1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[geloof]wat vinden jullie van god?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mega tuner, 9 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

  1. Alsof andere mensen niet veel geluid produceren? Met geloof is wat mij betreft niks mis, die kerklokken vind ik ook niet erg ik bedoel het heeft soms wel wat (niet als het té hard is). En dat je als satanist zou gaan roepen enzo, ja dat is gewoon vragen om klappen en politie :).
     
  2. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    En dat vind ik dus nergens op slaan. Waarom mag een kerk of christelijke wel herrie maken en iemand anders niet?
    Tuurlijk maken anderen ook herrie, maar daar maakt men wel een probleem van.
     
    Laatst bewerkt: 23 jun 2006
  3. masterninja

    masterninja Active Member

    Berichten:
    606
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik erger me ook aan flyers die ze uitdelen mijn broertje kwam er van de week met 1 thuis stond dus op god roept je.
    Toen zei ik ja laat hem maar wachtten later liet ik hem aan mijn oma zien en zei ik dit soort flyers zouden verboden moeten worden want wat als ik nou doof was? :{
    Zou erg hard aankomen bij iemand die doof is en ook nog gelooft lijkt me...maar daar denken die gelovigen niet over na.|:-
     
  4. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Zag laatst ook weer een filmpje over een groep gelovigen die stonden te demonstreren bij een metal concert. Weer eens wat anders dan demonstreren voor een hardcore feest. :D
    Vind het iig verkeerd als je mensen gaat dwingen om voor jou ook te geloven in god. Dat moet ieder toch echt voor zichzelf bepalen.
     
  5. Spartan_117

    Spartan_117 bass

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    0
    idd

    en als je wil uitslapen zijn die dingen ook niet relaxt(als er een kerk dichtbij is)
     

  6. Sja voor veel mensen is geloof nou eenmaal belangrijk. Het bestaat ook al bijna zo lang als de mensheid, al zijn het allemaal verschillende geloven geweest. En is herrie niet een beetje overdreven?

    En als andere mensen veel herrie maken dan wordt er vaak wel een probleem van gemaakt, bijv. de politie die komt vanwege geluidsoverlast of iets dergelijks.
     
  7. party crusher

    party crusher VGcats is de shit

    Berichten:
    781
    Leuk Bevonden:
    0
    ja dat zag ik ook. ik was daar lekker aan het zondigen}:]
    maar die mensen die daar demonstreerden waren allemaal van die oude mensen, nouja bijna allemaal. en alleen maar omdat sommige bands een beetje een satanisch uiterlijk hebben. denk aan doodshoofden, duivels en een beetje goth achtige shit. maar je moet dat soort shit niet te serieus nemen, en dat doen die mensen dus wel, en dat is irritant.

    en nog ff over dat satanische waar je het over had.
    het is echt wel hypocriet om te zeggen dat iemand wel bijbel teksten mag gaan roepen in het openbaar, maar satanische teksten mogen niet. het is het zelfde princiepe. het is beide een geloof alleen wordt et ene niet geaccepteerd, maar daarom hebben we hier vrijheid van meningsuiting.
    ik zou een satanist die in het openbaar teksten roept net zo irritant als een christen die dit doet met bijbel teksten. niet omdat ik gelovigen haat, maar omdat ik dat soort shit niet wil horen. en zoals ik al eerder zei, ik vindt dat staat en religie moet worden gescheiden.
     
  8. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Jup. Helaas gaat het nog wel een lange tijd duren voordat dat het geval is.
    Was laatst iemand bezig om de tekst 'In God We Trust' van de Amerikaanse biljetten te halen en hier mogen ze ook die tekst wel van die munten halen. Waarom god/geloof betrekken bij financiën? :confused:
     
  9. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Oooow dat is in belgie en nederland allang gebeurd hoor .
    Hier zijn kerk en staat volkomen gescheiden van elkaar en is zelfs in de grondwet vastgelegd.
    En dit geldt net zo goed voor de meeste europese landen.

    En voor je laatste opmerking geldt de volgende spreuk " voor het geld danst de beer " zo ook de met mijters getooide beren in het vaticaan.
    Het is niet voor niks dat de kerk in rome een van de rijkste , zoniet de allerrijkste gemeenschap ter wereld is die bovenop een berg met geld zitten, nou ja dan zitten ze al een béétje dichter bij hun god,en in het bezit zijn van een verzameling kunstschatten die een van de meest uitgebreide en ook de waardevolste is ter wereld,en waarvan financiele experts nu nog altijd niet kunnen uitmaken hoe groot die rijkdom aan kunstschatten is in geld uitgedrukt....
     
  10. party crusher

    party crusher VGcats is de shit

    Berichten:
    781
    Leuk Bevonden:
    0
    nou in Nederland is dat nog niet helemaal gebeurt.
    waar we het eerst over hadden, die gasten die bijbel teksten rond schreeuwen in het openbaar, die worden (bijna) nooit door de politie verwijderd of gevraagd te stoppen. terwijl dat wel een vorm is van het mengen van staat en religie.
    In Turkije zijn ze op dit gebied al verder dan Nederland, daar mogen de mensen bijvoorbeeld geen religieuze dingen dragen die in het openbaar erg zichtbaar zijn, zoals van die hoofddoekjes. en daar kan ik me goed bij aansluiten.
     
  11. Linkin Park

    Linkin Park Active Member

    Berichten:
    189
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik niet zo goed snap, is dat jullie ergens over geloof gaan praten waar bijna niemand gelovig is...:{

    Als je nou naar een chriselijke site gaat en en daar bespreekt krijg je nog eens verschillende meningen te horen, dit is meer een optelsom van hoe irritant mensen sommigenen gelovigen vinden:{
    Het is maar een suggestie;)
     
  12. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Erhm ? ... Waarom volg ik deze redenatie niet ?. Ojah : Wat dacht je van het feit dat je op een christelijke site een optelsom krijgt van hoe geweldig het geloof is, en hoe dom en onwetend de niet gelovigen zijn.
     
  13. Het is eigenlijk gewoon een gok: ga je heel je leven verknallen en dan later in de hemel in of in je leven gewoon plezier maken en dan later naar de hell.
    Tenminste als die bestaat. Kan er bij mij nog steeds niet in dat een God die alles kan, mag en wil onschuldige mensen laat sterven en pijn laat lijden. Ik geloof daarom ook niet. Misschien de verkeerde keus? Niemand zal het weten.
     
  14. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    De vraag is of we er ook maar ooit eens achter komen.
    Maar ik heb dezelfde mening als jou wat dat betreft. Als er één god zou zijn, waarom zijn er dan zoveel verschillende geloven? Je weet toch niet wat je moet kiezen en wat juist is. Zal er 1 verhaal kloppen? Waarom zijn er zoveel verschillende theorieën over hoe de wereld is ontstaan?
    Bestaan er wonderen? Er zijn veel te veel vragen, waarom krijgen we er geen antwoord op? Voor een hoop mensen zullen hun leven een stuk draaglijker worden.
     
  15. verzinsel ik vindt het nergens op slaan heeft iemand hem ooit gezien? nee dus wat je niet kan zien bestaat ook niet
     
  16. Beetje vaag argument. Als ik tegen jou zeg de wereld is rond dan geloof jij dat toch ook, zonder dat jij het zelf hebt gezien.
     
  17. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is niet waar, in dit tijdperk heet niemand HEM nog gezien.
    Maar de wereld is al heel oud en wie weet is het vroeger wel gebeurd.
    Misschien kwam die ouwe zelf hier toen ff kijken hoe het hier ging, ff op zakenreis naar onze planeet geweest, wie weet? Maar er zijn nou eenmaal magere bewijzen van dat hij bestaat> een boek: De Bijbel, niks meer.
    Maar of het een verzinsel is tja... zo kunnen we door blijven gissen.
     
  18. da geloof je tog nie dat hij een reisje door de tijd heeft gemaakt
     
  19. Vallandu

    Vallandu ***

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0
    alsof je de wind kan zien;)

    bestaat die dus ook niet?;)
     
  20. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    over die demonstratie bij metalconcert..slaat ook weer nergens op.
    Vriend van mij is heel erg gelovig.. maar hij luisterd wel altijd black-deathmetal in zijn auto. Hij vindt de melodiën enzo gewoon mooi en kan er goed bij nadenken. Die satanistische teksten doen hem niks ( hij gelooft ook niet in satan oid ). Dus ja, wat mij betreft is het ook erg kortzichtig als je meteen in opstand moet komen voor iets wat anders is dan wat jij gelooft.
    ( zolang er respect is.. maargoed denk niet dat mensen bij dat concert serieus bij nadachten verder )
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina