1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[geloof]wat vinden jullie van god?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mega tuner, 9 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik geloof niet in god in de vorm het Christendom, Islam of welk geloof dan ook. Ik geloof in mezelf, ik geloof dat niets of niemand mij regeerd in de handelingen die ik verricht. Ieder persoon is zelf aansprakelijk voor zijn handelingen, en ik geloof dus niet in een almachtige die ons laat 'leven'.

    Wat geloof ik dan wel? Eigelijk weet ik het zelf niet eens. Ons universum zou oneindig moeten zijn, er is alleen 1 probleem, ik en de rest van de mensheid kunnen oneindig niet voorstellen. Want wat komt er na het oneindige, er moet toch een einde zijn. Is het universum als het aardoppervlak? Je kan doorgaan zo lang je wilt, maar je blijft steeds rondjes rond de aarde maken. Nu is een rondje rond de aarde '2D' maar het Universem kunnen we alle kanten op, als we eindeloos blijven rechtdoorgaan, komen we dan weer bij aarde uit? Of is er een einde?

    Hetzelfde is met het tegenovergestelde, namelijk 'niets', kun je je niets voorstellen, stel dat er helemaal niets was, geen universum, geen aarde, helemaal niets, het einde van alles, geen tijd, geen leven, geen korreltje zand. Ik kan er bij mijn hoofd niet bij.

    Niets en oneindig zijn enge woorden. Wat geloof ik dan? zoals ik al zei, geen idee. Ik geloof alleen dat er iets achter zit, of er is geen almachtige die ons overziet, en na eindeloos rechtdoor gaan, komen we weer terug bij aarde, OF ons universum wordt bewaakt, zoals bijvoorbeeld (vreemd voorbeeld) in Man In Black, waar het universum een knikker voorstelt, en zei zelf ook weer een knikker zijn, dat weer bewaard wordt door een ander universem, enz. enz.

    Dit klinkt allemaal vreemd en gek, maar als ik er goed overnadenk, is het net zo gek als oneindigheid en niets.
     
  2. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    het universum is ook een 'niets', als je steeds maar door zou gaan zou je rondjes maken.. er zit dus geen bovenkant onderkant of einde aan, maar dit is voor het menselijke brein ook al zo moeilijk voor te stellen, net als dat er 'niets' zou zijn aan het einde van je leven. Tuurlijk, je lichaam gaat dood dus dan is het maar net de vraag of je een ziel hebt of niet. En degenen die geloven, denken dat er wel een ziel is die naar een hemel oid gaat, en de ongelovigen dat dood gewoon dood is.
    Tja, je kan het nooit bewijzen, maar ik geloof zelf wel dat we een ziel hebben en naar een hemel gaan. En net zoals met het heelal wat eigenlijk ook een niets is, waarom zou dat met het leven dan ook niet zo zijn? Dat wij uit deeltjes van sterrenstof etc ontstaan zijn vind ik ook nogal lastig te begrijpen
     
  3. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Het universum is niet een niets. dan zou de atmossfeer op aarde ook een 'niets' zijn. Het zijn 2 'luchten' met een andere samenstelling. Ik heb het over echt niets. Ik probeer het me voor te stellen, maar steeds als je er bijna bent, zegt iets in je hersenen dat het niet kan. Je moet het zo zien, Waar nu ons Universum is, dat gaat helemaal weg, we maken er de kleur wit van. stel je dus even voor puur wit, en zelfs dat is er niet eens. Tijd is er niet meer, er zal ook nooit meer iets komen, er zal nooit meer iets gebeuren, er heeft nooit iets bestaan.

    Het is onmogelijk om je dat voor te stellen, ik kan het iig niet, je hersenen raken er zelfs bijzonder vermoeid van. Je zoekt namelijk altijd een 'omhulsel' van niets.

    Maar het probleem is dus ook dat er geen einde kan zijn, want wat zit er achter het einde? idd oneindigheid. Oneidigheid, einde en niets is onmogelijk, voor mijn hersenen dan.

    Heeft dit iets met geloof te maken? Alles, geloof draait niet alleen om bestaande geloven. het draait allemaal om de volgende vraag; Hoe zit alles in mekaar?
     
  4. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Oooow , het begon allemaal héél lang geleden met één atoom dat de big bang veroorzaakte en aan de basis van het heelal lag,en het feit dat het heelal als het ware nog steeds uitdeint bevestigd dit deze theorie alleen maar,en al hetgeen er in die miljarden jaren gebeurd is is gewoon evolutie en dit zal zo doorgaan tot onze ster ( de zon ) is opgebrand wat naar verluidt nog een vijftal miljard jaartjes kan duren eer het zover is.
    En dan veranderd die hele gezellige aarde in een donkere met sneeuw en ijs overdekte planeet die zijn baantjes rondom zijn uitgedoofde ster tot in de eeuwigheid zal draaien.
    no more , no less.
     
  5. Shriko

    Shriko Gamebites.nl

    Berichten:
    2.264
    Leuk Bevonden:
    4
    Maar.. waar kwam die atoom dan vandaan? :+
     
  6. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Waarom moet iets per defenitie ergens vandaan komen?:cool: Kunnen stoffen als atomen (of nog kleiner) er niet altijd al geweest zijn?

    Zelfde verhaal als bij God (toch?). Volgens gelovigen is God er toch ook altijd?
     
  7. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    ehm ik weet niet of dat waar is.
    in de bijbel staat dat God de Alpha en het Omega is, dus dan is er wel degelijk een begin en een eind?
     
  8. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet, wat hier eerder gezegd, maakt ook niet zoveel uit, ik doe gewoon even mijn zegje.

    Over Gelovigen
    Ik heb in principe totaal geen problemen met gelovige mensen. Ik heb vrienden die 'zwaar' gelovig zijn en daar kan ik heel goed mee overweg. Punt is wel, dat je het totaal niet aan ze merkt, dat ze gelovig zijn. Ze zullen het dan ook nooit tegen je over God hebben, tenzij je daar om vraagt natuurlijk. Ondertussen zien zij God als steun en toeverlaat en putten daar energie uit en dat vind ik alleen maar goed/fijn voor ze!

    Je hebt daarentegen ook gelovigen waarbij je het wel merkt dat ze gelovig zijn, in weze is dat niet zo erg, maar je hebt ook vaak dat ze jou er dan mee lastig gaan vallen. HOEFT NIET! Je hebt ook gelovigen die andere mensen gaan veroordelen/beoordelen op het feit dat ze niet gelovig zijn. "De ongelovige is 'dom' en zal branden in het hellevuur." Dat soort prietpraat. Dit getuigd van kortzichtigheid en bovendien kan je de meeste mensen niet veroordelen op het feit dat ze niet geloven. Wanneer geloof je niet met de paplepel is ingegoten is de kans zeer klein dat je ooit gaat geloven. Wie zijn zij dan om die mensen te veroordelen? Ik denk ook dat God deze mensen veroordeeld op het feit dat zij anderen hebben veroordeeld.

    Wat ik ook nooit snap zijn die zwarte kousen mensen, van die refo's... Vrouwen mogen geen broek aan, moeten altijd een rok aan... Wat is daar in godsnaam het nut van? Pas maar op hor! Ga je een keertje in een broek naar de kerk! Wordt je meteen uit de Hemel geweerd! (uh-huh...) Nee ik denk dat, als er een God bestaat, het hem geen moer interesseerd wanneer of hoe vaak je naar de kerk gaat, wat je aan hebt, of wat dan ook. Als je echt in Hem gelooft is het goed toch?

    Voor de duidelijkheid, ik geloof niet in God en ik zal denk ik ook nooit gaan geloven, te veel dingen die verklaarbaar zijn of voor mij niet geloofbaar. Ik respecteer het echter wel.

    Overigens is het woord God in dit bericht vervangbaar door ieder figuur van dezelfde grootheid.
     
  9. goakhan

    goakhan Uns4n1ty

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    2
    Omdat iets gecreëerd is uit niets. Daar zit een handeling in dat niet zomaar of per toeval is ontstaan. Als je kijkt naar de structuur, complexiteit en perfectie hoe een atoom in elkaar zit, dan is het aannemelijker dat het bestaan van het leven en dus het universum is gemaakt door een God/Allah/ Intelligent Design dan dat je zegt alles per 'toeval' is gemaakt.
     
  10. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Aannemelijker voor velen misschien... Maar in elk geval niet voor mij.
     
  11. goakhan

    goakhan Uns4n1ty

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    2
    Tja dat is de keuze dat je maakt...
     
  12. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471

    Het is ook nooit gezegd dat het per toeval is ontstaan. Het enige wat wij aannemen is dat alle materie (en anti-materie) in een punt zat en vervolgens uit elkaar explodeerde. Er is geen enkele wetenschapper die (denkt te) weten wat er daarvoor was.
    Het feit dat ik bijvoorbeeld ervan overtuigd ben dat God niet degene is die alles geschapen heeft, wil niet zeggen dat ik wél een antwoord heb. :)
    Ik hoef geen antwoord te hebben, daar ben ik tevreden mee, want de wetenschap is nog niet in zulk stadium dat zij dat kan. Wist je bijvoorbeeld dat de wetenschap het bestaan van zwaartekracht niet kan verklaren? Daar wordt nu pas in Frankrijk (of Zwitserland?) een installatie voor gebouwd om te onderzoeken. Beetje bij beetje ontdekken we zelf 'de antwoorden'.
     
    Laatst bewerkt: 23 mrt 2006
  13. Ross

    Ross The Father

    Berichten:
    193
    Leuk Bevonden:
    0
    Die mensen waar je het over hebt die andere veroordelen zijn inderdaad fout bezig. Ik ben zelf christen maar zou nooit tegen een ongelovig iemand zeggen dat hij of zij naar de hel gaat ofzoiets. En in de Bijbel staat dat wij niet te oordelen hebben over andere mensen.

    Dit doe ik niet omdat ik denk dat ik niet hier ben om aan hun te vertellen dat ze eeuwig gaan branden ofzo. En ook omdat ik denk/hoop dat God uiteindelijk iedereen vergeeft en dat we met ze'n alle vrolijk de Hemel in mogen. En ik weet het in de bijbel staat dat jezus heeft gezegd: niemand komt tot de Vader (God) dan door Mij" maar ik denk dat Jezus sterven genoeg kan zijn voor heel de wereld.

    En dan heb je die dramatische mensen die denken dat je als vrouw niet met een broek of niet zonder een hoed op naar de kerk mag. Ik ben van mening dat dit een volledige mis intrepetatie(spell?) van een stukkie uit de Bijbel is. Daar staat zoiets van: een vrouw mag geen mannenkleding aan.
    Een broek is tegenwoordig niet meer alleen een mannelijk kledingstuk maar ook gewoon voor vrouwen en dan is het dus een kledingstuk voor vrouwen.. Volg je me?

    En ik ben ook net als jij van mening dat het niet uitmaak hoe of hoelang je naar de kerk gaat als je het maar met respect doet. En dat houd in dat je niet in je werk kleding daar gaat zitten of niet in je minnirokje of in je bikini ofzo (btje overdreven natuurlijk). En ik denk dat het goed is om (als je christen ben of wilt worden ofzo) dat je minimaal 1 keer per week naar de kerk gaat.

    Dat zit zo: Als je in God gelooft is het wel handig dat je wat van hem weet en dat word allemaal uitgelegd in de kerk en ja natuurlijk is dat de mening of intrepetatie van een ander maar je kan er nog wel van leren!

    Ow nog ff voor mensen die nog steeds denken dat christenen saai zijn en alleen maar gospel en andere niet vloekende muziek luisteren, hier een schetsje van mezelf:

    Ik ben 16 jaar en al een goede 4 tot 5 jaar fan van Dre, eminem en alle andere commersiele rappers. Ik draag wigger kleding (ow ken iemand mij in rotterdam leren skaten? ik ga iets meer met skaters om maar die wonen allemaal in timboektoe enzo) en ben niet 1 van de meest brave mensen op aarde. ik drink me ook soms dronke ik blow ook wel eens en ik zit ook gewoon aan de kont en borsten van een vrouw. Ik verkondig apsoluut niet het geloof behalve als mensen er serieus iets van willen weten.
    ik kom uit een grevo gezin. dat is wat anders dan de wittekouse kerk. Wij zijn zeg maar ligt grevo. Ik ben naar een (naar mijn mening) zware grevo basisschool gegaan en daarna naar een net zo zware middelbare school.
    Op de middelbare school ben ik volledig los gegeaan tegen het overchristelijke regime wat ze daar hielden en ik heb dus vaak genoeg gesprekken gehad met mentoren enzo. Ook op deze school werd gewoon gedronken tijdens schoolfeesten maar dat was nog redelijk nieuw voor hun.
    Toen mijn zus nog op die school zat mocht er geeneens gedanst worden dus het is een flinke vooruitgang. Maar goed door deze school heb ik het "zware" christendom volledig afgezweerd. Ik mag trouwens op zondag gewoon met de auto en ook gewoon tv kijken en gamen (ja ook moordspellen). Op onze jeugtvereniging drinken we ook gewoon bier en hebben we het maar een klein deel van de tijd over god en meer over lol maken en andere volledig nutteloze praktijken.
    ik hoop dat alle vooroordelen zijn wegggehaalt.

    Later
    Ros
     
    Laatst bewerkt: 23 mrt 2006
  14. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    alles wordt gewoon aangetrokken tot grote dingen.. kijk maar naar Goiz en een vrouw met cup DD :)
     
  15. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
  16. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Dat is ook een constatering, en geen verklaring. :cool:
     
  17. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha! Daar heb je een punt :p

    Maar inderdaad, materie zorgt automatisch voor zwaartekracht. Wij hebben ook zwaartekracht, maar aangezien de Aarde 10 tot weet ik veel hoeveelste macht in kilo's weegt, heeft deze ook zoveel mee aantrekkingskracht.

    Een leuke anekdote, als je het zo wilt noemen, is bijvoorbeeld wrakstukken van houten schepen, dan praat ik wel over houten schepen eigenlijk... Anyway, bij bijvoorbeeld oorlogen op het water, als er dan allemaal brokstukken drijven en puinzooi, dan zie je dat die altijd (tot in zekere mate) bij elkaar blijven drijven, dat schijnt ook met het automatische aantrekkingskracht te maken te hebben.

    Maar goed, het feit dat massa, zwaartekracht creeert zegt helemaal niks he! Want ja, waarom creeert massa zwaartekracht? Leg dat maar eens uit :)

    Edit:
    OW!
    en @Ross
    Ik zie graag gelovigen net als jij, hoewel je dat blowen van mij niet hoeft te doen :p Ga het niet intensief doen in ieder geval, ik ken teveel mensen die daar een tik van hebben gekregen! Anyway, zonder de preker hier uit te gaan hangen, fijn dat jij het zo ziet!
    En moge de extremisten snel tot inkeer komen, want als er ooit nog een wereld oorlog komt, dan denk ik dat dat een gelovige wordt...
     
    Laatst bewerkt: 23 mrt 2006
  18. goakhan

    goakhan Uns4n1ty

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    2
    Hehe...en als die antwoorden die we 'zelf' ontdekken juist meer richting het bewijs gaan dat er een god is?

    Misschien moet je ff de film van je naampje nog maar eens bekijken voor antwoorden...;)
     
  19. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Hahaha , het lijkt er eerder op dat alle antwoorden die de wetenschappers vinden steeds meer afdwalen van het veronderstelde dat er een god nodig was om een hele wereld te scheppen .
    Zoals hier al iemand eerder gezegd heeft " niet god schiep de mens , maar de mens heeft god zelf geschapen naar zijn eigen beeld ".

    En als je je antwoorden al moet gaan zoeken en vinden in een film zoals the matrix , dan is het al ver gekomen dat je een waarheid moet gaan zoeken die gecreeerd is op de verbeelding van een filmmaker.:eek:
    Dan kun je net zo goed de bijbel gaan lezen .
    Of dan kunnen de gelovigen onder ons net zo goed afkomen met de film " de tien geboden" die net zo irrealistisch is als de matrix.
     
  20. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    op de laatste dag zullen we wel zien svennies, wat het oordel voor jou zal zijn.
    ieder loon naar werken.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina