1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[geloof]wat vinden jullie van god?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mega tuner, 9 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NecroSadistic28

    NecroSadistic28 Redeemed In Flames

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    5
    Mja, dat van die woede klopt wel. M'n vrouwtje werd jaren lang gedwongen om te bidden en naar de kerk te gaan door d'r ouwe. Ging ze niet, dan werd ze geslagen of werd ze gewoon door het gezin genegeerd. Met mij zelf is er eigenlijk weinig gebeurd als het om "geloof" gaat, ik heb er gewoon nooit iets mee gehad. Zoals ik al eerder zei, ik geloof in mezelf. Ik ben er zeker van dat iedereen de kracht heeft om door tragische en minder fijne fases in hun leven te komen zonder dat ze op een "geloof" moeten leunen. Als ik hier boven lees dat mensen bidden om goede cijfers te halen en daar later "god" voor bedanken of denken dat "hij" er toch iets mee te doen had vind ik dat raar en eigenlijk een beetje vervelend. Ik bedoel, als je goeie cijfers haalt op school en ja carriere loopt goed dan heb je dat aan jezelf te danken. Jij en je houding/motivatie tegenover wat je doet bepaald hoe je verder komt en wat je klaar speelt. Daarom zeg ik, ik geloof ik mezelf. Ik ben de realiteit, ik besta en ik bepaal hoe ik met dingen om ga. Zo heb ik het altijd gezien en zo zal het ook altijd blijven.

    Zwaar klote, dat van je moeder. Ik weet nog dat mijn oma ook veel problemen had in d'r latere jaren omdat ze vroeger gewoonweg geslagen en geschopt werd door haar ouders, broers en zussen omdat ze ervoor koos om niet met hun gebeden mee te doen. Ook die praatjes over hel en verdoemenis klinken mij en zeker m'n vriendin sterk in de oren.

    Heel jammer dat het met sommige dingen zover moet komen. Maar zoals je zelf al zegt, zolang je zelf probeert er het beste voor jezelf en je dierbaren van te maken komt alles goed.
     
    Laatst bewerkt: 25 mei 2006
  2. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    zo denk jij erover:)
    wij ergeren ons niet aan jou, waarom zou jij je dan wel aan ons moeten ergeren?
     
  3. NecroSadistic28

    NecroSadistic28 Redeemed In Flames

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    5
    LoL....."wij ergeren ons niet aan jou"...waar zeg ik dat ik me aan jullie erger? Je zou wat beter moeten lezen en hetgeen wat ik zeg niet als een aanval moeten zien. Maar hey, dat is iets waar "jullie" al snel een probleem mee hebben ;)
     
  4. ill nino

    ill nino me, myself and I

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik deel snoep ook wel eens, meestal. Maar doe dit niet omdat een of andere God dat van mij wil, maar omdat ik mezelf er fijner bij voel om met anderen te delen en ik mezelf niet meer toeeigen(?).
     
  5. party crusher

    party crusher VGcats is de shit

    Berichten:
    781
    Leuk Bevonden:
    0
    Wauw leuke thread hiero, ik ben nu in mijn examens dus ik heb niet veel te doen dus post ik maar wat ik van Religie vindt.

    Ik ben zelf 100% Atheïst dus het kan zijn dat sommige mensen mijn ideeën als beledigend kunnen beschouwen, onthoud het is mijn mening.

    ten eerste vindt ik geloof iets verouderds. in de jaren dat religie ontstond waren er nog geen echt goede wetten over hoe men zich mag gedragen, door de introductie van geloof kwam er structuur in de maatschappij over wat mag en niet mag. maar sinds de wereld veel georganiseerder is en we wetten hebben vindt ik niet dat geloof echt meer nodig is.
    ten tweede klopt het hele idee dat van de verschillende kerken niet. elk geloof denkt dat die gelijk heeft, en als je dus niet in dat geloof gelooft ben je flink de lul. maar er zijn zo veel verschillende religies geweest dat het onmogelijk is dat de huidige opeens wel de goede zijn, of dat die er überhaupt bij zit.
    De god is vaak ook niet echt geweldig, de christenen geloven bijvoorbeeld dat als je zondigt en niet biecht dan ga je naar hel voor de rest van de eeuwigheid. en dan nog roepen dat god oneindig vergevensgezind is. dus als iemand niet gelooft in god is dit ook een zonde en gaat dan tot het einde der tijden de hel in, welke misdaad verdient zo een straf. geen enkele, zelfs Hitler zou zoiets niet verdienen.
    En dan werken religies in princiepe alleen maar tegen de ontwikkeling van de mens. Een belangrijk vorm van onderzoek is bijvoorbeeld stamcell onderzoek, maar de katholieken hebben hier weer wat tegen. Als dit onderzoek wordt doorgezet kan men doormiddel van stamcellen geheel nieuwe organen kweken voor mensen die met genetische ziektes worden geboren zoals zwakke nieren of iemand met hart problemen, of als genetische manipulatie wordt onderzocht dan kan men genetische afwijkingen als aangeboren blindheid genezen. maar NEE de Kerk heeft hier weer problemen mee.
    Of galilei die zei dat de wereld rond was, die gozer werdt bijna opgeknoopt omdat in de Bijbel stond dat de aarde plat was. Of Newton, de kerk was ook niet erg blij met zijn theorie over de zwaartekracht.
    Ook zijn er heel veel oorlogen gestart vanwegen religieuze opvattingen, dat gezeik tussen palastijnen en Israleiers (of hoe je het ook schrijft), De kruistochten en zelf de tweede wereld oorlog.
    En ik haat al helemaal waar de meeste religies op zijn gebasseerd. Allemaal op een fucking boek wat duizenden jaren terug is geschreven en honderden keren is herschreven. Tevens zijn veel verhalen uit de Bijbel enzo al lang bewezen dat het onmogelijk was. Adam en Eva bijvoorbeeld, of de ark van Noach, als de hele aarde was overstroomd moet dat water nog steeds op aarde zijn, maar waar dan? als de ijskappen smelten stijgt het zee niveau nog geen 5 meter. en ik zie de himalaya ook nog niet zo snel onder water staan.
    En god kan de mens niet hebben gecreëerd, dat was evolutie, als het iets anders had gelopen dan was de mens er niet eens. en in de toekomst zal de mens er waarschijnlijk ook niet meer zijn, dan evolueren we weer in een andere soort, geheel afhankelijk van de omstandigheden.
    het enige wat religie tegenwoordig zo een beetje doet is mensen een lulverhaal voor geven over het leven hierna en zeggen dat natuurlijke behoeften vies en zondig zijn.
    En hoe weten mensen eigenlijk zo zeker dat ze weten wat er in hun boekje staat, in geen enkel van de religieuze boeken, Koran, Bijbel en dat ding wat Joden lezen, staat ook maar iets duidelijk geschreven. Nergens staat er iets echt duidelijk, op de tien geboden na dan.

    Zo dat was mijn zegje, onthoud het is mijn mening dus ga daar niet over zeiken ja. je mag best commentaar geven maar gescheld hoef ik niet.
     
  6. party crusher

    party crusher VGcats is de shit

    Berichten:
    781
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry, me comp dee weer es irritant
     
    Laatst bewerkt: 26 mei 2006
  7. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    1 zo'n post lijkt me wel genoeg;)
     
  8. NecroSadistic28

    NecroSadistic28 Redeemed In Flames

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    5
    @ Party Crusher "_O_"
     
  9. Lord Voldemort

    Lord Voldemort Tom Marvolo Riddle

    Berichten:
    50
    Leuk Bevonden:
    0
    God de Vader / Jezus / Heilige Geest (Oftewel de Drie-Eenge God) Is Geweldig! :thumbs:

    Amen!
     
  10. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Net zo geweldig als jou post :{
     
  11. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    nog veel geweldiger ;)
     
  12. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Wat ik irritand vind, is mensen die op straat (voor het station, in een winkelstraat), dag in dag uit hun preken en zangkunsten ten gehore brengen. Hangjongeren en mensen die muziek te hard aan hebben krijgen commentaar, maar dat soort figuren mogen wel blijven 'storen'.
    Was gisteravond even in de stad en hoor je weer zo een groep met van die woorden als 'god houdt van jou, god is je vriend, god wil jou ...'.
    Ik heb helemaal geen behoefte om dat te horen en als men gelovig wil worden, dan kunnen ze dat toch wel zelf beslissen ipv ineens ook gelovig te worden, omdat een paar figuren dat op straat zeggen en zingen.
     
  13. Exar Kun

    Exar Kun Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Shit man, NL Eagle, jij bent egt zo fucking irritant.

    Ik verbaas me iedere keer weer over hoeveel mensen nog in deze onzin geloven. Al die mensen die oude mythes maar voor de waarheid nemen, je gezonde verstand gebruiken is kennelijk onmogelijk.

    Dan had je het afgelopen weekend ook weer de eo-jongerendagen. Wat een een trieste, ziekelijke boel zeg, gewoon om van te kotsen. Zulke evenementen moeten gewoon verboden worden.
     
  14. party crusher

    party crusher VGcats is de shit

    Berichten:
    781
    Leuk Bevonden:
    0
    ja da vin ik nou ook.
    op de amsterdamse poort (vlak bij arena plein) loopt er elk weekend zo een gast rond die boven alles uit god loopt te predikeren.
    en die gast schreeuwt dan ook echt van alles. en dan nog in het engels, wonen we hier in engeland? dan staat die vent maar wat te schreeuwen van "God is there for everyone of us" of "God loves us all, so we should all love him" en dat soort shit, ook vrij seksistisch, want god kan onmogelijk een vrouw of een onzijdig wezen zijn. en die vent wordt niet verwijdert door de politie.
    ik vin het best dat iemand een geloof aanhangt, maar ik steun het niet, maar doe het dan lekker thuis in je eigen tijd. ik vind dat staat en religie compleet moeten worden gescheiden.
    en hier in Almere doen ze dat aardig goed. toen het nieuwe testament uitkwam ofso, was er bij mijn school een vent die de bijbel liep te steunen en elke scholier die voorbij hem liep, dwong hij een bijbel in de handen. Dat is meer gedrag van geloof opdringen dan iets steunen. gelukkig kwam de politie in 10 minuten die vent wegsturen.
    hoeveel van jullie hebben eigenlijk de davinci code gelezen? niet dat ik dat hele verhaal geloof ofso, maar sommige standpunten over vooral het christendom kan ik wel waarderen en me in vinden.
     
  15. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Heb hem nog steeds niet gelezen.
    Werk zelf in een klooster, een verzorgings-/bejaarden tehuis voor gelovige vrouwen. In de keuken kan je gewoon praten over dat het onzin is etc (met de koks, niet met een zuster natuurlijk) en die zusters bidden dagelijks etc, maar die zijn normaler dan die freaks op straat.
     
  16. NaZ

    NaZ X&Y

    Berichten:
    154
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit vind ik ook echt zwaar irritant. Was laatst bij Centraal, er stond zo'n hoogbejaarde man bijbels uit te delen en niet zovan eerst een gebaar maken of je het wilt of niet maar ook echt letterlijk in je armen duwen. En dan het lef hebben om te zeggen "God houdt van je".. Ja dan heb je zwaar de neiging te zeggen "Maar ik vind Maria leuker..":{

    In het kort ze verstoren de openbare orde.
     
  17. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    is dat toevallig een donkere man??
    een aantal jaar geleden zag ik zoiemand met soortgelijke teksten ook in het engels bij het station staan:)

    maar ik snap jullie punt niet zo, jullie ergeren je zo aan mensen die geloven, maar mensen die geloven kunnen zich net zo goed aan jullie ongelovigen ergeren.
     
  18. NaZ

    NaZ X&Y

    Berichten:
    154
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik erger me niet aan gelovigen, eerder aan mensen die hun geloof opdringen.
    Ik vind het eigenlijk een beetje sneu..
     
  19. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Ik erger me niet per sé aan gelovigen, anders had ik allang gestopt met werk (bijbaantje). Is eerder hoe sommigen ermee omgaan.
    Als ik op straat satanische teksten zou spreken/zingen, dan staat binnen 5 minuten de politie naast me, te bevelen dat ik moet stoppen. Niet dat ik satanist ben, maar toch.
    Hoop ook dat er een keer een eind komt aan die kerkklokken. Wat heeft het nou voor zin om van kwart voor een kwartier lang die dingen te laten luiden?
    Waarom mogen 'zij' wel hinderen qua geluid en een ander niet?
     
  20. Ik vind dat iedereen gelovigen moet respecteren :). Welk geloof dan ook.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina