1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[geloof]wat vinden jullie van god?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mega tuner, 9 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    je zou toch maar overhaaste conclusies trekken :{
     
  2. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik zou bijna geloven dat je er echt verstand van hebt.

    De simpelheid. :)
     
  3. Exar Kun

    Exar Kun Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    En ik dacht dat NL Eagle erg was.
     
  4. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    En waar haal je dat allemaal vandaan? En heeft god gewild dat Islamitische/Moslim extremisten terroristische aanslagen plegen?
    Met geloof is het altijd zo dat iedereen altijd zijn eigen conclusies trekt, vanuit zijn of haar achtergrondspositie. Voilá..._0/ jij bent er een goed voorbeeld van.
     
  5. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    http://www.youtube.com/p.swf?video_...JQCI/2.jpg&t=OEgsToPDskIDd5LDc0ZZTCiARNQrLSFA

    en weer een bewijs dat je niet islamitsch hoeft te zijn om extremist en vooral erg dom te zijn. Ook weer een bewijs hoe subjectief geloof is.. Iedereen interperteert de bijbel/koran etc anders. Deze "lieve" dame gelooft voorzover ik het in de discussie kan overzien namelijk ook "gewoon" in de bijbel.
    en tegen haar mening kan zelfs NL-eagle niet tegen op ;)
     
  6. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    zou je kunnen samenvatten wat ze dan zegt?
    das wel zo handig misschien :)
     
  7. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    als je nou gewoon even het filmpje bekijkt ?
     
  8. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    geen tijd voor en mijn computer kan het niet aan :)
     
  9. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Eén of ander mens die met borden met daarop de tekst: "Thank God for dead soldiers" ging staan bij begravenissen van soldaten. Moest van God ofzo. :{
     
  10. Wat heb je aan iemand die toch niet terug praat?
     
  11. God zit alleen tussen de oren. Je wilt dat hij er is, maar is er niet. Heb zelf ook een tijdje geloofd, maar zie het verschil niet tussen de tijd dat ik niet gelooft.(nu dus) Hij heeft niks voor mij gedaan, terwijl ik wel in hem geloofde. Hij blijkbaar niet in mij. Het is niet dat ik niet in hem wil geloven, maar ik geloof met mijn verstand en niet met mijn hart. Ik KAN niet in hem geloven.

    En lees trouwens dit eens: http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen/2006/4/5/050405_jezus_water.html

    Als hij zich nou ook eens liet zien aan mij of aan de wereld, dan maakte hij het voor iedereen makkelijker, en ook voor zichzelf. Want hij zou dan iedereen als aanhangers hebben. Dat lijkt me voor zo'n opperwezen toch het mooiste.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 mei 2006
  12. Emile

    Emile oude garde

    Berichten:
    1.137
    Leuk Bevonden:
    0
    god=geloof=hoop=tegen jezelf zitten praten=dus onzin(nig)
     
  13. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    wat jij zegt is waar: je kan niet geloven.
    waarom je niet kan geloven? omdat God je (nog) niet heeft ''geroepen''.
    mensen kunnen alleen geloven als God ze heeft ''geroepen'' door middel van een teken, een gevoel een bijzondere gebeurtenis etc.
    wat jij zegt zeiden ze 2000 jaar geleden ook al volgens de bijbel tegen Jezus.
    ze vroegen om een teken, want dan zouden ze hem geloven, maar ze kregen geen teken.
    waarom zou God geen teken willen geven?
    voor mij is het logisch, maar wat minder logisch is het uit te leggen, heel kort door de bocht: wie een teken ziet is met zijn daaruit ontstane geloof volledig afhankelijk van dat teken door het teken is het dat hij in God gelooft, maar God wil juist graag dat mensen geloven zonder een teken te zien zodat ze volledig onafhankelijk zijn in hun geloof en hun geloof ook sterk is en niet wankeld als er bij wijze van spreken een windje opkomt.
    vraag maar aan God of Hij helpt je te laten geloven en je zult verbaasd staan.
     
  14. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit is een erg nutteloos topic want de mensen die geloven kan je niet overtuigen EN de mensen die niet geloven kan je ook niet overtuigen.
     
  15. Is dat niet met bijna elk topic waar mensen hun gelijk willen halen dmv een discussie?
    Dan kun je evengoed het hele forum afschaffen..

    Je wordt juist wijzer van de meningen die anderen hebben en delen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 mei 2006
  16. Anju

    Anju Active Member

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb gister het oude + nieuwe testament van mijn oma gekregen.. Ik ga er eens in beginnen en ik kijk wel wat er van komt.. En voordat ik 'm gelezen heb meng ik me niet in deze discussie omdat ik er simpelweg niet genoeg van afweet ..
    Oh ja.. Wat vind ik van God? Ik weet eerlijk gezegd niet of ik nu ergens in geloof of niet..
     
  17. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Maar zijn dat dan niet mensen die God in zichzelf oproepen i.p.v. andersom? Ik durf te wedden dat ik soortgelijke gevoelens of gebeurtenissen als "gelovigen" meemaak, maar dat ik er een andere betekenis aan toeken.

    En btw, over dat dikgedrukte, spreek jij jezelf nu niet tegen? God geeft een teken of een gevoel aan jou, terwijl je in je stukje daarna zegt dat God juist niks van zich laat horen omdat hij wil dat je écht in hem gelooft. :confused:
     
  18. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    dacht al dat je zoiets zou zeggen, maar het ''teken'' wat ik bedoel is niet iets groots zoals iemand anders graag zou willen in dit forum maar iets persoonlijks op de persoon gericht. zulke tekenen hebben niets met de tekenen die iemand anders van dit forum bedoeld te maken.
    geen massa spectakel dus ;)

    zou kunnen ja, heb er al vaker over nagedacht en ik denk ook dat dat zo is (dat iedereen deze dingen meemaakt).
    alleen wanneer besluit je na zo'n gebeurtenis om te gaan geloven, dát is wat ik in de laatste post zeg wat God regeld.
    jijzelf hebt invloed of je kiest om te geloven of niet, maar nu komt het rare: die keuze die jij zelf maakt is al door God zo gekozen.
    je hebt een vrije wil om voor God te kiezen of niet en God zal je in die keuze vrijlaten, maar God bepaald uiteindelijk je definitieve keuze.
     
  19. Boogiemaster

    Boogiemaster Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Geloof brengt alleen maar ellende mee voor de hele wereld. God enz is nooit bewezen terwijl er mensen elkaar staan af te maken, omdat het andere geloof niks is. En waarom zou je geloven? Ik ben niet gelovig en met mij gaat het prima en om een fijn leven te hebben heb ik echt geen god nodig. Maar ja afschaffen gaat zomaar 1 2 3 niet. In de westerse wereld is het geloof niet zo sterk meer als het was, maar in het midden-oosten nog wel, en die kan je dat echt niet uit hun hoofd praten. En in het het christendom (vroeger) en islam wordt het geloof ook misbruikt door te zeggen wat er in de bijbel staat (wat er juist niet in staat).
    Maarja in het midden-oosten weten de mensen ook niet beter en vroeger in het christendom ook niet.
     
  20. No_Name

    No_Name -

    Berichten:
    213
    Leuk Bevonden:
    0

    dan leef je als een robot |:-
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina