1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[geloof]wat vinden jullie van god?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mega tuner, 9 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. greenbean

    greenbean Pow! ur dead!

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    1
    Het geloof, Christendom neem ik aan, en de daarbij behorende 'God' zijn iets waar ik niets in zie. De bijbel, die door God geschreven zou zijn is eigenlijk een soort boek met gedragsregels. Deze regels zijn te reflecteren op ongeveer 2000 jaar geleden.
    Geloof is 'The easy way out' soms denk ik wel eens wat zou het handig zijn als er nu iemand was om me te steunen of te helpen, maar het is een geloof en berust niet op iets aannemelijks. Dat staat me niet aan, mensen gebruiken god om hun problemen op af te schuiven in plaats van verantwoordelijkheid te nemen.
    Dan is er nog de kerk, wat echt een hersenspoelend zooitje is, heb je in een kerk wel eens iemand een vraag horen stellen? En kinderen worden al vanaf kleins af aan bang gemaakt en gebrainwashed, ik zeg geef ze de keuze te geloven op een jaar of 16, kijken hoevel Christenen er dan zijn over 100 jaar!
    Het idee achter het geloof is natuurlijk goed, wat algemene regels die ook in deze tijd nog gezien worden als netjes en goed zoals: Gij zult niet doden enz. Maar in het Christendom wordt er zoveel onzin bij gehaald.
    Ik ben meer van het (pure) Boeddhisme dan.

    p.s God bestaat niet.(stookt de boel wat op:+ )
    p.s2 Mooie link over het scheppingsverhaal en mogelijk ontstaan
    o./
     
    Laatst bewerkt: 9 mrt 2006
  2. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    Ik las pas een stuk van ene Professor (weet de naam niet..) die schreef over de besnijdenis op de achtste dag! Nu blijkt dat weterschappers er achter zxijn gekomen dat een pas geboren Baby op de 8e dag Het minste bloed uitstort! Dat houd in dat als je het kind zou snijden het het minste zou bloeden! En dat ontdekt de wetenschap nu pas!?? Terwijl het allang in de Bijbel besproken staat!
     
  3. High 5

    High 5 _/_/_/

    Berichten:
    172
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben een "Bright".
    In het -heel- kort komt het er op neer dat ik een naturalistische kijk op het leven heb.
    Zegt je waarschijnlijk nog steeds niets.
    Laat zich een beetje lastig uitleggen zo in het kort.
    Website dan maar:
    http://www.brights.nl/weblog/index.php
     
  4. greenbean

    greenbean Pow! ur dead!

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat is interessant maar dat betekend natuurlijk niet dat de rest ook waar is he ;)

    \/beetje sneu\/
     
    Laatst bewerkt: 9 mrt 2006
  5. Rush nl

    Rush nl FRAUDE!

    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    3
    God is een klootzak :{
     
  6. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    kijk dit vind ik nu balen! hebben we eindelijk een leuk topic kopt er zo,n guur type tussendoor ... zeg dan gewoon niks!
     
  7. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Zo begint het altijd , als je jong bent wordt je als het ware door de gemeenschap gedwongen aan het bestuderen van de bijbel mee te doen ,sommigen blijven gefascineerd door deze lectuur en geloven echt wat er beschreven wordt .
    Anderen , onder wie ook ik die ook de bijbel heb gelezen en er nog altijd een hier in huis heb, hebben hier op dit gebied een vrijere opvoeding gehad aangezien wij niet verplicht werden om deze lectuur te lezen , maar dit op zuiver vrijwillige basis deden.
    Feit is en blijft nog altijd dat de bijbel door mensen geschreven is die zeggen dat ze het woord van god verkondigen terwijl wij hier geen echt bewijs van hebben aangezien men kan zeggen wat men wil.
    Ooit heb ik mij van het geloof afgekeerd en de grote reden daarvoor was dat diegene die het woord van god moest uitdragen en voor wie dus alle parochianen hetzelfde waren zonder onderscheid , zijn macht die hij had als pastoor ging misbruiken tegenover bepaalde parochianen met als enige doel , namelijk geldgewin aangezien hij de zaak van die weggepeste mensen voor een appel en een ei overkocht en er een parochiaal centrum van maakte , zeg maar een kroeg met een grote feestzaal ernaast.
    Komt nog bij dat deze persoon in nog enkele andere cruciale zaken zijn macht uitspeelde in een andere zaak die dank zij zijn toedoen in de doofpot belandde , dat het slachtoffer ook een gelovig parochiaantje was deed hier niet ter zake aangezien de macht van het geld groter was.
    En als we dood gaan , ja iedereen moet echt wel eens dood , en dan ga je zien dat je niet voor god komt te staan maar wel voor de grote leegte en net daar is terug iedereen gelijk .
     
  8. Andy01

    Andy01 Active Member

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik geloof absoluut niet in de god zoals de verschillende geloofsovertuigingen hem zien, omdat ik net als vele anderen hier, hem zie als een schepping in tijden van angst en onzekerheid.
    Hoe verklaar je als mens een paar duizend jaar geleden anders alles om je heen, zon maan etc..
    Wel vind ik dat het bijna niet anders kan dan dat er een "hoger iets" is dat wij met ons erwtenbrein niet kunnen bevatten, simpelweg om dat het geen tastbare materie is zoals wij die kennen.
    Vierde dementies en dat soort theorieen.
     
  9. Andy01

    Andy01 Active Member

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    0
    Idd,

    Vriend van me is 27, weet niet beter dan zijn gelovige opvoeding en heeft ook nooit de kans gekregen om hier een eigen mening over te vormen.
    Volkomen achterlijk, geloof moet een eigen interpetatie blijven.
     
  10. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    hoe verklaar jij dat er op de aarde leven kan zijn. zo perfect echt alles is zo nauwkeurig.. Ik dan zou zeggen voor dit alles moet een Schepper zijn? En Die schepper is voor mij God (met hoofdletter) en tuurlijk geloof ik soms ook wel eens van God bestaat niet, en waarom doe Hij dit juist zo? Maar als er dan weer een kind geboren wordt dan kijk ik er eens goed naar en dan denk ik hoe kan jij zo perfect inelkaar zitten! dat moet toch een schepper gedaan hebben?

    En denk er om hoor ik ben net zo slecht , of doe nog wel slechtere dingen als jullie. En denk soms echt wel eens anders of doe ook dingen verkeerd!


    O en nog een ding waarom zie ik vaak in forums staan vloeken enz enz enz Waarom vervloek je Hem dan wel als je er niet in geloofd??(wat ik tegenwoordig steeds vaker op dit forum tegen kom helaas! je kunt niks meer zeggen of het is gelijk schelden , en dit en dat! beetje jammer!)
     
    Laatst bewerkt: 9 mrt 2006
  11. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    En dan ben je dood en is er helemaal niks... Dan voel je je toch ook wel een beetje genaaid :D
     
  12. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Waarom dan? Ik zie het verband niet. Waarom zou een "schepper" het beter kunnen dan miljoenen jaren evolutie?
     
  13. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    Moet je nagaan dat je dit nu lachend zegt .. en dat er dan een eeuwigheid is... ja zonder einde en dat je dan in (hel ) zit? dan krijg je ook spijt dat je dit hebt neer getypt!...
     
  14. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    als de ecolutie er is waarom evalueren wij niet verder... ik zou graag nog een arm er bij willen hebben!

    jij niet?
     
  15. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Evolueren hoeft niet altijd zo extreem te zijn. We evolueren zeker nog wel. Alleen wij zullen het niet meer merken.
     
  16. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Ik wil eerst weleens wetenschappelijk bewijs zien voor god en het hiernamaals, moge ik het willen geloven. Heb jij god ooit gezien? Klinkt misschien hard, maar het is gewoon waar.

    Ten tweede, ik zal nu naar de hel gaan omdat ik heb getypt? hmm... Als er een god is heeft ie me al genoeg aangedaan door me in de situatie te stoppen waarin ik nu zit, waar ik het niet eens over ga hebben.

    Ik heb respect voor iedereen die geloofd though. Van mij mag je geloven wat je wilt en op de manier hoe je het wilt.
    Ik geloof dit (mooie quote): "Hell is not a place you go, if you're not a christian, it's the failure of your life's greatest ambition"
     
  17. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    We merken het degelijk wel , vergelijk het intelligentieniveau van de mensen van 100 jaar geleden maar een met de mensen van de huidige generatie en je zal versteld staan wat een ontwikkeling er in die laatste honderd jaar op het gebied van intelligentie en bewustzijn gebeurd is.
     
  18. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Ja, oke, maar is dat niet meer door het onderwijs en dergelijke wat nu beschikbaar is?
     
  19. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    Ik zou zeggel lees een een Bijbel! En waarom zou ik God nooit gezien hebben bekijk de schepping eens goed! .. dat zegt genoeg!(iedere dag weer is het toch omogelijk dat je nog mag inademen?)


    Goed ik ga nu stoppen.. ben helemaal niet zo,n goeie typer (mijn hand is nu wel een X moe (dat zegt nog niks over mijn situatie?) En m,n ogen houden het ook al niet meer vol!

    Fijn dat ik van jou hoor dat een ieder mag geloven wat hij of zij wil!
     
  20. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Over dat inademen heb je niet helemaal gelijk, maar dat laat ik maar ff achterwege. En waarom zou je een kind scheppen en dat na 3 maanden weer dood laten gaan? <-- als voorbeeld

    Er zal vast wel een hoger iets zijn, maar ik denk niet dat het een god is die alles gecreeerd heeft. Laat de mensen eerst maar eens met concreet bewijs komen.
    Als ik Harry Potter lees geloof ik ook niet meteen dat je echt zou kunnen toveren.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina