1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[geloof]wat vinden jullie van god?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mega tuner, 9 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind alle gelovigen per definitie dom.
     
  2. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Evolutietheorie.
     
  3. CasPerZerZ

    CasPerZerZ *Sorteert Pallets

    Berichten:
    341
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik baseer dat op het feit dat ooit de oerknal is geweest.Daaruit zijn planeten onstaan.Op een planeet, aarde, onstond een atmosfeer met zuurstof en een dragelijke temperatuur.Evolutie deed zijn werk en zo komt het dat de mens naar de sterren kan kijken.

    En als god dan toch bestaat, denk ik dat god dan de schepper is van de evolutie, zodat hij zichzelf het werk uit handen nam.Gemak dient de mens

    Dit vind ik een beetje generaliserend.Als mensen hoop en troost kunnen vinden in hun geloof, vind ik dat mooi.Gelovigen die wetenschappelijke feiten afdoen met "het is allemaal god zijn werk" , die vind ik dom.
     
    Laatst bewerkt: 10 mrt 2006
  4. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Zijn die quotes het niet waard om het gewoon in 1 post te zetten?
    En waarom vind je alle gelovigen gelijk 'dom'?
    Dit vind ik weer zo'n stomme beredenering.
    Maar het is jouw mening natuurlijk. Maar geloven is iets wat gewoon bij het leven hoort. Als je in niets gelooft kom je geen stap verder in je leven, met niets.
     
  5. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Overigens is het heel simpel te 'bewijzen' dat God gewoon indoctrinatie is van je ouders en omgeving: er zijn maar zeer weinig mensen die niet zijn opgevoed met een religie en toch gelovig zijn.
     
  6. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Er is geen enkel bewijs voor iets als een God, voor elke goddelijke theorie zijn er duizend wetenschappelijke die veel harder te bewijzen valt. Religie is niets meer dan een sprookje. Als je gelooft in sprookjes vind ik je dom. :{ Ik heb het hier trouwens in de zin van mensen die in een god geloven, niet over 'geloven' in het leven ofzo.
     
  7. TaMMie

    TaMMie Vrouw van...

    Berichten:
    52
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben zelf niet gelovig. Heb wel een jaar in de USA gewoond, in huis bij een Mormoons gezin.

    In die tijd had ik soms nachtenlang discussies met een van mijn gastzusjes over het geloof.....en hoewel we daarin recht tegenover elkaar stonden waren het goede discussies, luisterden we naar elkaar en begrepen we elkaar ook wel. (people come from monkeys?? :+ )

    Ik ging ook met ze mee naar de kerk en de band die die mensen met elkaar hebben is gewoon geweldig. Ik voelde me ook meteen welkom zonder dat het opdringerig werd.

    Ik heb in die tijd een groot respect gekregen voor mensen die geloven en er voor uit durven te komen....daarvoor werd ik er nooit zo mee geconfronteerd.
    Moet trouwens wel zeggen dat mijn respect niet geldt voor mensen die het geloof gebruiken als excuus voor dingen die ze doen.
     
  8. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Nouja, er zijn ook mensen die geloven dat de Biostabil werkt. Maar dat maakt hen er niet slimmer op. :{
     
  9. CasPerZerZ

    CasPerZerZ *Sorteert Pallets

    Berichten:
    341
    Leuk Bevonden:
    0
    Goeie.

    Ik zie ook niks in biostabil en positieve of negatieve lading.Maar als die mensen dat geloven en het dus werkt als een placebo, waarom niet?

    Die mensen voelen zich dus ook verbonden door hun geloof en voelen zich daar prettig bij.
    Dat vind ik een goede reden om te geloven.Ook al ben ik atheist
     
    Laatst bewerkt: 10 mrt 2006
  10. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Ze moeten het zelf weten, en prima als ze er blij mee zijn, maar daarom vind ik ze dus wel dom. Net zoals met mensen die in een god geloven.
     
  11. --<)Sandro(>--

    --<)Sandro(>-- The Green Maker

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    0
    En wat als alles om mij heen gewoon een grote droom is waarin ik niet zelf bepalen kan wat er om mij heen gebeurt. Dan zou ik als het ware God zijn :p. Dus als ik dood ga, zijn jullie ook allemaal weg.
    Dat dit zo is kan ik natuurlijk niet bewijzen, het klinkt in mij ogen alleen net zo als geloven in de Bijbel.
     
  12. Victor

    Victor Guest

    Iedereen is zijn eigen God.
     
  13. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    En zijn we per definitie allemaal dus satinist.O-)
    Daar drinken we nu dus een duvelke op om in de richting te blijven .
    En moeten we deze bovengaande stelling in de quote eens naar paus von panzer in het vatikaan opsturen .
     
  14. Rush nl

    Rush nl FRAUDE!

    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    3
    Dat komt er van met zo'n domme openingspost....
     
  15. Rush nl

    Rush nl FRAUDE!

    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    3
    Dat hangt slechts van je definitie van intelligentie af....
     
  16. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Bid je wel eens dan? Zoek je God? Lees je de Bijbel? Ik zie in mijn omgeving zát van God. Mensen die vervuld worden van de Heilige Geest, maar ook spontane genezingen.. Maar nee.. Dat komt vast door dat ene stofje wat komt als je heeeeeeeeeeel erg gelooft.

    Right? Ik zit op een tienergroep, kom daar nu 2 jaar. Toen ik daar in het begin kwam waren we met zn zestigen. En raad eens? Na 2 jaar zitten er tweehonderd gasten op in de leeftijd van 12 t/m 16 jaar. In een klein dorpje als Nunspeet. En zeker 40% hiervan is níet christelijk opgevoed.

    En over de evolutietheorie of over de oerknal: www.answersingenesis.com of www.christiananswers.com ... Lees maar door, en kom dan weer terug. :+ En sowieso, áls de evolutietheorie waar is, (Micro is er inderdaad, macro geloof ik niet in) dan maakt dat nog niets uit? Dan heeft God dat aangezet, geen probleem. Mijn punt is dus, dat de evolutietheorie niet het wel of niet bestaan van een God bewijst.

    Ook vind ik het jammer dat ik hier echt zie dat mensen denken dat je in God gelooft om maar even alles opgelost te hebben enzo. Als een verklaring. Dat is nietzo. Ik geloof in God, nee, ik wéét dat hij er is, en ik heb een persoonlijke relatie met Hem. En dat is, inderdaad, dat gevoel waar Herman Finkers het over had ;)
     
  17. CasPerZerZ

    CasPerZerZ *Sorteert Pallets

    Berichten:
    341
    Leuk Bevonden:
    0
    Het probleem is dat we pas weten of god bestaat , als we dood zijn.

    Nog vreemder is: Als het niet zo is, dan zal je dat niet meer te weten komen ook.
     
  18. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Ja, dat is wel raar idd. :+ Over dat tweede had ik eigenlijk nog nooit na gedacht.. _o>

    Wauwie, zo'n topic brengt je wel tot nieuwe inzichten :eek:
     
  19. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Er zijn altijd uitzonderingen , en blijkbaar ben jij er één van .
    En in de volgende zin spreek je jezelf dan al direkt tegen .
    Intelligentie en kennis zijn wel degelijk met elkaar verbonden , aangezien het één niet zonder het ander kan .
    Wat heb je aan kennis als je niet de intelligentie bezit om al de informatie die je opneemt te onthouden en te gebruiken , en in de loop van je leven steeds meer kennis opdoet en het uiteraard niet mag vergeten vergroot je je intelligentie .
     
  20. SNK FOREVER

    SNK FOREVER Active Member

    Berichten:
    303
    Leuk Bevonden:
    0
    Nu ik deze thread even heb doorgelezen wil ik graag een mogelijke theorie geven over het ontstaan van het leven op deze planeet. Vergeet niet dat het maar een theorie is. Ook ik heb niet altijd de wijsheid in pacht, maar daarom is het misschien wel leuk om dit wat verder uit te diepen in een discussie!

    Stel je nu eens voor dat God een Alien was/is. Op één van zijn diverse ruimte reizen strand hij op de planeet aarde en ontdekt dat het een stabiele planeet is waar de voorwaarden voor leven bijzonder gunstig zijn (of schept hij de mogelijkheid voor leven door de dinosauriërs uit te roeien?).

    Hij ziet diverse planten en dieren, en merkt dat er één land dier kwa intelligentie met kop en schouders bovenuit steekt ten opzichte van de rest. Een aap.

    Nu kan het zijn dat God aan het experimenteren geslagen is met genetisch materiaal om een wezen te creëren die in bepaalde opzichten met hem overeen kwam.

    Nu klinkt dit zo gek nog niet aangezien de wetenschap nu ook al schapen kloont voor diverse redenen. Mensen willen het heelal verkennen om zich zo te verspreiden etc. Doen we datgene wat in onze genen zit opgesloten?

    Maar goed, ik dwaal af.

    We waren dus op het punt waarop God het DNA van een bepaalde apen soort aanpast om eigenschappen van zichzelf op deze planeet achter te laten. (Dit zou ook verklaren waarom andere apen nog steeds aap zijn).

    Stel je nu eens voor dat er na duizenden jaren een wezen onstond die intelligent genoeg was om over de wereld na te denken, een eigen taal sprak, de mogelijkheid had om die wereld naar eigen inzicht aan te passen, etc.

    Kortom een wereld zoals wij die nu kennen.

    De mens was geschapen.

    Die mens moest natuurlijk het één en ander leren, anders zou het maar een zooitje worden. Natuurlijk had God samen met zijn mede ruimtereizigers bepaalde uitverkorenen al onderwezen in de kennis van gesteente, metaal, luchtvaart, etc om het leven voor hen en onszelf zo makkelijk mogelijk te maken, EN om de missie waar zei zelf mee bezig waren voort te zetten:

    Ruimtevaart. Verspreiding van leven en kennis (zijn de pyramiden symbolen/herinneringen voor onze 'Goden'?).

    Zoals je wellicht begrijpt had God het druk, dus verliet hij op een gegeven moment de aarde om zijn andere taken te vervullen. (God mag weten wat). LOL.

    Natuurlijk wilde hij de wereld niet zomaar achterlaten dus liet hij een boek schrijven door zijn meest belezen mensen, om in volgende generaties van waarde te kunnen zijn. Wellicht zijn er documenten verloren gegaan, of verwijdert door latere generaties die de werkelijke afkomst van de mens niet konden geloven/accepteren. Overigens beschrijft Ezechiël een helikopter....

    Maar goed. Dit was echter niet voldoende, dus stuurde hij zijn bloedeigen zoon naar ons toe om ons 'de weg' te laten zien die de mens moest bewandelen. Hij liep over de zee (door middel van anti zwaarte kracht middelen?), splijtte de zee, etc. Helaas waren veel mensen God al vergeten na zijn vertrek en geloofde niet in hem, ondanks zijn kennis, etc. Hoe dit afliep weten we uit de geschriften.

    Nu rest er de vraag waarom we dan ook zo kwaadaardig kunnen zijn. Die vraag is heel simpel te beantwoorden.

    Kijk om je heen, mensen delen of mensen nemen.

    Het zou in de tijd van onze schepping niet anders zijn geweest. Wellicht waren er mede ruimterezigers die het gezag van één persoon zat waren, en simpelweg een eigen pad wilden volgen.

    God raakte dus zijn rechterhand kwijt, omdat Lucifer meer macht wilde hebben. God en Lucifer hebben dus veel met elkaar gemeen, alleen deelt de één wat meer, en de andere neemt wat meer.

    Net mensen, niet?

    Tsja, daarom zit de God misschien wel meer in jezelf dan je je daadwerkelijk beseft. Aan jou de keuze tussen goed en kwaad!

    Net zoals Obi One Kenobi en Anakin...Star Wars geeft de strijd in feite weer zoals hij nu daadwerkelijk is.


    Nou mensen, ik hoor wel wat jullie ervan denken! :)
     
    Laatst bewerkt: 10 mrt 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina