1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[geloof] Wat vinden jullie ervan? [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ashavan

    Ashavan Guest

    Vermoedelijk wel
     
  2. Shriko

    Shriko Gamebites.nl

    Berichten:
    2.264
    Leuk Bevonden:
    4
    Ja, onrijn vlees :)
     
  3. bulleta

    bulleta Active Member

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    ook dat geld niet meer

    maar jongens wat ik merk in dit topic is dat er door een hoop mensen word gesproken dat het zo is ...
    ik mis "ik vind" of iets in die vorm.
    vind toch dat je daar mee op moet passen sommige mensen gaan dan denken dat het waarheid is terwijl het mischien alleen een mening is.

    en ashaven dat ligt ook gewoon bij ieder persoon anders je hoeft echt geen "extremist " te zijn om de bijbel te kennen dat is in mijn ogen grote onzin
    en niet ELKE nederlander is tegenwoordig koppig
     
  4. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Dus christenen mogen ook geen varkensvlees. Hihi, Balkende begaat zonde na na zonde :+
     
  5. Shriko

    Shriko Gamebites.nl

    Berichten:
    2.264
    Leuk Bevonden:
    4
    Nee, die regel geldt niet meer!
     
  6. Ashavan

    Ashavan Guest

    En als je had gelezen wat ik gezegd had zou je weten wat het bullshit is wat jij hier verkondigd en totaal geen raakvlak heeft met wat ik inhoudelijk meldde.

    Ik maakte duidelijk onderscheid tussen iets weten en begrijpen. Het verschil ligt hem in de theorie en praktijk. De reden dat conservatieven en gereformeerden met extremisten vergeleken kunnen worden is omdat ze de tekst te letterlijk nemen en ten tweede het nog tot de letter proberen na te leven. En dat gedrag is totaal anders dan iemand die de bijbel leest en er op een andere wijze mee omgaat.

    En elke Nederlander is nog steeds koppig en niet alleen op religieus/geloof gebied maar zo'n beetje met alles in het leven. Het maakt niet uit wat je in het leven doet, maar je moet wel alles doen en niet selektief kiezen van wat wel en wat niet om later te klagen dat men niet begreep wat er in de religie of levensfilosofie bedoeld werd. Je moet alles in de praktijk doorgaan om het daadwerkelijk te begrijpen en dan pas kan men zeggen of het inderdaad niet nodig is of wel.
     
  7. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Maar als dat dan toch moet he (maakt niet uit voor welk geloof) en we zijn geschapen door een god, wáárom heeft deze god ons mensen dan geschapen mèt voorhuid?8)
     
  8. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Das een goeie, ik denk dat dat stukje voorhuid onrijn is. Maar met goed douchen moet het toch wel lukken...
     
  9. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Als test om te kijken of we in hem geloven.
     
  10. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Maar dat zou een god toch wel moeten weten?
     
  11. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Maar we hebben ook een vrije wil gekregen van hem ;)
     
  12. Vigil

    Vigil Active Member

    Berichten:
    2.080
    Leuk Bevonden:
    18
    Dat vind ik wel erg ver gezocht. De mensheid iets geven wat ie weg moet laten halen om te testen of die wel echt geloven?
     
  13. Shriko

    Shriko Gamebites.nl

    Berichten:
    2.264
    Leuk Bevonden:
    4
    Het was vroeger ook voornamelijk een hygiëne-kwesite. Als dat gebanjer door de woenstijnen en dan had je ook nog eens niet van die handige boxershorts.
     
  14. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Hehe shriko, daar waait de wind en het woestijnzand zó door,gevolg verstropte leiding.:+
     
    Laatst bewerkt: 9 mei 2007
  15. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Hehehe, zelfs moslims mogen varkensvlees eten, sla je koran er maar op na.
    Als er écht niets anders meer te eten is,mag iedere moslim varkensvlees eten.
    Dit is dus in een geval van nood breekt wet zeg maar.
    Dan geldt dit niet als een zonde volgens allah.
     
  16. SoulFighter

    SoulFighter XBW Zeur

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dat je moet geloven wat je wilt geloven. Maar persoonlijk geloof ik niet zo in het nut van een gelovige die niet geloofd in wat hij geloofd of een ongelovige die geloofd in wat hij niet geloofd.

    Of deze zin klopt weet ik niet :+ maargoed. Ik ben het eens met veel mensen dat deze discussie nergens op uitdraait. In mijn bescheiden mening is geloof als zodanig bedacht door mensen aangezien alles wetenschappelijk verklaard kan worden. Echter er is niets mis met een geloof als steunpaal voor je leven zolang je er maar niet te fanatiek over wordt of dingen gaat doen die anderen schade toebrengen.
     
  17. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Ik heb niets tegen mensen die geloven (tenzij ze te radicaal/gewelddadig worden of mij proberen te overtuigen te gaan geloven) maar ik snap niet dat ze zo blind kunnen geloven in iets wat op geen enkele manier bewezen is.

    Maarja, ik heb deze discussie al vaker gevoerd met mensen (o.a. op internet) en het wordt inderdaad meestal een onoverzichtelijk slagveld.

    Om even wat concreter ergens een invalshoekje te creëren: ik begrijp met name niet dat mensen die de Bijbel aanhangen gewoon liegen over het feit dat dinosaurussen bestaan hebben (en dan wel 65 miljoen jaar en langer geleden) en simpelweg beweren dat het nooit gebeurd is. En mochten ze vinden van wel dan zijn dinosaurussen samen met 'ons' gecreëerd en leefden ze slechts 6000 jaar geleden (toen de wereld werd gecreëerd volgens de Bijbel).

    Yeah right.

    Er zijn zoveel bewijzen van objecten (piramides, gesteenten, skeletten, fossielen, enz.) die er op wijzen dat er al iets was (o.a. leven dus) voordat God Adam en Eva schiep...

    Dat haalt imo de volledige Bijbel en 'het geloof' (het Christendom in dit geval) in een God al onderuit. Om maar te zwijgen van aanwijzingen voor de evolutietheorie en vele, vele UFO sightings en vermeende cover-ups van overheden over de hele wereld die er allen op zouden wijzen dat er meer is dan alleen onze planeet en dat we ouder zijn dan 6000 jaar en dat we zelfs weten waar onze beschaving uit is ontstaan.
     
  18. The Watcher

    The Watcher I'll Be Watching You

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je wel eens het verhaal van Mozes en de Ark gelezen ? Dat verklaart alles wat beweerd wordt met meer dan 65 miljoen jaar geleden. Want de jaren worden gebaseerd op uit hoeveel lagen er over heen liggen en allemaal andere wiskundige shit. :)
     
  19. Shriko

    Shriko Gamebites.nl

    Berichten:
    2.264
    Leuk Bevonden:
    4
    Tevens was de aarde voor de scheppingsdagen al 'woest en ledig', zoals in de bijbel staat. Wie weet wat er toen al was :)
     
    Laatst bewerkt: 12 mei 2007
  20. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Niet gelezen maar is me redelijk bekend uiteraard. Leg eens uit a.u.b.

    Doel je hier op? Dit vind ik echt belachelijke propaganda/poging tot brainwash namelijk. Heb het hele stuk een keer gekeken.

    Ok, dat wil ik dan best aannemen omdat het zo is (met of zonder evoluerend leven) maar hoe verklaart een gelovige dan dinosaurussen e.d.?
     
    Laatst bewerkt: 9 mei 2007
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina