[PC] geldige serial bij terugbrengen?

Discussie in 'Games' gestart door ToanToan, 27 okt 2004.

  1. ToanToan

    ToanToan nicceee

    Berichten:
    397
    Leuk Bevonden:
    1
    ik dacht er opeens aan. bijv. je koopt een spel, installeert hem en ga online met die serial die je erbij hebt gekregen. je vind hem niet leuk en brengt hem terug. iemand anders koopt datzelfde spel van jou die je had teruggebracht. maar hij kan er niet mee online omdat jij je al had aangemeld met die serial. kan dit gebeuren?
     
  2. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ja, dat kan gebeuren :). Dat is mij met Battlefield 1942 overkomen . Ik heb het spel gewoon om kunnen ruilen in de winkel voor een werkende serial. Dus blijkbaar staat de volgende klant hetzelfde probleem te wachten :confused:.

    Volgens mij moet je eigenlijk het spel met een kopie van het aankoopbewijs opsturen naar de desbetreffende spelmaker (heb ik ooit eens gehoord).

    Maare...wil je soms een spel terugbrengen? O-)
     
    Laatst bewerkt: 27 okt 2004
  3. ToanToan

    ToanToan nicceee

    Berichten:
    397
    Leuk Bevonden:
    1
    nee, ik had een spel teruggebracht die ik niet leuk vond. maar had die serial enzo al ingevoerd. en dacht ik opeens aan hoe het zal zijn als iemand anders hem koopt. :)
     
  4. aggie

    aggie Overloper

    Berichten:
    421
    Leuk Bevonden:
    1
    Heel veel winkels ruilen niet eens spellen met online mogelijkheden (meestal ruilen ze niet eens spellen zonder onlinemogelijkheden).
     
  5. Philles

    Philles ex X*W.nl Crew™

    Berichten:
    312
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt.. 9/10 Shops nemen ze dan niet terug, ga je naar zo'n balletent als Bart Smit of de FRS dan kan je hem wel gewoon weer inleveren
     
  6. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    lol 9/10 winkels letten niet eens op of een spel online kan.
     
  7. Afroman

    Afroman Becaus i got high

    Berichten:
    213
    Leuk Bevonden:
    0
    elke winkel moet zijn spellen terug nemen die jij koopt stel je nou eens voor je koopt een spel en kan Niet op jou computer afgespeelt worden wat moet je dan doen het spel houden en in een hoekje leggen :confused: En de winkels weten nog niet eens of het spel online kan of niet maar tegenwordig kunnen alle spellen online en de sirial die jij bij je spel krijgt maakt geen ruk uit want ik heb alleen maar spellen of internet en mijn vrienden wilen die ook dus ik instaleer het spel bij hun met zelfde sirial en kan gewoon op internet *) die sirial is alleen bedoelt zo dat men hem niet meer kan copieeren dat is de enogste reden want er waren zat mensen die een spel kopen en online konden en maakte er een copie van en brachten het terug ze hebben een spel en geld terug *) *)
     
  8. GiovanniG

    GiovanniG F*ck da Wannabe-MODS

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij kan je ook gewoon de maker van de game mailen (support) voor een nieuwe serial als hij niet werkt, je gelooft toch ook echt niet dat elke game 1 unieke serial heeft....vaak zijn het series en bij elke serie passen een aantal serials.
     
  9. ToanToan

    ToanToan nicceee

    Berichten:
    397
    Leuk Bevonden:
    1
    want tegenwoordig heb je voor online gaming wel een andere serial nodig. daarom zijn er nu wel unieke serials zodat niet mensne met een illegale versie online kunnen.
     
  10. TheGreatMo

    TheGreatMo www.thegreatmo.tk

    Berichten:
    143
    Leuk Bevonden:
    0
    als je naar bart smit gaat en je koopt een spel met online funcies, maar die doet het niet vanwege een gebruikte serial, dan krijg je gewoon een nieuwe. Dat zeiden ze toen ze Halo voor de PC verkochten. Ze sturen het spel dan gewoon terug naar de fabriek volgensmij :p

    Maar dit kan uiteraard alleen als je je bonnetje hebt ;) want daar weten ze je bij bart smit wel mee te naaien :p
     
  11. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Damn, ooit van interpunctie gehoord? Vast niet, want ik zie geen enkele punt of komma in jouw post staan. Weet je hoe irritant dat leest? Vast niet, want zo te zien lees je je eigen posts nooit eens door, zo vol met spel- en typfouten staat het.
    Probeer alsjeblieft leesbaar te posten, dus gebruik punten en komma's waar nodig, en let een beetje op je spelling. Dit lijkt nergens op.

    Daarnaast klopt de inhoud van jouw post ook niet. Een winkel is alleen verplicht een verkocht product terug te nemen als het niet deugdelijk is. Als iets niet op jouw computer werkt is het spel zelf nog niet per definitie ondeugdelijk, dus die vlieger gaat niet op. Met het oog op het illegaal kopiëren van spellen hebben veel winkels beperkingen opgelegd op het ruilen van spellen, en daar staat ze volkomen mee in hun recht. Vaak staat het ook op de kassabon vermeld. Sommige winkels ruilen desondanks toch, maar dan krijg je inderdaad het risico dat serials al vergeven zijn als ze opnieuw verkocht worden.
     
  12. Afroman

    Afroman Becaus i got high

    Berichten:
    213
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal je het nog een keer goed uitleggen. Elke winkel is verplicht het spel terug te nemen. en ik kan er niks aan doen dat er zoveel spel vouten (fouten) in staan want ik heb disleksie of hoe je het ook mag schrijven.
     
  13. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Dyslectie of niet, je kunt best punten en komma's gebruiken. Nu doe je het ook dus je weet best hoe het moet ;) Gewoon iets meer aandacht besteden aan je posts, nog een keer doorlezen voordat je daadwerkelijk post. Desnoods gebruik je een spellingscontrole in Words of iets dergelijks.

    En lees mijn vorige post nog eens: winkels zijn helemaal niet verplicht om spellen terug te nemen, alleen als er daadwerkelijk iets aan het product zelf scheelt waar de koper niks aan kan doen. Als het niet op zijn computer werkt is dat niet de fout van de software zelf dus hoeft de verkoper het wettelijk gezien niet terug te nemen.
     
  14. Afroman

    Afroman Becaus i got high

    Berichten:
    213
    Leuk Bevonden:
    0
    als ze niet afspelen op je computer, dan zijn ze nog verplicht om het spel terug tenem. behalve dan als er een kras op staat. EN NEEM ALTIJD HET BONNETJE MEE.
    hier ga ik niet verder meer op in
     
  15. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Tuurlijk joh, als jij dat denkt, laat ik je verder met rust in je waanillusie :+
     
  16. Ruud

    Ruud Guest

    Haha, toffe discussie.

    Afroman heeft een nieuwe manier gevonden om rijk te worden en Dictator Darkwing is gewoon jalooouuurs...
     
  17. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.743
    Leuk Bevonden:
    1.942
    Ik weet het niet zeker maar als een spel gesealed is zijn winkels wel verplicht om het terug te nemen(volgens mij binnen 24 uur)
     
  18. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Nee hoor, dat is alleen een richtlijn die (sommige) winkels hebben opgesteld. Wettelijk is hier niks over vastgesteld, het is in de meeste gevallen echter uit klantvriendelijkheid en met het oog op het verlenen van goede service dat een winkelier de mogelijkheid biedt tot ruilen / geld terug. Wettelijk hoeft dit dus niet.

    Whaha word, was ik maar net zo van mijn eigen gelijk overtuigd als Afroman 8)
     
  19. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    als je een serial hebt die niet werkt (had ik bij orginele half-life) zal je waarschijnlijk het nummer van de leverancier geven, dan moet je die bellen en je code en je streepjescode geven, dan moet je een nieuwe krijgen
    en darkwing heeft gelijk wat betreft het terugnemen van spellen die het niet op jouw pc doen
     
  20. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Inderdaad, want je hebt als consument ook een onderzoeksplicht.
     

Deel Deze Pagina