoon om te kijken of het een leuk spel is. Zo niet? Boeiend! Je hebt er toch maar 5 piek voor betaald...

Ik ben nog nooit zo lang bezig geweest met een game als THPS3 op de XBox, en nog nooit zo verslaafd geweest aan een racer als Project Gotham.

Geloof me. Je mag er dan wel 110 piek mee besparen, maar op den duur ziet de gamesindustie het ook niet meer zitten, kunnen ze geen dure lui meer betalen en komen er geen stoere games meer uit. Dus je hebt alleen jezelf ermee.

...en nee, ik werk niet voor Microsoft ;)

2. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Amen.

3. mr.ed

mr.ed ^^XboX k!ck$ @@r$^^

Leuk Bevonden:
    2
    Hier ben ik het dus zeker mee eens. ;)

4. jacco

jacco Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    tja het is alleen maar de vervuiling van de markt dat kopieeren

5. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.083
    mwah...ik heb ook veel gekopieerde games voor de Dreamcast en ik bestelde gewoon de spellen die ik graag wilde...en daar ben ik ook heel lang reuze verslaafd aan geweest...maakte me niet echt veel uit of ze gekopieerd waren of dat ik er minder aan besteed heb...Tony 2 en Metropolis Street Racer en vele anderen...gewoon ook verslaafd aan geweest...ik doe zowiezo niet aan cheats...
    Maar ik ben niet iemand die elke maand 20 games ofzo zou bestellen ofzo...ik heb nu incl. gekopieerde spellen, ongeveer maar 20-30 games ofzo voor de dreamcast geloof ik...
    Ik ben trouwens niet van plan me xbox om te bouwen, veel te riskant :) Ik koop gwoon alleen de spellen die me heel leuk lyken...

6. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    is inderdaad riskant, al sjij met een sodleerbout in je Xbox wilt lopen porren, gaaaaaaa je gang! }:]

7. TSTAR

TSTAR backatthehabit

Leuk Bevonden:
    0
    Kan ik me helemaal in vinden, gekopieerd plezier=geen plezier.

8. CyberPunk

CyberPunk XBW Elite member

Leuk Bevonden:
    0
    Goed gezegd!!! :)

9. BFalcon

BFalcon Cupra power

Leuk Bevonden:
    4
    Helemaal met de topicstarter eens!

10. MasterJ

MasterJ Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb nog nooit een orginele game gekocht:eek: Maar ik vind hetw el vet hoe die dvd's eruit zien en die boekjes zijn altijd wel leuk om te hebben:D dus ik ben nu tegen illigale spellen:cool:

11. Sultan_of_Swing

Sultan_of_Swing Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben tegen kopieren op alle gebieden, dus ook gekopieerde cd's, pc-spellen enz. komen hier het huis niet binnen.

12. CyberPunk

Leuk Bevonden:
    0
    Dus nu koop je geen illegale spellen meer?
    Goed zo, we komen er wel!! :)

13. T-botjuz

T-botjuz geengrenzuh soldaat

Leuk Bevonden:
    0
    mooi gesproken alexbox, ben het in grote lijnen wel met je verhaal eens, alleen wil ik nog dmv een paar puntjes je verhaal nuanceren

ten eerste hoeft het niet zo te zijn dat je geen plezier beleeft aan gecopieërde spellen, ik ben net zoals yi-long ook zwaar verslaafd geraakt aan spellen als tonyhawk2 en ferrari f355, bovendien kan het een uitstekend middel zijn om spellen te spelen voordat ze hier in europa uitkomen... ik heb zowat alle spellen die ik vet vond uiteindelijk ook gekocht toen ze uitkwamen in europa... want geeft toe we worden soms best hard genaaid met crappy release dates en nog maar niet te spreken over al die slechte pal-releases (op dreamcast was dit al minder omdat de meeste spellen een 60hz switch hadden)

ten tweede vind ik dat de consolebranche eens uit de droom van één universele prijs voor spellen moet ontwaken... het is toch krom dat je voor fuzion frenzy 68 euro (nu niet meer maargoed bij de launch) moest betalen terwijl halo en pgr er ook voor die prijs liggen, ik zou nooit 68 euro voor FF betalen maar als ie wat minder kostte zou ik het op zn minst overwegen, zo wordt het toch aantrekkelijk om een copietje van FF te branden omdat het toch wel een lagge spel is, en dan kan je wel zeggen als je het zo tof vind dan koop je het toch, ja heb je gelijk in maar niet als je gewoon wordt afgezet waar je bijstaat (om over muziek ceedeez nog maar te zwijgen)

en ten derde begint iedereen te krijsen piraterij dit piraterij dat, maar kweet zeker dat ergens op jullie haadeetjes een iso'tje of een divx-je staat die er eigenlijk niet hoort te staan... hypocriet zijn noemt men dat....
    (dit is niet specifiek voor iemand bedoelt ofzo, gewoon in t algemeen, voordat ik wordt weggeflamed hier...en daz niet de bedoeling want opzich is het best een goed topic)

14. Spaarpot

Spaarpot Surfdude

Leuk Bevonden:
    0
    als je een spel koopt is het altijd leuker, je krijgt er een boekie bij en een leuk hoessie. En je hebt support.

15. CyberPunk

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan het enigzins wel begrijpen van T-botjuz..
    Ikzelf heb ook wel allemaal dingen op mijn computer staan die er eigenlijk niet horen! (MP3, Films etc)..

Maar het punt is dat in de gameswereld piraterij steeds erger wordt, als bijv. zo'n modchip op de markt is, dan zal het verkoop van de Xbox gelijk stijgen, maar de gameverkopen die dalen als een gek!!
    En dan hebben de developers gewoon geen zin meer om iets op de markt te brengen!

Dus het is beter om niet aan piraterij te beginnen!!
    Maar het geval van FF kan ik enigzins wel begrijpen!

Met films is dit ook het geval, en muziek ook(ik ben geen heilig boontje ofzo, ik doe het zelf ook), maar ik koop meestal de cd van de artiest wel als ik het eenmaal heb gedownload, omdat ik dan het originele hoesje heb en dergelijke!
    En de films die ik download die kijk ik bijna altijd nog wel in de bios of ik huur ze of koop ze!! Ik download alleen de films die ik sowieso meerdere malen wil zien!

En het is jammer dat sommige mensen hier alleen maar mee bezig zijn, ik hoop eigenlijk eerder dat er een goede beveiliging gaat komen tegen het kopieren van spellen!
    Anders zijn we er over een tijdje er zelf de dupe van!

Zo ik heb gesproken! :)

16. T-botjuz

T-botjuz geengrenzuh soldaat

Leuk Bevonden:
    0
    doordat je je dreamcast niet hoefde om te bouwen voor illegale copy's werd de hele piraterij scene ineens een stuk meer main-stream... ik denk dat het met de xbox daarom een stuk minder hard zal gaan, de gemiddelde gamer zal niet zo snel een mod-chip in zn peperdure (tenminste toen ik em kocht wel :D) xboxie (laten) solderen, natuurlijk gaan de die-hard piraatjes deze stap wel nemen, maar t blijft iig een veel hogere stap als toendertijd met de DC....

(niet dat de psx geen grote mod-scene had trouwes...)

en natuurlijk moet je de developers supporten door orginele spellen te kopen als je hier veel plezier aan beleefd, ditzelfde geld voor artiesten die je echt goed vind, helaas gebeurt dit meestal niet door:
    -relatief hoge software prijzen
    -het gemak waarmee je aan illegale copy's komt (mod-chip remt dit enigzins)

17. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.083
    Ik weet eerlyk gezegd niet of het de games-industry zo erg aangrypt als soms wordt beweerd...
    Kyk maar naar het succes van Playstation 1 ten opzichte van Nintendo 64.
    Iedereen die ik ken met een PS1 had hem omgebouwd had er ontzettend veel gekopieerde games op...daarom hadden ze hem gekocht...omdat je er gekopieerde spellen op kon spelen....maar dan kochten de meeste de echt goede spellen toch wel...
    De n64 is een flop geworden...gewoonweg te duur. De meeste mensen kozen toch voor de PS1 aangezien het daar dan niet een fortuin koste om een verzameling games aan te leggen...

Verder ben ik het eens dat de pryzen voor software inderdaar VEELS te hoog liggen. Sommige titels zyn het waard, de meeste niet.
    Je kunt me een sloeber noemen of je wilt of niet, maar 70 euro voor een game is gewoon véél. De afzet markt is waarschynlyk wel met 700-800% gestegen sinds de dagen van de Megadrive en SNES...dus zelfs als 50% alleen maar gekopieerde games speelt, dan nog verdienen de games-maklers hun geld wel terug.
    En ja...het kost nu misschien meer geld om een goed spel te ontwikkelen dan vroeger, maar er is nu ook betere software verkrygbaar, ze hebben vaak sponsors en verdienen ook al geld aan de verkoop van de rechten.

Zoals by de muziek-industrie, is het net als by de games-industry...door een grotere keuze aan wat gratis beschikbaar is,
    des te meer je smaak zich verspreidt...
    Je download eens een liedje van een artiest die je eigenlyk niet zo goed kent, en maybe koop je als gevolg de hele cd in de winkel.
    Zo ook by games....stel je hebt geen geld voor crazy taxi 1, en je weet niet eens of hetw el een leuk spel is...maar je besteld de gekopieerde versie en uiteindelyk blykt het een topspel...dus als crazy taxi 2 dan uitkomt...dan zyn er mensen die hem dan meteen kopen, door hun goede ervaring met crazy taxi 1 die ze voor 5 euro hebben gespeeld.

Het is gewoon zoals het altyd geweest is: als iets goed is, dan verkoopt het goed, en als het slecht is, dan niet.

En ik denk dat de mensen die gekopieerde games hebben, 90% van hun collecttie niet zou hebben gekocht voor de prys van €70,-.

Ik heb ook het vermoeden dat er een aantal mensen een beetje hypocriet doen, en dat is jammer want dat geeft ook niet echt een eerlyke open discussie weer.

18. err0r

err0r Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik ben wel van plan om er een mod in te laten zetten ofzo maar dan niet om de games te laten branden maar om games uit andere landen te spelen en dan doe ik dit ook niet omdat dit goedkoper is (als dat al zou wezen).

Er zijn gewoon games die ik wil spelen uit het buitenland en daarvoor heb ik zo'n ding nodig helaas en zal ik het ook maar gebruiken.

En zelf ben ik ook tegen branden maar toch heb ik zelf ook gebrande cds maar meestal als ik het orgineel in de budget bak zie liggen koop ik het orgineel omdat ik me daar dan toch bij lekker voel. Zo van heb ik die gasten toch niet genaaid.

En zover ik weet doe ik dan niet iemand schade als ik een modchip koop en spellen uit andere landen speel of vinden jullie dat wel?

Edit;
    Maar je zou dat natuurlijk anders bekijken want dan heb je de game toch niet voor de volle prijs betaald. dus ik weet het niet, ik voel me er altijd beter bij als ik de orgineel haal maar of ik ze dan nog help ik weet het niet, waarschijnlijk niet.

Laatst bewerkt: 29 mei 2002
  19. Ikke

Ikke New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik speel ook graag spellen uit het buitenland maar ik koop gewoon een ntsc xbox omdat zo'n mod toch te gevaarlijk is naar mijn idee, ik verkloot mijn xbox liever niet.

20. CyberPunk

Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt wel een beetje gelijk Yi-Long, maar er zijn ook veel mensen die gewoon profiteurs zijn, en dat is jammer!!

Ik geef je groot gelijk dat er meer PS1 zijn verkocht omdat je kon kopieren, maar het is toch algemeen bekend dat erop de games voor die consoles winst wordt gemaakt, en niet op de console zelf! :)

Maar de gamesindustrie maakt elk jaar miljarden verlies op illegaal kopieren, en dat is jammer!
    En dit gaat ten koste van sommige developers, die verdien in 1x 80% minder dan ze eigenlijk in gedachten hadden!!
    Op dit moment is dit nog niet het geval met de Xbox, maar als het gebeurt dan merken ze het pas!

En ja natuurlijk zullen mensen die kopieen hebben weleens een origineel spel kopen, maar het is en blijft zo dat het ten koste gaat van de games die uit gaan komen voor bepaalde consoles!

Bijv. Bungie zal Halo nu alleen op de Xbox uitbrengen en niet op de PS2 en de NGC, maar als erop de Xbox ook al illegale kopieen gedraaid konden worden dan was Halo waarschijnlijk ook op de PS2 en de NGC uitgekomen! (dit hoeft niet altijd persé, maar het gebeurt wel), en op deze manier hou je weinig exclusieve titels over!
    :)

Maar ik geef je wel gelijk, gedeeltelijk! :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina