1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[geloof]wat vinden jullie van god?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mega tuner, 9 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Thriceaddict

    Thriceaddict Active Member

    Berichten:
    91
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar we moeten juist zo veel mogelijk zondigen. Jezus is toch voor onze zonden gestorven? Zou onbeleefd zijn om het niet te doen. :+
     
  2. SNK FOREVER

    SNK FOREVER Active Member

    Berichten:
    303
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat de meeste mensen wel weten wat je bedoelt. Je drijft het alleen veel te ver door en wordt te vaak te persoonlijk. Je lijkt 'verdomme' wel een sekteleider.

    Hetgene dat veel mensen wellicht dwars zit is het feit dat je mensen veroordeelt aan de hand van een heilig boek terwijl jij daar het recht niet toe hebt.

    Je doet alsof God midden in de nacht 'persoonlijk' naar je toe kwam om je de waarheid in je linker oor te fluisteren, en je vervolgens de volmacht gaf om mensen voor hem te gaan veroordelen (richting hel) op een forum voor xbox games. Gelukkig is de wereld groter dan Maarssen.

    Alles wat je hier op het forum zegt lijkt je met de paplepel van jongs af aan ingegoten te zijn.

    Je hele individu/eigen mening/ontwikkeling lijkt te zijn verdwenen met het geloof.

    Je lijkt maar niet te begrijpen dat er een hoop mensen zijn die geen enkel geloof aanhangen, maar die wel leven zoals God dat graag gezien zou hebben volgens de Bijbel.

    Mocht er dan toch een God zijn dan is hij vast niet zo kortzichtig als jou, en laat hij hen vast wel in de Hemel na het aardse overlijden, om rustig een biertje te drinken met Jezus in de bar in gezelschap van wat mooie Engelen. ;)
     
    Laatst bewerkt: 10 apr 2006
  3. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    ... en hij het er bij het rechter oor ook weer uittrok ;)
     
  4. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Inderdaad , volkomen mee eens , en het duurt hoe dan ook jaren voordat je erachter komt dat dit de enige en echte weg is .
    Je moraal en je geweten bepaalt je persoonlijkheid en dank zij je opvoeding en respect voor alle andere mensen kun je je leven dan in een goede baan leiden,en het goede in je te laten overheersen en tegelijkertijd het kwade in je op te sluiten in een donker hoekje van jezelf.
    En mijn vriend , je zegt zelf dat de duivel een symbool voor het kwaad is , en je hebt gelijk en dat we dan ook in deze optiek god moeten zien als het symbool voor het goede en dat deze twee symbolen hoe dan ook verenigd zijn in ieder van ons aangezien wij allen stervelingen zijn met onze sterke en zwakke kanten , en wij hoe dan ook individueel verantwoordelijk zijn voor welke van beide kanten de overhand krijgt.
    En Jezus was inderdaad een mysterieus persoon , zijn tijd ver vooruit zodat hij niet begrepen werd , maar mij persoonlijk intrigeert nog altijd het volgende .
    Wou hij echt alleen een nieuwe leer en wijsheden verkondigen , of wou hij het oude koninkrijk van David en Salomo terug laten verrijzen.
    En Jezus was dan nog een rechtstreekse afstammeling van de koningen David en Salomo , en deze koning-priester was toen inderdaad een rebel en een groot gevaar , niet alleen voor de farizeeers, maar zeker voor de romeinen .
    Stel dat hij nu het oude volk ginds had kunnen verenigen , dan zouden ze wellicht toen al een opstand hebben kunnen ontketenen om hem terug op de troon te plaatsen , iets wat ze pas 30 jaar later geprobeerd hebben en die neergeslagen is.


    Mijn vriend ,ondanks alle hel en verdoemenis die je over mij uitroept noem ik je nog steeds mijn vriend, wij weten hier allen dat je nogal een radicaal gelovige bent , en wij respecteren hoe dan ook jouw keuze , aangezien jij en jij alleen hoe dan ook de gevolgen van die keuze draagt .
    En nou moet je ons dan ook om onze keuze respecteren aangezien wij hier ook de gevolgen van onze keuze zelf dragen .
    Maar daarom hoef jij ons nog niet als het ware te demoniseren , en het is niet omdat ik graag een duvel drink dat ik hoorntjes heb , ik ben een belg wéét je , wij hebben zelfs échte rode duivels als voetbalploeg, al stellen ze op dit moment niets meer voor.
    Je moet eens een keer leren dat wij het geloof in een ander perspectief bekijken dan jij , dat ik persoonlijk niet in god geloof is mijn eigen persoonlijke mening en net dat heb jij maar te aanvaarden .
    Laat het oordelen over ons hoe dan ook alleen aan je god zelf over ,indien hij bestaat is hij hoe dan ook zéér zeker wijzer en ouder dan jij om Hellspawn en
    mij op ons leven en de manier waarop we dit geleid hebben te beoordelen.
     
    Laatst bewerkt: 11 apr 2006
  5. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    IK heb deze net ontdekt :9 Maar wat ik vind van god? Ik geloof zeer zeker in God. Maar waarom? Omdat ik de Koran te veel warheden staan, die men de laatste 300 jaar ontdekt heeft. Als moslim zijnde moet ik wel :

    Hieruit maak ik uit dat Allah, mohammed had verteld dat nieuwe zonnestelsels worden gemaakt door gassen en rook.

    Verder:


    De Koran over embryo's


    De Koran over bergen

    De Koran over Dag en Nacht.


    De Koran over de Big Bang


    De Koran over fruit.


    De Koran over de hersens


    De Koran over de zee

    De Koran over Rivieren

    Als dit alles in de Koran stond, en men pas 1500 jaar weet is het voor mij bewijs dat Allah bestaat.
     
  6. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    leuk dat jij hier je bewijs vandaalt:)
    maar ik persoonlijk heb geen enkel bewijs nodig voor het bewijs van God.
    ik denk persoonlijk dat het geloof geen enkele waarde meer heeft als het geloof te ''bewijzen'' is door wetenschap.
    maar niets tegen jou belevenis van het geloof hoor:)
     
  7. JeePee

    JeePee Guest

    Je zou toch niet meer reageren in dit topic?
     
  8. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    klopt, maar aangezien er nooit meer wordt gereageerd sinds ik niets meer zeg...maar als je het graag wilt zal ik niet meer reageren:)
     
  9. Shriko

    Shriko Gamebites.nl

    Berichten:
    2.264
    Leuk Bevonden:
    4
    Geloof je in God omdat je moslim bent, of ben je moslim omdat je in God gelooft?
     
  10. mortalexe_29

    mortalexe_29 fun !

    Berichten:
    1.202
    Leuk Bevonden:
    0
    Precies, waar begon het mee ?

    er staan een aantal waarheden in de koran, maar maakt dat het de absolute waarheid ?

    Geloof is wat mij betreft een misverstand die in de evolutie prima van pas is gekomen (er is maar eten voor één groep, de andere groep uitmoorden vanuit godsdienst maakt het toch een heel stuk minder wreed) maar inmiddels overbodig. Het is wat mij betreft ook niks op tegen als sommige mensen die niet kunnen omgaan met het feit dat nog veel dingen onbeantwoord zijn behoefte hebben aan één van de godsdienstige antwoorden, maar dat het vervolgens ook ergens op slaat zal je mij niet horen zeggen...
     
  11. Cygnum

    Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.697
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat ik mij maar eens ga mengen in dit (zware) onderwerp.

    Sinds een paar maanden heb ik een vriendin. Mijn vriendin is protestant. Ikzelf ben humanist. Ik ben Nederlands Hervormd opgevoed, maar heb besloten dit niet verder voort te zetten. De reden hiervoor: er is mij teveel op mijn pad gekomen waarvan ik zeg dat als er een God zou zijn, dit niet zou gebeuren. Ik heb het over de mensen die zo ontzettend goed voor anderen zijn en dan sterven rond hun dertigste levensjaar als gevolg van k*nk*r. Dat een jongen zodanig gepest wordt op school, en waar niemand wat aan doet, dat hij zichzelf van het leven berooft. Dat een persoon een lijdensweg heeft moeten doorstaan die je zelfs je ergste vijand niet gunt. Door dit soort dingen ben ik er enorm aan gaan twijfelen of er wel een God is.

    Sommige verhalen die in de Bijbel staan vind ik daarentegen wel weer inspirerend en van belang voor de samenleving. Ik noem 'de barmhartige Samaritaan' en veel van jullie zullen wel weten waar ik het over heb. Van sommige mensen hoor ik dat ze steun hebben aan deze verhalen. Wat voor soort steun vraag ik mezelf dan af. Mijn gevoel zegt me dat er niets is, maar toch bid ik wel eens. Zo heb ik gebeden voor mijn opa, die op sterven lag, dat hij vredig mocht gaan. Het gebed begon ik met: 'Als U bestaat, wilt u er dan voor zorgen ...'. Het kenmerkt hoe ik over geloof denk: aan de ene kant hoop ik dat er iets is, maar ik betwijfel het. Waar ik wel in geloof is dat je als mens je goed hoort te gedragen, vooral ten opzichte van je medemens, om voor jezelf het beste leven te leiden. Maar hoe het verder gaat als het leven ophoudt, ik zou het niet weten.

    Door de vele dingen die ik heb meegemaakt (waar ik nu even niet op in ga, maar ga er maar van uit dat ik wel een aardige strontkar over me heen heb gehad) ben ik een stuk nuchterder gaan denken. Ik wil antwoorden zien. En op het geloof kan ik geen concreet antwoord krijgen. Op de vraag 'bestaat God?' valt niet te antwoorden met een simpel 'ja' of 'nee'. Andere theorieën kunnen daarentegen wel beargumenteerd worden.

    Mijn vriendin vindt het moeilijk dat ik niet geloof. Maar ik vind het ook niet makkelijk dat zij iets aanhangt wat ik niet aanhang. Maar om daarom dan weer te gaan geloven, nee. Dat kan ik niet. Er is mij teveel pijn en verdriet aangedaan om me te laten geloven. Als men bidt, zit er meestal de zin in: 'vergeef ons onze zonden'. Toen ik klein was had ik wel zo mijn onhebbelijkheden, maar om daarom zo ontzettend veel shit over me heen te laten komen, dat gaat er bij mij niet in. 'Het leven is oneerlijk', hoor je mensen regelmatig zeggen. Een God zou het leven eerlijk gemaakt hebben. In het scheppingsverhaal geloof ik al helemaal niet. Dan zou ik familie zijn van jullie allemaal. Immers, we stammen allemaal af van Adam en Eva. Sommige stukken van de Bijbel bestempel ik daarom ook als onzin. Andere stukken zitten daarentegen vol wijsheden, die iedereen zou moeten weten. Nog een mooi feit: Jezus Christus heeft bestaan. Hij stond ingeschreven bij de Romeinen in de voorloper van de burgerlijke stand. 'Hij heeft bestaan, dus bestaat God', heb ik al een aantal horen zeggen. Het bewijst helemaal niets, alleen dat hij leefde rond de start van de jaartelling.

    Waar ik uiteindelijk naar toe wil, is dat het geloof voor mij afgedaan heeft. Hopelijk heb ik dat ook voldoende kunnen beargumenteren. Hoe het voor een ander is, ik vind het prima, maar probeer mij niet te bekeren. Mensen als Jehova's Getuigen en mormonen komen er bij mij niet in. Mensen die midden op straat gaan lopen verkondigen dat het Woord van God heilig is, vind ik evenmin 'toffe jongens'. Maar waar ik helemaal een hekel aan heb, zijn niet-gelovigen die niets te maken willen hebben met mensen die wel geloven en vice versa. En mocht er daadwerkelijk een God zijn, dan heb ik in mijn ogen voldoende gedaan om aan de criteria van de hemel te voldoen, namelijk het zorgen voor een goede samenleving.
     
    Laatst bewerkt: 24 apr 2006
  12. Yeah we zijn weer los :D:D
     
  13. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Was meet een grap. Maar is ongeveer het zelfde a;s is het glas half vol of half leeg. Het een vult het ander. Letterlijk betekent moslim: iemand die zich overgeeft, waarmee wordt bedoelt dat ik me aan Allah overgeef.

    Het een maakt het ander dood. Als ik moslim was en niet in god geloof ben ik geen moslim, geloof ik in god maar ben ik geen moslim.

    Het betekent het zelfde. Ik geloof in Allah omdat ik moslim ben, en ik ben moslim omdat ik in Allah geloof. Volg je het nog:+

    Maar als die waarheden pas vele eeuwen later, pas door wetenschappers erkend worden. Betekent het dus dat veel van de wetenschappen, allang in de koran stonden, en men het gewoon onzin vond. Men kwam pas later erachter dat het voorgedeelte van hersenen het liegen bestuurt, maar in de koran stond dit vermeld. Hoe wist een simpele koopman als mohammen dit dan?
     
    Laatst bewerkt: 24 apr 2006
  14. Ik ben zelf ook niet gelovig, overigens wel mee opgevoed maar netzoals Cygnum er van afgezien. Als je alleen al kijkt hoeveel onwaarheden en niet kloppende dingen er in de bijbel staan. Maar aan de niet gelovigen, denken jullie dat Jezus/God wel ooit eens heeft bestaan?
     
  15. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Ben het me je eens over de bijbel, maar wij moslim beschouwen de bijbel ook als woord van god. Alleen is de Koran met de profeet mohammed de zegel, het ware geloof dat het christendom en jodendom van hun dwaalspoor moet lijden.
     
  16. bulleta

    bulleta Active Member

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0

    ik zou wel is de niet kloppende dingen willen weten....


    maar dan meoten ze ook echt niet kloppen
     
  17. Nou neem het voorbeeld van het begin der aarde. De eerste mensen waren Adam en Eva. Zij kregen twee kinderen. Ik meen me te herrineren Kain en Abel. De één knuppelt de ander neer, dus blijft er nog één broer over. De personen die er dan dus zijn, zijn Adam, Eva en hun zoon. En dan komt het: die zoon trouwt met een vrouw. Waar komt die vrouw dan in godsnaam vandaan. Dit is maar één van de zoveele voorbeelden.
     
  18. Shriko

    Shriko Gamebites.nl

    Berichten:
    2.264
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb al eerder in dit topic gezegd dat dit niet klopt. Kaïn en Abel waren niet de enige kinderen.
     
  19. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Haha, incest dus , dit klopt óók niet he Shriko , aangezien incest de snelste weg naar de ondergang van de mensheid zou geweest zijn .
    Nee geef mij de evolutietheorie dan maar , die zit véél korter bij de waarheid dan de bijbel.
     
  20. Shriko

    Shriko Gamebites.nl

    Berichten:
    2.264
    Leuk Bevonden:
    4
    Toen was de mens nog perfect. Het was de bedoeling dat Adams kinderen inderdaad weer kinderen zouden krijgen, maar dit had toen geen nadelige gevolgen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina